• 1399/2/21

نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران ها چگونه می تواند باعث بازگشت مشتریان شود

در این مقاله در مورد اینکه آیا رستوران شما به نرم افزار باشگاه مشتریان نیاز دارد یا خیر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

نرم افزار باشگاه مشتریان نمی تواند جایگزین احساسی که بین شما و مشتریان شما برقرار می شود گردد. و بوجود آوردن رابطه ای عاطفی با مشتریان کلید اصلی رسیدن به مشتریان وفادار هرچه بیشتر است. اما نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند مسیر رسیدن شما به مشتریان وفادار را ساده تر نماید و حفظ مشتری و جذب مشتری اولیه را ساده تر و آسان تر نماید و همچنین شناخت شما را از مشتریان بیشتر نماید.

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران و کافه در آمریکا

رستوران هایی که نباید نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشند 

در دنیا نرم افزار باشگاه مشتریان در انواع رستوران ها اجرایی می شود. اما آیا مدل رستورانی هست که برنامه وفاداری بدرد آنها نخورد?!

شاید یکی از گروه هایی که نرم افزار باشگاه مشتریان رستورانی بدرد آنها نمی خورد رستوران هایی هستند که در دوران شکست کامل به سر می برند. واقعیت این است که هیچ نوع نرم افزار یا سیستم باشگاه مشتریان نمی تواند یک رستوران شکست خورده را نجات دهد. و می توان گفت وقتی مشتریان یک رستوران را دوست ندارند هیچ نوع روش جذب و حفظ مشتری در آن کسب و کار رستورانی بخوبی جواب نمی دهد. مگر به اجرای درست و اصولی و با برنامه ریزی با کیفیت و ایجاد تغییر در بخش های مختلف آن رستوران بتوان کاری کرد تا توسط تبلیغات و راه اندازی باشگاه مشتریان در آن رستوران در دراز مدت دوباره مشتریان را به کسب و کار بازگرداند.

نمونه این تغییر و نجات از شکست در دنیا بسیار وجود دارد

رستوران ها با تغییر در سطح کیفیت و خدمات و ایجاد رضایت در تک تک مشتریان و یا حتی تغییر دکوراسیون محیطی و پوشش و بخش های مختلف رستوران توانسته اند مشتریان را دوباره به کسب و کار خود بازگردانند و توسط راه اندازی باشگاه مشتریان در رستوران خود حفظ مشتری را به حداکثر و سوددهی و رشد کسب و کار خود را افزایش دهند. 

رستوران هایی که راه اندازی باشگاه مشتریان به آنها کمک می کند 

در سمت دیگر، دو مدل اصلی از رستوران ها هستند که باشگاه مشتریان بسیار به منفعت آنها است

رستوران هایی با ترافیک روزانه و رستوران هایی که رقبایی در کنار آنها فعالیت می کنند

رستوران هایی که افراد به طور روزانه از آنها خرید می کنند بعنوان مثال نزدیک محل کار آنها رستوران قرار دارد، و رستوران رفتن یک کار روزانه است برنامه وفاداری و پیشنهادات آن می تواند ایده فوق العاده ای برای مشتریان آنها باشد و کاری کند که مشتریان اولین جایی که به ذهن شان می رشد رستورانی که برنامه وفاداری دارد باشد.

فکر می کنم این نوع رستوران ها هیچ نوع روشی را برای بازگشت مجدد مشتریان پیاده نکرده اند و باشگاه مشتریان می تواند روشی مناسب و برنامه ریزی شده باشد برای این گروه تا بتوانند مشتریان را دوباره به کسب و کار خود بازگردانند و بر روی مشتریان نفوذ مناسبی بوجود آورند. در نتیجه

سیستم باشگاه مشتریان می تواند باعث خرید مجدد و مرتب مشتریان شود و همچنین احساس خوبی از خریدشان به آنها بدهد و رستوران شما را همیشه در ذهن آنها برای صرف غذا و یا سفارش وعده مورد نظرشان باشد.

رستوران های کنار هم می توانند بهره بسیار زیادی از نرم افزار باشگاه مشتریان ببرند. البته، در برخی از مناطقی که رقابت بالا است و یا در شهرهای کوچک، ممکن است کیفیت این کار پایین باشد زیرا مشتریان در این نوع محل ها یا انتخاب کمی دارند و یا مکان مورد علاقه خود را انتخاب کرده اند و به سمت جای دیگر نمی روند.  اما در محل های دیگر مثل مرکز شهر و یا جاهای شبیه به آن سیستم باشگاه مشتریان می تواند نقطه برتری باشد. مشتریان انتخاب های مختلفی با کیفیت های مشابه دارند و بوجود آوردن تغییری کوچک در نوع خدمات و سرویس به مشتریان می تواند انرژی متفاوتی بوجود آورد و مشتریان بیشتری را تشویق به خرید مجدد نماید. نوع رفتار و برخورد این نوع رستوران ها زمانی که در قالب برنامه وفاداری پیاده می شود می تواند تبدیل به نقطه برتری این نوع رستوران ها شود و پیشنهادات و هدیه هایی که به مشتریان خود می دهند باعث جذب حداکثری به کسب و کار آنها شود. گاهی یک تخفیف ساده می تواند در این نوع محل ها تغییر بزرگی به نظر آید. 

مزایا و معایب نرم افزار باشگاه مشتریان

چه تفاوتی بین نرم افزار باشگاه مشتریان فعال و یک سیستم باشگاه مشتریان ضعیف وجود دارد

بسیاری از کسب و کارها در آمریکا تصور می کردند پانچ کارت ها همیشه می تواند آنها را راضی نگهدارد و این کارت ها باعث افزایش رضایت همیشگی مشتریان می شود ولی بعد از مدت زمانی این کارت ها برای مشتریان تکراری شدند و شیوه های نوین الکترونیک و تکنولوژیک جایگزین این کارت ها گردید که پیشنهادات مختلف و متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. و این پانچ کارت ها به رستوران ها ثابت کرد که نمی توان همیشه به یک شیوه و تکرار آن در جذب رضایت مشتری موفق بود و در حال حاضر مشتریان هر روز انتظار یک تغییر از طرف شما را دارند و انتظار دارند شما در هر زمان پیشنهاد بهتری را به آنها ارائه نمایید و همیشه به آنها ثابت کنید که به فکر آنها هستید.

برای دادن پیشنهادات و هدایا اصلا به دنبال روش های گران و پیچیده نباشید. تا آنجا که می توانید سادگی را حفظ کنید و در ارائه پیشنهادات گاهی یک محصول ساده و کم هزینه ممکن است یک کلاه یا یک تیشرت یا یک ماگ برای مشتریان شما بهترین هدیه برای تبدیل کردن آنها به مشتریان همیشگی و وفادار باشد. کلید موفقیت سیستم باشگاه مشتریان می تواند خلاقیت در دادن پیشنهادات در برنامه وفاداری باشد.

در گذشته با یک کافه در تهران کار می کردیم که به عنوان هدیه به مشتریان خود ماگ هایی با لوگو کافه هدیه می داد و یا کافه دیگری قهوه ای از برند خود را به آنها هدیه می داد. ( البته آن زمان قهوه انقدرها گران نبود) و یا یک کافه کلاه هایی را به سقف کافه آویزان کرده بود و مشتریان به انتخاب خود یکی را هدیه می گرفتند.