• 1399/2/24

نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه به کسب و کارهای مختلف کمک می کند

ما در دوره ای زندگی می کنیم که بازاریابی ها به سمت بازاریابی بر اساس نرم افزار باشگاه مشتریان پیش می روند. کسب و کارها با شکل ها و اندازه های مختلف به دنبال ابزارهایی هستند که بتواند بازگشت مشتری را در کسب و کار آنها افزایش دهد و مشتریان مختلف را با آنها همراه کنند و بتوانند مشتریان مختلف با رفتار خرید متفاوت را جذب کسب و کار خود کنند.

اما واقعا نرم افزار باشگاه مشتریان چه کاری برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد؟ و چگونه به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند؟ ( بخصوص آنهایی که لباس یا وسیله ای برای فروش ندارند…) این موضوع می تواند به کسب و کارها کمک کند زیرا تمام آنها سعی می کنند کاری کنند که محصول آنها دیده شود و محصول آنها به فروش برسد.

زمانی که کسب و کارها تلاش می کنند که محصولات مولتی مدیا برای بازاریابی محصول خود بفروش برسانند، این ضروری است که یک استراتژی ایجاد شود که مشتریان وفادار را به کسب و کار شما بازگرداند و مشتریان بیشتری به طور طبیعی به بیزنس شما اضافه کنند، تا اینکه با چشمان بسته برای بدست آوردن مخاطبان جدید به تنهایی بازاریابی کنند. 

این مقاله سه راه را به شما پیشنهاد می کند که نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی برای مشتریان فعلی شما استفاده شود، و همچنین مراجعه کنندگان جدید بوجود آورد.  اما اول از همه، بگذارید تا برنامه وفاداری یا سیستم باشگاه مشتریان را توضیح دهیم. اینجا چیزهایی آمده است که نمی توان به آن باشگاه مشتریان گفت: 

در دنیای تجارت امروز یک کارت پلاستیکی تنها یا یک پانچ کارت نمی تواند کافی باشد ( و بخصوص در کسب و کارهای بیزنس به بیزنس به هیچ عنوان جواب نمی دهد). بعلاوه، دادن امتیاز به ازا هر هزار تومان که به مشتریان اجازه می دهد که امتیاز خود را به ریال تبدیل کنند و از تخفیف بهرمند شوند یک راه حل فوق العاده نیست، بخصوص که شما اهداف دراز مدت را برای مشتریان خود در نظر دارید. باید در برنامه وفاداری شما چیزهایی فراتر از اینها باشد که مشتریان را درگیر سیستم شما کند.

خوب حالا که در بالا به وضوح موضوع را خواندید، اینجا چیزهایی آمده است که یک نرم افزار باشگاه مشتریان باید باشد: 

یک نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند بخاطر هر موضوعی که به کسب و کار شما ارزش افزوده ای اضافه می کند پاداش بدهد، و به مشتریان شما ارائه کند، بعنوان مثال مشتریان شما بخاطر دیدن ویدئوهای آموزشی شما باید از شما پاداش دریافت کنند یا بخاطر دانلود یک مقاله پی دی اف. یا می توانند بخاطر پر کردن یک فرم از شما پاداش دریافت کنند، و در مورد مشتریان چیزهای زیادی به شما بگوید، تا بتوانید در آینده به شکل بهتری با آنها در ارتباط باشید.

حراجی ها، برندهای ورزشی، ارائه کنندگان سرویس های مختلف، یا حتی توسعه دهندگان- می توانند از خدمات باشگاه مشتریان بهرمند شوند- و نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند با کسب و کارهای مختلف همگام شود و با شخصی سازی های لازم کیفیت خدمات را در کسب و کارهای مختلف بالا ببرد.

این امکانات می تواند در فضای وب باشد یا در یک اپلیکیشن، بنابراین در بعضی از مواقع که مشتری نمی خواهد کارت وفاداری مشتریان داشته باشد باید این امکان فراهم شود که بدون کارت بتواند سرویس مناسب باشگاه مشتریان را دریافت کند. و هرجا که این خدمات ارائه می شود باید کیفیت در یک سطح داده شود.

اینها سه خصوصیتی هستند که یک سیستم باشگاه مشتریان را متفاوت می کنند.

1. افزایش میزان خرید با دادن آفر بر اساس مشتریان مختلف و پاداش دهی های مناسب

مشتری، عضو، خریدار. مهم نیست چه چیزی احتیاج دارند، آنها همه انسان هستند. خصوصیات روانشناسی مشابهی داند- تا بتوانند آفرها و خدمات را دریافت کنند. 

  • یک نرم افزار باشگاه مشتریان به این هدف ایجاد یا شخصی سازی می شود که به ارزشمندترین مشتریان آفر بدهد
  • به سوالات آنها پاسخ بدهد
  • مشکلات آنها را حل کند
  • و در نهایت بتواند خریدهای بیشتری برای ما بوجود آورد و یا سبد کالای ما را ارزشمندتر کند

 نوشتن تحلیل، دادن امتیاز و یا نظر آنها در مورد کسب و کار شما ضروری هستند

ارتباط خودکار با مشتریان که تازه خرید کرده اند باعث می شود که آنها تشویق شوند تا  یک تحلیل در مورد کسب و کار شما بنویسند و امتیاز اضافه بدست آورند. نوشتن تحلیل در مورد کسب و کار شما باعث می شود اعتبار شما در فضای وب بالا برود و مشتریان بیشتری را به کسب و کار بکشاند. و شما می توانید با دادن امتیاز اضافه به مشتریان آنها را تشویق کنید که با میل و علاقه این کار را انجام دهند. 

مشتریان تا 88 درصد به تحلیل های مشتریان بیشتر از حرفی که یک برند می زند اعتماد می کنند

این موضوع در فضای اجتماعی وب یک موضوع اثبات شده است. پایدار ماندن در دادن آفرها یکی دیگر از راه های افزایش ارزش خرید مشتریان است. دانستن اینکه شما امتیاز بیشتری بخاطر خرید بیشتر دریافت می کنید، و دانستن اینکه می توانید به آفرهای ویژه ای دست پیدا کنید می تواند یکی از بهترین راه های برای تحریک و تشویق مشتریان باشد.

در دادن آفرها هوشمندانه عمل کنید و به مشتریان دقیقا چیزهایی را بدهید که انتظار دارند. تمام مشتریان منتظر این نیستند که در مورد شما تحلیل هایی را در فضای وب بنویسند. ولی شکی نیست که داشتن این مشتریان می تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند. یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند باعث شود که مشتریان به کسب و کار شما بازگردند و در مورد شما بنویسند و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارند، و برای این موضوع اهمیت ندارد که کسب و کار شما چه چیزی است.

2. با مشتریان خود در ارتباط باشید، به موقع

بازاریاب ها ارزش خبرنامه و پیامک های دوره ای برای ارتباط با مشتریان را می دانند

اما یک سوال باقی می ماند: چگونه این ارتباط را می توان به شیوه ای شخصی سازی و مناسب ایجاد کرد؟ ایجاد پیامک های خودکار مرتبط با فعالیت های مشتریان یکی از راه های فوق العاده برای انجام این کار است. من همین الان یک راه آن را به شما نشان داده ام- زمانی که خرید خود را انجام دادید آن را دریافت می کنید. اما این یک راه فوق العاده است که باعث می شود مشتریان دوباره بازگردند تا خریدهای مرتب انجام دهند، با یادآوری های مرتب در مورد اینکه چه مقدار امتیاز دریافت کرده اند و چقدر به دریافت آفر بعدی نزدیک هستند. تاثیر این موضوع زمانی بیشتر است که شما آفر مورد نظر را به مشتری نشان دهید، مخصوصا زمانی که این پاداش با نیاز و علائق مشتری همگام است.

ارسال پیامک یکی از راه های فوق العاده است برای ارتباط با مشتریان بخصوص با مشتریانی که هنوز ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند. اینکه به مشتری پیامک بزنید که دل تان برای او تنگ شده است یکی از بهترین راه های برای آن است که او را دوباره فعال کنید. همچنین این موضوع باعث می شود که برای مشتریان خود فعال تر بنظر بیایید. 

در آخر، در بالای مقاله اشاره کردم که نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند باعث شود که مشتریان تشویق شوند تا فرم های شما را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی و علائق خود را در اختیار شما قرار دهند. این یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتریان است و ارسال پیامک بر اساس علائق آنها باعث می شود که پیامک ها با احتمال بیشتری باز شوند و به آفرهای شما بیشتر توجه شود، تا اینکه پیامک شما را مستقیم از صندوق خود به سطل آشغال بفرستند.

تشویق مشتریان به خواندن وبلاگ شما چیز دیگری ست که شما توسط راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید انجام دهید. این یکی از راه هایی است که می توانید آنها را با محصولات جدید خود آشنا کنید. بنابراین مشتریان را به خواندن صفحات وبلاگ خود تشویق کنید.

در کالو امکانی برای کسب و کارها وجود دارد که می توانند طبق رفتار مشتری و به صورت رویداد کمپین های مختلف خودکار و از پیش طراحی شده برای مشتریان ارسال کنند و مشتریان طبق رفتارهای مختلف پیامک های مختلفی را دریافت می کنند.

3. ارائه تشویق بخاطر معرفی دوستان توسط مشتریان

یک راز وجود دارد و آن این است که نرم افزار باشگاه مشتریان تنها برای مشتریان فعلی شما قابل استفاده است. بنظر من این موضوع باعث می شود که یک شانس را از دست بدهید.

مهم نیست که چه کسب و کاری دارید، تبلیغ دهان به دهان بهترین راه جذب مخاطب برای هر کسب و کاری است. چرا؟ زیرا این موضوع بر پایه اعتماد بنا شده است. کسی که شما می شناسید یا به او احترام می گذارید از سرویس و خدماتی استفاده کرده است و بیشترین شانس را دارد که تبلیغ شما را به دوستان خود بدهد. بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان باید ابزاری باشد تا بتواند تبلیغ دهان به دهان را در کسب و کار شما توسعه دهد، و این کار را به صورت دیجیتالی انجام دهد. 

صفحه محصول را تبلیغ کند و یا باعث شود که صفحه مورد نظر شما توسط افراد بیشتری دیده شود که طرز فکر مشابهی با خود او دارند و یا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری بخاطر دریافت امتیاز یا پاداش یکی از بهترین راه ها برای تشویق مشتریان به اشتراک گذاری و تبلیغ صفحه یا محصول مورد نظر شما است.

یک قدم جلوتر برویم، همچنین یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند به یک کسب و کار جدید انگیزه بدهد. مشتریان صفحه محصول شما را به اشتراک می گذارند و بخاطر این کار خود از شما آفر دریافت می کنند. در کنار این هر کس که بر روی صفحه مورد نظر کلیک می کند می تواند تبدیل به یک خرید شود و بیزنس کردن را برای شما شیرین تر کند، تشویق به اولین خرید از این طریق باعث بوجود آمدن مشتریان وفادار بیشتری می شود.

بنابراین با همین راه ساده بیشتر دیده شوید و ارتباطات بیشتری ایجاد کنید: اشتراک گذاری ارزشمند است. اشتراک گذاری یک تبلیغ موقعیت شغلی می تواند بهترین راه برای جذب نیروی کار مورد نظر باشد و شبکه ارزشمندی را بوجود می آورد. این کار می تواند به سطح بالایی از ارتباطات با مشتریان برسید و پاداش خوبی از این کار دریافت کنید.

آن را خاطره انگیز کنید

این مهم است که تجربه مشتریان را خاطره انگیز کنید، و مهم نیست که چه چیزی به فروش می رسانید.

و مهم است که شیوه های قدیمی جذب و حفظ مشتری را کنار بگذارید و به سمت شیوه های جدید و موثر روی آورید. به صورت سنتی، برنامه های وفاداری به ازا هر خریدی که انجام می شود به مشتریان امتیاز می دهد و به مشتریان اجازه می دهد که این امتیازها را خرج  کنند و تخفیف یا هدیه دریافت کنند. اما می دانم که خیلی ها با من هم عقیده هستند که اینها شیوه های ترویجی ساده هستند تا بتوانید به صورت موقت توجه دیگران را به خود جلب کنید. بخاطر همین تشویق مشتریان به انجام عملیاتی توسط آنها ارزشمند است- مثل ترویج، اشتراک گذاری، نوشتن تحلیل، و یا تقابل بیشتر با کسب و کار شما- و پاداش دادن بخاطر فعالیت هایی که انجام می دهند.