• 1399/2/21

ایجاد باشگاه مشتریان رستوران

ایجاد باشگاه مشتریان رستوران یکی از بهترین راه ها برای افزایش رضایت مشتریان تان است.

یک برنامه وفاداری در قالب نرم افزار باشگاه مشتریان در دنیای کسب و کار امروز یک ضرورت به حساب می آید، اما چگونه می توان بهترین بهره را از آن بدست آورد؟

باید بدانید در زمان انتخاب یک شیوه و سیاست تشویقی برای دادن پاداش به مشتریان چگونه این سیستم ها می توانند بهترین بهره را به مشتریان و کسب و کارتان ارائه می کنند.

 چگونه توسط ایجاد باشگاه مشتریان رستوران مشتریان وفادار بدست آوریم؟

 مشتریانی که به طور مرتب از شما خرید می کنند شانس بیشتری برای عضویت و تبدیل شدن به مشتری وفادار را دارند

چگونه می توان کاری کرد که مشتریان به طور مرتب از شما خرید کنند؟ حامیان شما چیزهای کوچکی را در اتفاقات بزرگ از شما بخاطر دارند.

فراموش نکنید که اسم مشتریان خود را بخاطر داشته باشید، در مورد هفته آنها سوال کنید، و از آنها بپرسید که آیا همان همیشگی را می خواهند.

بازگشت حامیان می تواند توسط احترام گذاشتن نیروهای خدماتی شما اتفاق بیافتد کسانی که می توانند حتی چهره، اسم، یا بشقاب مورد علاقه مشتریان شما را بخاطر داشته باشند. 

 البته، زمانی که آنها احترام مورد نظر خود را بدست آوردند وقت آن است که پیشنهادات ویژه ای را توسط ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران دریافت کنند، و پیشنهادات و هدایایی را به آنها بدهید که انتظار آن را دارند.

حامیان شما باید بدانند شما توسط سیستم باشگاه مشتریان توجه ویژه ای را به آنها خواهید داشت. 

نمونه هایی از بهترین باشگاه مشتریان های رستورانی دنیا

آیا عادت های مشتریان تغییر کرده است؟

مشتریان با خریدهای مجدد شانس بیشتری را برای شرکت در نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران شما دارند. اما چگونه این موضوع بر روی عادت های خرید مشتریان تاثیر می گذارد؟ تحقیقات نشان داده است

شرکت مشتریان در برنامه های وفاداری رستوران ها شرایط بهتری را برای هزینه کردن بیشتر مشتریان در رستوران بوجود می آورد به نصبت مشتریانی که تازه به رستوران شما آمده اند

بنابراین، بدست آوردن امتیازها نباید به گونه ای باشد که به تلاش زیادی احتیاج داشته باشد. در حقیقت، حامیان شما به برنامه های وفاداری به عنوان یک پیشنهاد دست نیافتنی یا حمل یک کارت بی بهره نگاه نمی کنند.

شما باید بتوانید تلاش ها و خریدهای مشتریان را پاسخ دهید. 

 آیا در ایجاد باشگاه مشتریان رستوران ها راهی برای سنجیدن میزان رضایتمندی مشتریان وجود دارد؟•سادگی را حفظ کنید

 همیشه به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید با ایجاد باشگاه مشتریان رستوران خود را برای مشتریان تان ساده سازی کنید.

  • در پایان وعده میل شده در رستوران تان از آنها نظرسنجی کنید.
  • سوالاتی در مورد کیفیت غذا و تجربه ای که داشته اند بپرسید
  • و با گزینه های ساده از آنها پاسخ دریافت کنید.

به آنها انگیزه بدهید

 به مشتریان خود برای پر کردن نظرسنجی انگیزه بدهید. بعنوان مثال به آنها یک وعده رایگان یا یک کارت هدیه پیشنهاد دهید.

در صورت دادن انگیزه به حامیان تان شانس بیشتری برای دادن بازخورد به شما خواهند داشت. 

بازخوردهای مشتریان اهمیت دارد

ارزش بازخوردهای مشتریان را فراموش نکنید- این موضوع می تواند تاثیر بسزایی بر روی کسب و کار شما داشته باشد!

اگر شما بدانید مشتریان شما چه چیزی دوست دارند و از چه چیزی خوش شان نمی آید، می توانید محیط و کیفیت کار خود را بر اساس نیاز آنها بهبود بدهید، و شانس بازگشت آنها را افزایش بدهید.

نکاتی برای زمان راه اندازی باشگاه مشتریان در رستوران

در ایجاد باشگاه مشتریان رستوران چه مدل از پیشنهادات باید ارائه شود؟

 تحقیقات اخیر در آمریکا نشان می دهد که مشتریان به سمت استفاده از برنامه های وفاداری در تلفن های همراه می روند. اما ایران راه درازی در این موضوع دارد و هنوز روش های اصلی بازخورد خود را دارند.

بخاطر داشته باشید که دریافت پیشنهادات ویژه را برای مشتریان به ساده ترین روش انجام دهید.

این اتفاق ممکن است توسط اپلیکیشن موبایل انجام شود و یا از طریق یک وبسایت که امکان مشاهده مناسب توسط تلفن همراه را داشته باشد و یا راه ساده تر آن توسط ارسال پیامک به مشتری انجام شود.

زمانی که مشتریان شما در نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران شما ثبت نام می کنند به آنها پیامک بزنید و از آنها با یک پیشنهاد ویژه قدردانی کنید.

مشتریان میزان هزینه ای که می کنند را در هنگام ایجاد باشگاه رستوران تان با میزان امتیازی که از شما دریافت می کنند مقایسه می کنند. و راه های مختلفی برای مشتریان وجود دارد تا امتیازهای خود را بدست آورند.

کارت وفاداری یا کارت عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران

ایجاد باشگاه مشتریان رستوران ها می تواند در قالب کارت هدیه یا کارت نرم افزاری باشگاه باشد. و به جای اینکه پرداخت خود را از طریق کارت اعتباری بانکی خود انجام دهند می توانند توسط کارت وفاداری خود پرداخت را انجام دهند.

مشتریان شما این امکان را می توانند ساده و آسان احساس کنند و زمانی که بر روی پرداخت خود درصدی هدیه بگیرند می تواند این موضوع فوق العاده جذاب باشد. 

بعد از چند خرید یا میزان مشخصی خرید مشتریان شما می توانند از شما پیشنهاداتی را دریافت کنند. و پیشنهادات شما می تواند اصلی ترین محرک برای مشتریان شما باشد تا دوباره به کسب و کار شما بازگردند، شما را فراموش نکنند و میزان خرید خود را برای رسیدن به پیشنهادات بهتر افزایش دهند. 

کارت پانچ

پانچ کارت که در گذشته در آمریکا استفاده می شده است شیوه مناسبی در زمان خود بود تا بتوان به ازا دفعات مشخصی خرید به مشتریان هدایایی داد.

هر زمان که مشتریان خریدی انجام می دادند کارت آنها پانچ یا مهر می شده است و اگر پانچ ها به تعداد مشخصی می رسید یک محصول رایگان دریافت می کردند و یک کارت خام دوباره دریافت می کردند.

اما در نظر بگیرید که تمام مشتریان باید کارت های خود را هر زمان که مراجعه می کردند همراه خود داشته باشند و احتمال گم شدن آنها وجود دارد.

و این موضوع ممکن است باعث بوجود آمدن نارضایتی در بین مشتریان شود. و همچنین این سیستم ها محدود هستند و همچنین قطعا هیچ نوع داده مناسبی از طریق آنها بوجود نمی آید.

و هیچ نوع انعطاف پذیری در این نوع سیستم ها وجود ندارد و تقریبا خشک هستند و بعد از یک مدت برای مشتری تکراری می شود.  

سیستم خودکار پاداشی توسط سیستم پرداخت بانکی

 مشتریان خود را به صورت خودکار در زمانی که خریدی انجام می دهند عضو باشگاه مشتریان می کنید.

این نوع سیستم ها به صورت سیستم بانکی هستند و بر اساس خریدی که مشتری انجام می دهد به مشتریان پاداش می دهند و پاداش ها در قالب تخفیفی مشخص بر روی خرید آنها است.

ایجاد باشگاه مشتریان راحت است و می توانید به راحتی باشگاه خود را راه اندازی کنید ولی هیچ نوع داده توسط این نوع سیستم ها بوجود نمی آید و یا اگر داده ای بدست آید تنها در حد رقم خرید و دفعات خرید است و این نوع سیستم ها انعطاف پذیری زیادی ندارند و برای تمام مشتریان با هر نوع میزان خرید مختلف یکسان است و می تواند میزان سود دهی شما را کاهش دهد.

رسید-فاکتور خرید می تواند شیوه مناسبی برای بازاریابی باشگاه مشتریان شما باشد. شامل لینک وب سایت برای عضویت در باشگاه یا دادن پیشنهاد ویژه در آن تا مشتریان شما بتوانند در زمانی که خواستند از آن پیشنهاد استفاده کنند. و یا حتی زمانی که مشتری شما فاکتور خرید خود را همراه خود می آورد از شما تخفیفی هدیه بگیرد. 

شروع به کار با کالو

نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران کالو

روش پیشنهادی ما نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران کالو است که شما می توانید توسط آن به روش ها و سیاست های مختلف باشگاه مشتریان راه اندازی کنید، رفتار مشتری و فروش خود را رسد کنید، گروه هدف اصلی خود را بهتر شناسایی کنید، تبلیغات خود را هدفمند کنید، بر اساس نیاز مشتریان و یا حتی شرایط خود به مشتریان پیشنهاداتی بدهید، و کسب و کار خود را با وصل کردن این سیستم ها به سیستم های حسابداری خود مدیریت کنید و بسیاری مزایای دیگر که نرم افزار باشگاه مشتریان کالو برای رستوران شما دارد. همچنین می توانید کارت عضویت مخصوص خود را ارائه کنید و برند خود را در بین مشتریان توسعه دهید.

چند نکته دیگر

چند نکته هست که زمانی که قصد ایجاد باشگاه مشتریان در رستوران خود دارید را باید بخاطر داشته باشید:  

  • مشتریان شما پاداش هایی را می خواهند که قابل دسترس باشد و مورد علاقه آنها باشد. بعنوان مثال، مشتریانی که به پاستا علاقه دارند جمع آوری امتیاز برای رسیدن به ساندویچ مرغ ممکن است جذاب نباشد.
  • ایجاد یک سیاست امتیازدهی بر اساس نیاز مشتری که به هدف رستوران شما نزدیک باشد می تواند تاثیر برنامه وفاداری شما را افزایش دهد. اگر این موضوع با سبک کار شما نزدیک باشد، ممکن است یک تی شرت یا یک کلاه یا هر چیز دیگری که به کسب و کار شما هماهنگ است به مشتریان خود هدیه بدهید
  • اگر رستوران شما در ساعت هایی خلوت است، یا در روزهای خاصی، امتیاز دو برابر را در آن روزها پیشنهاد بدهید. 

بخاطر داشته باشید، آخرین هدف برای ایجاد باشگاه مشتریان رستوران ها افزایش تعداد مشتریان راضی و مشتریانی که به طور مرتب خرید می کنند. اگر مشتریان شما راضی هستند و از صرف وعده خود در رستوران شما لذت می برند، مشتریان شما می توانند از این پیشنهادات لذت بیشتری ببرند و رضایتنمندی بیشتری بوجود آید.