آیا به شبکه های اجتماعی احتیاج دارم؟


اگر این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید قطعا به این دلیل است که می خواهید کیفیت کار خود را ارتقا دهید. شما رقابت را دوست دارید، و می خواهید در بازی بیزنس خود را بالا بکشید. شبکه های اجتماعی دقیقا جایی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید.
شما قطعا متوجه تغییر در دنیای کسب و کار شده اید. مردم نمی خواهند به حرف فروشنده ای که به آنها ارتباطی پیدا نمی کند گوش دهند، و نمی خواهند در مورد نیازهای خود صحبت کنند.


پس فروش از کجا باید آغاز شود؟

 در دنیایی که تجربه مشتریان بیشتر به سمت دنیای دیجیتال رفته است، فروش شخصی سازی شده همچنان قدرتمند است. تنها تفاوت در این است که فروش شخصی سازی شده در دنیای وب اتفاق می افتد. اما آیا این اتفاق یک مزیت است؟ شما می توانید با تعداد زیادی از مردم در یک لحظه صحبت کنید با وجود اینکه تنها در دفتر کار خود هستید.
ممکن است بگویید که به گروه هدف برند خود در شبکه های اجتماعی دسترسی ندارید، اما در انتهای این راهنما، دیگر بهانه ای برای شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی باقی نمی ماند. برای فروش نیاز نیست با عنوان برند خود فعالیت کنید، یکی از افراد تیم فروش می تواند محصول شما را به فروش برساند بدون اینکه از اکانت برند شما استفاده کند. 
اول از همه، بگذارید به شبکه اجتماعی های اصلی بازار نگاهی بیندازیم تا بررسی کنیم در هر پلتفرم چه چیزی باید اشتراک داده شود.
 

توییتر: زمینی برای فریاد زدن


بهترین برای بیزینس های B2B و B2C
من عاشق این برندم
امروزه هر کسی درباره هر سازمانی می تواند توییت بزند، و هر کدام از مشتریان شما هم می تواند در مورد شما توییت بزند. توییتر جایی است که مردم نظرات خود را در آن اشتراک می دهند. محدودیت تعداد کاراکتر به کاهش پاراگراف‌های هر بازخورد کمک می کند و باعث سادگی این شبکه اجتماعی شده است.
جایی که مردم نظرات خود را اشتراک می دهند، جایی که مردم سوالاتی در مورد یک کسب و کار مطرح می کنند. توییتر جایی است که پر از بحث و گفتمان است که با یک سلام، من یه کاسبی راه انداختم شروع می شود، یا من به فلان چیز احتیاج دارم، چه چیزی پیشنهاد می دید؟ یا کسی را برای فلان کار سراغ دارید؟
سایر مطالب چیزهایی از قبیل مقاله یا ویدیو یا چیزهایی از این دست می باشد. ولی تفاوت با سایر مطالب ندارند و قالب یکسان دارند.


آنچه شما می توانید انجام دهید


چیزی که مردم در توییتر به دنبال آن هستند مسائلی مثل محتواها، توصیه ها، و پیشنهادات در مورد همه چیز است. شما می توانید در بحث ها مشارکت کنید و محصول خود را به عنوان یک راه حل ارائه کنید. یا بحث ها را دنبال کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما به دنبال چه محصولی هستند. توییتر چیزهای مد روز را افشا می کند. حتی با وجود محدودیت کاراکتر، یک فروشنده می توانید اطلاعات زیادی را به مخاطبان خود ارائه کند، مثل توضیح کوتاه در مورد محصول، شماره تماس، ایمیل، وب سایت،  و یا یک لینک. همانطور که شما می توانید مخاطبان خود را در توییتر پیدا کنید رقبای شما نیز می توانند آنها را پیدا کنند. بعنوان مثال، این دو پاسخ به درخواست که تصور کنید:
الف: من برای شرکت (نام شرکت) کار می کنم و می خواهم در مورد محصول ( نام محصول) صحبت کنم. لطفا به ایمیل (آدرس ایمیل) ایمیلی ارسال کنید.
ب: سلام، میخواهم یک سری توضیحات به شما ارائه کنم: (توضیحات). من برای شرکت (نام شرکت) و می خواهم توضیحات بیشتری در این باره به شما بدهم. اگر مایل هستید به من اطلاع بدهید. آدرس ایمیل (ایمیل)


به این دو مدل توجه کردید، کدام ارائه توجه شما را جلب کرد؟


توییتر سمت دیگری نیز دارد، جنگ هشتگ ها و گیف ها. از نظر حرفه ای، شما واقعاً مجبور نیستید در توییتر سرمایه گذاری کنید، مگر اینکه بتوانید به طور معمولی در زمینه فروش در گفتگو شرکت کنید.


لینکدین دنیای تبلیغات دهان به دهان


بهترین برای کسب و کارهای B2B
لینکدین بهترین مکان برای شناخت آدم هایی است که می خواهید بشناسید و یا با آنها ارتباط برقرار کنید. شما در لینکدین می توانید دوستانه دوستان کاری خود را رصد کنید. دوستان شما و دوستانه دوستان شما می توانند فعالیت های شما را ببینند. این موضوع شامل تمام لایک ها و تغییر پرفایل می شود. لینکدین جایی نیست که خود را پر جنب و جوش نشان دهید اما می توانید از معرض توجه بودن آن استفاده کنید. 
صحبت ها در لینکدین بیشتر در مورد برندها، مشاغل، به روزرسانی صنایع، آموزش ها و اطلاع رسانی ها و یا استخدام می باشد. لینکدین برای صحبت های خودمانی ساخته نشده است. این موضوع باعث شده است که لینکدین بهترین مکان برای کسب و کارهای B2B باشد.
 

آنچه شما می توانید انجام دهید


مطمئن شوید اطلاعات کسب و کارتان در پروفایل لینکدین تان همیشه به روز است. شما همچنین بروزرسانی های شرکت و صنعت خود را نیز می توانید در لینکدین وارد کنید. نیاز نیست به طور مرتب در لینکدین پست بگذارید، اما بهتر است سعی کنید آن را فعال نگه دارید حتی هفته ای یکبار.
حتی اگر مخاطبان خود را جذب نکنید، هر زمان مخاطبان شما پستهای شما را لایک می کنند یا کامنت می گذارند، پست شما برای مخاطبان شان نمایش داده می شود. این موضوع می تواند برای مخاطبان تان جذاب باشد و باعث لایک و کامنت بیشتر شود.
لینکدین به شما امکان می دهد هشتگ ها را دنبال کنید، بنابراین هشتگ هایی که به کسب و کار شما مربوط هستند و یا کسب و کار شما در آنها صحبت می شود را دنبال کنید. مثل توییتر، بسیاری درخواست محصول و پیشنهاد محصول در لینکدین انجام می شود. این پستها را پیدا کنید، در بحث ها شرکت کنید و محصول خود را پیشنهاد دهید.



اینستاگرام: شرکت احساس خوب


بهترین برای B2C


بگذارید صادقانه بگوییم. اینستاگرام جایی است که مردم می آیند برای شوآف. ما موقعیت خود، کاری که انجام می دهیم، یا درباره هر چیزی شوآف می کنیم. فکر نمی کنید خوب می شود اگر محصول شما نیز شوآف شود؟
در اینستاگرام، شما باید همه چیز را به شیوه ای نشان دهید که انگار تقاضای زیادی دارد. که این کار با اضافه کردن احساسات انجام می شود. از ترندهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید. همچنین، پستهای خود را حالت شخصی بدهید. بعد از تمام این کارها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک خرید را در اختیار مشتریان بگذارید. 


دو راه برای انجام این کار وجود دارد: راه ظریف و فروش سخت.


راه سخت برای کسب و کارهایی استفاده می شود که تمام صفحه خود را به فروش محصول اختصاص می دهند و در مورد محصول خود، امکانات، و مشتریان راضی صحبت می کنند. آنها می توانند مشاوره های عمومی به مخاطبان بدهند و سودی به مخاطبان خود برسانند و مخاطبان را جذب خود کنند. بعنوان مثال، اگر یک برند شکلات می فروشد، علاوه بر اینکه در مورد انواع شکلات هایشان پست می گذارند، آنها می توانند در مورد مشتریان راضی شان پست بگذارند یا حتی در مورد مزایای خوردن شکلات صحبت کنند، مثلا اینکه چگونه شکلات حال آدم را خوب می کند یا چگونه شکلات تلخ منبع آنتی اکسیدان است.
شما می توانید با ظرافت فروش خود را انجام دهید. می توانید از مشتریان تان بخواهید در مورد محصول شما پست بگذارند و شما را تگ کنند. اگر محصول شما محصول تبلیغاتی است، می توانید از دوستان و آشنایان تان بخواهید در مورد شما پست بگذارند، مثلا تی شرتی که می فروشید را بپوشند و از خود عکس بگیرند. اگر مخاطبان به محصول شما علاقه نشان دادند، از آنها در مورد محصول سوال کنید. همچنین می توانید از کار در شرکت خود فیلم بگیرید و نشان دهید که خوشحال هستید. مشتریان به کسب و کاری اعتماد می کنند که کارکنان شادی دارند. همچنین می توانید آفری برای معرفی دوستان شان در نظر بگیرید.  

شبکه های اجتماعی در لحظه عمل می کنند و شما هم باید در لحظه آماده باشید. ولی این موضوع به این معنا نمی باشد که باید بیست و چهار ساعت آنلاین باشید. می توانید این تکنیک ساده را استفاده کنید تا با کیفیت در این شبکه فعالیت کنید و با تمام مخاطبان خود در ارتباط باشید.