• 1399/2/24

مزایای باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما

کسب وکارهایی که بر روی برنامه های جذب مشتری برنامه ریزی می کنند چگونه می توانند این موضوع را تغییر دهند؟ یک راه برای بهبود این موضوع راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان است. نرم افزار باشگاه مشتریان چیست و مزایای باشگاه مشتریان برای کسب و کار من چه چیزهایی است. منافع مختلف مالی و غیر مالی در راه اندازی باشگاه مشتریان چه چیزهایی است.

مزایای باشگاه مشتریان

تنها 3 درصد از مشتریان که برای اولین بار از شما خرید می کنند مجدد مراجعه می کنند. و این یک هشدار برای کسب و کارها است،

اینجا تنها بر روی 5 دلیل آن تمرکز می کنیم.

مزایای باشگاه مشتریان:

  • توسط راه اندازی باشگاه مشتریان رقابت بر روی قیمت را متوقف کنید
  • مشتریان فعلی را به کسب و کار خود برگردانید
  • طول عمر مشتریان خود را افزایش دهید
  • ارتباط خود با مشتریان را افزایش دهید
  • سفیران برند خود را بسازید

با ما همراه باشید

توسط راه اندازی باشگاه مشتریان رقابت بر روی قیمت را متوقف کنید

امروزه مشتریان به راحتی چند کلیک می توانند هزاران قیمت مختلف در چندین کسب و کار را با هم مقایسه کنند.

اگر آنها فقط به محصولی که شما می فروشید فکر کنند و به برند شما، می توانید در دنیای پر رقابت با اقیانوس سرخ رقبای بزرگی را مانند آمازون و در ایران دیجی کالا در روبروی خود ببینید که برنده تمام بازی ها هستند. با این حال، اضافه کردن نرم افزار باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که رقابت بر روی قیمت را متوقف کنید و به شما نقطه برتری ویژه ای را می دهد: که می توانید تجربه متفاوتی را برای مشتریان خود ایجاد کنید که با احساسات مشتریان شما بازی کنید.  

بیاید راجع به این موضوع بیشتر صحبت کنیم

مطالعات نشان می دهد که وقتی یک مشتری خریدی را انجام می دهد این موضوع کاملا یک موضوع احساسی است. اگر شما محصولی را تولید کنید که مشتریان آن را با علاقه خریداری کنند زمانی که احساس در کنار خرید اجرایی می شود می تواند حس متفاوتی را به مشتریان شما بدهد. 

نرم افزار باشگاه مشتریان این امکان را به شما می دهد که مشتریان خود را با دادن پاداش هایی قافلگیر کنید و علاقه آنها به خرید از شما را افزایش بدهید، چیزی که قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار شما به راحتی و برای تمام مشتریان در اختیار نبوده است. هر زمان به مشتریان خود بخاطر خریدی که انجام می دهند پاداشی بدهید ( تغییر سطح مشتری، معرفی دوستان، خرید و…) شما روی احساس مشتریان خود کار کرده اید و ارتباطی با آنها بر قرار کرده اید. زمانی که ارتباط عاطفی بوجود آمد، مشتریان شما را بعنوان مجموعه ای از کالاها و خدمات بدون حس و رابطه دوستان نخواهند دید و کاملا این موضوع بر عکس می شود.

اینکه مزایای باشگاه مشتریان برای کسب و کار من چیست در همین احساس عاطفی و احترام به مشتریان خلاصه می شود چیزی که در دنیای امروز مشتریان بیش از بر طرف کردن حس لذتبخش خرید به آن احتیاج دارند و برای کسب و کاری که این حس را برآورده کنند احترام ویژه قائل می شوند و حاظرند تمام برنامه های خرید خود و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اند را در مرکزی خرج کنند که حسی فراتر از فروش کالا به آنها بدهد و این حس چیزی غیر از احترام  نیست و این دقیقا موضوعی است که می توان گفت که از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان محبت، احترام، رابطه دوستانه با تمام مشتریان و قدردانی از آنها.

بازگشت مشتریان فعلی

مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان

مشتریان وفادار 67 درصد بیش از مشتریان جدید پول خرج می کنند

این آماری است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و این موضوع از ارزشمندترین مزایای باشگاه مشتریان برای کسب و کارها است. و زمانی ارزشمند تر می شود که هزینه حفظ مشتری 4 تا 30 برابر کمتر از جذب یک مشتری جدید است و در کنار این آمارها این را در نظر بگیرید که 5 درصد افزایش در بازگشت مشتری می تواند 85 درصد درآمد شما را افزایش دهد. این آمارها بسیار مهم هستند و تنها ارزش حفظ مشتری را نشان می دهند، و نشان می دهند که حفظ مشتری می تواند یکی از بهترین روش ها برای افزایش درآمد و افزایش سوددهی و رشد یک کسب و کار باشد.

گاهی کسب و کارها به اشتباه هدف خود را جذب مشتری جدید می گذارند و هزینه زیادی روی این موضوع می کنند بدون اینکه بدانند چه راه های ساده تری را می توانند امتحان کنند و با هزینه کمتر و کیفیت و احساس بهتر درآمد خود را از مشتریانی که همین الان از آنها خرید می کنند افزایش دهند و با حفظ آنها سود کسب و کار خود را چند برابر کنند.

ارزش طول عمر مشتریان خود را افزایش دهید

اگر بخواهیم یکی از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان می توان به این نکته اشاره کرد که

باشگاه مشتریان باعث می شود طول عمر مشتریان شما افزایش یابد و شما می توانید از یک مشتری برای مدت طولانی تری درآمد داشته باشید

ارزش طول عمر مشتری (CLV یا CLTV) به میزان مدت زمانی اشاره می کند که شما می توانید از یک مشتری درآمد کسب کنید و مشتری شما در چرخه کسب و کار شما باقی می ماند و از شما خرید می کند. این عدد نشان می دهد که چقدر مشتری شما برای کسب و کار شما ارزشمند است و برای شما ارزش قائل است و در آینده چه میزان از مشتریان فعلی از شما خرید می کنند.

نرم افزار باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که این میزان را بطور دقیق اندازه گیری کنید، و بتوانید این آمار را تبدیل به یک ابزار برای رشد کسب و کار خود نمایید و استراتژی های درستی را برای بازگشت مشتریان خود اجرایی کنید. بعنوان مثال، یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند اطلاعات رفتاری مختلفی را در مورد خرید مشتریان در اختیار شما قرار دهد. قبلا راجع به این موضوع که خرید چقدر موضوع احساسی است صحبت کردیم، خوب این داده ها کاملا ضروری هستد. اطلاعات کسب و کار شما آماده هستند که هر کاری را که مایل هستید انجام دهید.

یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارد که در جزیی ترین مسائل و ریزترین مسائل کسب و کار خود شناخت پیدا کنید و بتوانید تصمیم درست تری را در کسب وکار خود اتخاذ کنید.

ارتباط صمیمی با مشتریان خود ایجاد کنید

اولین قدم برای ایجاد ارتباط عاطفی و وفاداری در فروشگاه شما نشان دادن این احساس است که کاملا برای شما ارزشمند هستند

 ما در کالو معتقد هستیم که از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان ایجاد احساسی مستحکم با مشتریان شما است و نشان دادن به مشتریان تان که آنها خاص هستند و با این حس با آنها رفتار کنید. برای بوجود آوردن این موضوع داده ها ارزش ویژه ای دارند و مهم ترین دلیل هستند که چرا باشگاه مشتریان باید راه اندازی کرد و دقیقا باشگاه مشتریان چیست و چه کاری انجام می دهد.

تمام آنچه که برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان موفق نیاز داریم

از مهم ترین مزایای باشگاه مشتریان کالو بوجود آوردن اطلاعات ارزشمند در مورد اطلاعات رفتاری مشتریان و بسیاری از اطلاعات دیگر است. و با وجود این اطلاعات می توانید کسب و کار خود را بر اساس نیاز مشتریان تغییر دهید. این می تواند شامل بسیاری از اطلاعات باشد، که در کنار اینکه کسب و کارها مشتریان خود را گروه بندی می کنند می توانند بازاریابی بهتری را اجرایی کنند و بازار مناسب تری را برای خود بوجود آورند ( و حس پنهانی را در مشتریان خود ایجاد کنند).

ما در کالو معتقدیم مشتریان چیزی فراتر از یک گروه خاص هستند و باید آنها را به گروه های مختلف تقسیم کرد. نیاز آنها روز به روز تغییر می کند، و از یک نقطه به نقطه ای دیگر نیازهای مشتریان متفاوت است و یا حتی یک شخص نیازی متفاوت از شخص دیگر دارد.

نرم افزار باشگاه مشتریان کالو این امکان را به شما می دهد که این تغییرات را تشخیص دهید، تا بتوانید حد خاص و متفاوتی از سرویس دهی را ارائه کنید، که می تواند حس پنهان مشتریان را بوجود آرد و حس ارزشمند بودن را به مشتریان منتقل کند.

توسط نرم افزار باشگاه مشتریان سفیران برند خود را داشته باشید

این یک اشتباه است که فکر کنید که یک مشتری ارزشمند کسی است که تنها پول بیشتر خرج کنند،

در حقیقت، با وجود اینکه ارزشمندترین مشتری شما کسی نیست که پول بیشتری خرج می کند بلکه کسی است که پول بیشتری تولید می کند. اینها کسانی هستند که ما بعنوان سفیران برند می شناسیم، و کسانی هستند که شما را به دوستان خود معرفی می کنند، و اگر در صفحات اجتماعی هستند، به دوستان خود در این فضا راجع به شما می نویسند و عکس های شما را به اشتراک می گذارند. ارزش این نوع مشتریان غیر قابل چشم پوشی است. 

73 درصد جوانان معتقد هستند وظیفه آنها است که دوستان و آشنایان را در گرفتن تصمیم درست در هنگام خرید همراهی کنند

و تبلیغ دهان به دهان فاکتور کلیدی برای 20 تا 50 درصد از تصمیم های خرید توسط مشتریان است. نرم افزار باشگاه مشتریان یک راه کار ویژه برای این موضوع دارد، که باعث می شود مشتریان شما تشویق شوند که تبلیغ برند شما را به دوستان خود انجام دهند. بعنوان مثال، اگر مشتریان شما بدانند که توسط راه اندازی باشگاه مشتریان کالو می توانند هم خودشان و هم دوستان شان از آفر ویژه شما برخوردار  شوند این کار باعث می شود که تشویق شوند حتما این کار را انجام دهند. این کار باعث می شود که هم جذب مشتری راحت تر انجام شود و هم باعث می شود وفاداری آنها به کسب و کار شما افزایش یابد.

شروع به کار با کالو

جمع بندی

بدست آوردن بعضی از این خصوصیات و مزایای باشگاه مشتریان نیاز به گذشت زمان دارد بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدا شروع به استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان کنید و مرحله به مرحله کیفیت استفاده از این سیستم را در کسب و کار خود توسعه بدهید. زمانی که شروع کردید، مطمئن شوید که برنامه های وفاداری مشتری در مرکزیت اهداف بازاریابی شما قرار دارند.