• 1399/2/14

نرم افزار باشگاه مشتریان چه کمکی به کسب و کارها در دوران رکود اقتصادی می کند

تحقیقی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد، در دوران رکود اقتصادی، مشتریان به نصبت هزینه اهمیت بیشتری را به تجربه ای که از یک خرید خواهند داشت می دهند و باعث وفاداری آنها می شود. در اقتصاد بهم ریخته حال حاضر, بر خلاف طرز فکر بسیاری از مدیران کسب و کارها تنها قیمت برای مشتریان اهمیت ندارد و پاداشی که آن کسب و کار برای خریدشان به آنها می دهد و قدردانی که از آنها می کند برای مشتریان اهمیت بسزایی دارد. 

خرید بیشتر توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

در این تحقیق 2000 مشتری بررسی شدند و نشان داد که 40 درصد مشتریان وفادار گفته اند که حاضر اند تا بیش از 10 درصد پول بیشتری به کسب و کارهایی پرداخت کنند که از آنها قدردانی انجام دهند. این تحقیق تفاوت درآمد را در کسب و کارهایی که تجربه ویژه ای بوجود می آورند و آنهایی که تفاوت چندانی ندارند مشاهده کردند. 

در یک اقتصاد که درگیر مشکلات مختلف است، روش درست چه روشی می تواند باشد؟

چیزی که در وضعیت فعلی به نظر می رسد این است که باید بتوان هزینه ها را تا آنجا که ممکن است کاهش داد. شما باید بتوانید نقاط برتری خود را کشف نمایید.

مسائلی که شما باید به جای کاهش آنها, باید افزایش بدهید

شرکت هایی که تبدیل به کمپانی های بزرگ می شوند بر روی نقاط برتری خود تمرکز و سرمایه گذاری می کنند و تمام سعی خود را در بالا بردن کیفیت این نقاط قرار می دهند. این تحقیق نشان می دهد که احتمال ادامه تقابل مشتریان وفادار تا سه برابر بیش از مشتریان عادی است که این تقابل تا 10 سال دیگر ادامه پیدا کند.  و مشتریان ناراضی 10 برابر احتمال بیشتری دارد که در 12 ماه آینده خرید خود را کاهش دهند. یکی از مسائلی که در بسیاری از کسب و کارها ارائه نشده است تجربه شخصی سازی شده است. بسیاری از کسب و کارها نمی دانند که چگونه تجربه متفاوتی را برای مشتریان شان بوجود آورند و چگونه این شخصی سازی را ارائه کنند. اما این نکته را توجه کنید که ارائه خدماتی که روی احساسات مشتریان تاثیر می گذارد هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت و می تواند تجربه متفاوتی را برای مشتریانتان بوجود آورد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گروه هدف  برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است یا نقطه برتری شما از دید مشتریانتان چه موضوعی است. این اطلاعات از طریق نظرسنجی, تمرکز بر روی گروه های مختلف مشتریان, و تماس تلفنی با مشتریان اصلی بدست می آید. موضوعی که اهمیت دارد این است که مشتریان فقط برای خرید پیش شما نمی آیند و هدف ارتباط برقرار کردن نیز می باشد. این که مشتری انتظار دارد همه چیز فوق العاده باشد طرز فکر کاملا غلطی می باشد. و این را بدانید که مشتریان می دانند که چرا از شما خرید می کنند و چرا از شما خرید نخواهند کرد. کافیست از آنها سوال کنید.

اما یک راه حل

شاید یکی از ابزارهایی که می تواند به خوبی تمام موارد بالا را پوشش دهد و تجربه متفاوتی برای مشتریان شما بوجود آورد نرم افزار باشگاه مشتریان باشد که می تواند رضایت مشتریان را به میزان بسیار زیادی بالا ببرد و دفعات خرید و میزان خرید مشتریان را با دادن آفر به آنها و قدردانی از مشتریان بعد از هر خرید افزایش دهد.

هزینه آفرهایی که شما به مشتریان خود می دهید و هزینه خود نرم افزار در صورتی که درست طراحی شود و انتخاب نرم افزار باشگاه مشتریان بر اساس میزان درآمد شما انجام گیرد می تواند تا حد بسیار زیادی از هزینه جذب یک مشتری جدید و همچنین از دست دادن آن مشتری کمتر باشد.

یکماه به صورت رایگان از کالو لذت ببرید…