• 1399/2/21

ساخت نرم افزار باشگاه مشتریان با بازاریابی یک به یک

مهم ترین عامل برای کنترل بهتر خرید های مشتریان و تبدیل شدن به یک برند قابل اعتماد برای مشتریان تنها یک چیز است

مشتری مداری.

موضوع قابل بحث این است که، هزاران کسب و کار دیگر به مانند کسب و کار شما وجود دارند و کاری مشابه کار شما را می کنند. ساختن باشگاه مشتریان باعث می شود تا بتوانید آن ها را پشت سر بگذارید و به سطح اول کار خود برسید. علاوه بر این، نگهداشتن مشتریان فعلی- و ساختن آنها به عنوان سفیران برند- به ساختن پایه و اساس مشتریانتان کمک می کند.

مقاله بازاریابی به روش یک به یک در مورد منافع و ورودی ها و خروجی های بازاریابی یک به یک در سطحی از ارتباط شخصی سازی شده با مشتریانتان توضیح خواهد داد. در ادامه، شما با قدم های پایه ای ساختن مشتریانی وفادار آشنا می شوید.

با مشتریانتان بعد از خرید در تعامل باشید

امروزه دوره حضور مشتریان به صورت یک دایره است نه یک قیف

ارتباط یک مرکز با مشتریان نباید بعد از خرید به پایان برسد. بر طبق گفته مدیر CMSWire کتی اینگرام،  این نکته کلیدی در ساختن مشتریان وفادار است. به گفته خانم اینگرام

“زمان بعد از خرید زمان بسیار بحرانی است که به مشتری اجازه می دهد تا محصولات مشابه را پیدا کند و به مشتریان اجازه می دهد تا بازخوردهای مختلفی را در مورد تجربه خود از خرید ارائه کنند.”

آمارها دروغ نمی گویند

سال پیش، گروه تحقیقاتی فورستر اعلام کرد

  • 70 درصد نظرسنجی هایی که انجام شده نشان می دهد که تجربه مردم از یک برند یا محصول تحت تاثیر این موضوع است که آیا آنها می خواهند استفاده کردن از آن را ادامه بدهند یا خیر.
  • 64 درصد گفته اند که این تجربه تحت تاثیر خرید دوباره آنها قرار دارد.

تعامل مشتریانتان با کسب و کار خود را ساده کنید. صفحات اجتماعی مختلف خود را رسد کنید. و بلاگ کسب و کار ، در کنار تمام صفحات تعاملی با مشتریان که به مشتریان کمک می کند که به تمام سوالات ، انتقادات و نظرات مشتریان پاسخ داده شود.

بعلاوه، مجله اینترپیرینیر اعلام کرده است که

به مشتریانتان اجازه بدهید بدانند که چه کاری برای آنها در حال انجام است.

این کار می تواند در قالب یک روزنامه که به ایمیل های مشتریانتان ارسال می کنید باشد. و یا حتی می تواند به صورت تماس تلفنی با مشتریانتان انجام شود. هر روشی که استفاده می کنید، باید بتواند به مشتریانتان ثابت کند که چه سرویس خوبی ارائه می کنید. اگر به مشتریانتان اطلاع ندهید که چه کاری برای آنها انجام می دهید، آنها متوجه نمی شوند.

موجب آزار آنها نشوید: شما نمی خواهید مشتریانتان فکر کنند شما باعث آزار آنها می شوید. کامل با مشتریانتان واضح و رو راست باشید و به آنها اجازه بدهید تا هر روش ارتباطی را که نمی خواهند با آن تعامل داشته باشند را قطع کنند.

یک برنامه ی”ساختن سفیران برند” طراحی کنید

اگر تجربه خوبی برای مشتریانتان ایجاد کرده اید، به آنها اجازه بدهید این تجربه خوب را با دیگران به اشتراک بگذارند. ساختن یک برنامه سفیران برند تاثیرگذار، گامی موثر در ایجاد وفاداری است.

  • به طور واضح اهداف برنامه را شرح دهید
  • مشتریان علاقمند خود را پیدا کنید و روی نقاط قوت آنها کار کنید. اگر مردم در حال حاضر از نوشتن در بلاگ شما لذت نمی برند، پس کار روی بلاگ را متوقف کنید.
  • به طور مرتب و همیشگی به سفیران برند خود پاداش بدهید و آنها را تشویق کنید.

کارمندان وفادار باعث خلق مشتری مداری می شوند

کارمندان وفادار مهم ترین دارائی یک کسب و کار هستند. آنها کسانی هستند که با مشتریان در تعامل اند و محصول و سرویسی که مشتریان دریافت می کنند را توسعه می دهند. در واقع، 41 درصد نظرسنجی ها ثابت کرده اند که کارمندان مهم ترین منبع حفظ و نگهداری یک کسب و کار هستند.

اگر شرکتی مسئولیت پذیری و وفاداری را در بین کارمندانش توسعه بدهد، در قبل آن شرکت شانس بیشتری برای ساختن مشتریانی وفادار دارد. سایت فروبس قدم هایی برای ساختن وفاداری در بین کارمندان را لیست کرده است:

ترویج خود اکتشافی

به آنها کمک کنید نقاط قوت خود را پیدا کنند و آنها را در تمام کارهای خود استفاده کنند. این برای موفقیت کارمندان و موفقیت تیم شما ضروری است.

آگاهی از برند را در اولویت قرار دهید

تیم شما چگونه می تواند وعده های خود را عملی کند زمانی که از اهداف برند شما آگاهی ندارد. به عنوان یک رهبر، شما باید تیم خود را در مورد برند خود آموزش دهید و کاری کنید که آنها با برند شما زندگی کنند تا آنها بتوانند از مثال های شما یاد بگیرند.

کارمندانتان را به هم وصل و گروه تشکیل دهید

موفق ترین شرکت ها کارمندانشان را کمک می کنند در درک بهتر برند، و بر روی ادغام صفات فردی کارمندان با اهداف کلی شرکت سرمایه گذاری می کنند. وقتی کارمندان کاملا بدانند که چه کسی هستند و چه چیزی باعث تفاوت آنها می شود( کاری که به راحتی با خود اکتشافی می توانید انجام دهید) و آنها بر اساس این موضوع آموزش ببینند و اهداف کلی برند را درک کنند، آنها می توانند مهارت های منحصر به فرد و تخصص خود را برای فعال کردن اهداف شرکت اعمال کنند.