در این مقاله قصد داریم در مورد راه اندازی باشگاه مشتریان مراکز خرید و مزایای آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید
عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان در مراکز خرید می تواند به شما دسترسی به کارت عضویت و محصولاتی با قیمت های ارزان تر بدهد. با این حال، شرکتی که اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان می کند چیز دیگری را نیز بدست می آورد: اطلاعات شخصی شما و رفتار خرید شما در مراکز خرید. این مهم است که بدانید نرم افزار باشگاه مشتریان یک شیوه بازاریابی است و یک استراتژی بازاریابی است. این را در ذهن خود داشته باشید، تحلیل نرم افزار باشگاه مشتریان به شیوه ای که آنها می توانند شما را کمک کنند و پول شما را ذخیره کنند و راحتی بیشتری را برای شما بوجود آورند تنها از طریق بررسی و جمع آوری اطلاعات شما امکان پذیر است.
نرم افزار باشگاه مشتریانی را انتخاب کنید که بتواند پول شما را ذخیره کند.
انواع مختلف نرم افزارهای باشگاه مشتریان برای مراکز خرید وجود دارد. بعضی آنها سیستم های درون فروشگاه دارند و به مشتریان خود تنها پاداش یا کوپن هایی را در درون فروشگاه می دهند که از طریق کوپن تخفیف یا کاهش هزینه ها ارائه می شود. بهترین نوع برای شما بستگی به رفتار خرید شما دارد، بنابراین اول بررسی کنید که چه مدل یا محصولی را خرید می کنید.
بعضی از نرم افزار باشگاه مشتریان مراکز خرید بدون محدودیت و به راحتی تخفیف دهی هایی را بدون بررسی و تحلیل ارائه می کنند و در این تخفیف ها هیچ نوع استراتژی وجود ندارد. در حقیقت، بسیاری از قیمت ها در یک مراکز خرید با برنامه وفاداری بیشتر مراکزی است که نرم افزار باشگاه مشتریان دارا هستند. برنامه های وفاداری یا هر چیزی شبیه به این را رد کنید.
شما همیشه می توانید از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان مراکز خرید، خرید خود را انجام دهید بدون اینکه عضو آن مرکز شوید. بنابراین، بسیاری از برنامه ها این شانس را می دهند که عضو آنها شوید، اما از پیشنهادات ویژه یا مشارکت ویژه خودداری کنید. قبل از اینکه اپلیکیشن باشگاه مشتریان را نصب کنید، از مسئول مربوط به این بخش سوال کنید که شرایط برنامه وفاداری به چه صورت است و چگونه می توانید از انجام بعضی از آفرها و دریافت آنها خودداری کنید.
سوال کنید که چه اطلاعاتی ذخیره و یا بررسی می شود.
اطلاعات و رفتار خرید شما می تواند اطلاعاتی ارزشمندی را از طریق باشگاه مشتریان مرازک خرید بوجود آورد. به همین دلیل، عضویت در یک سیستم باشگاه مشتریان به این معنا است که رفتار خرید شما رسد می شود، و ممکن است با شرکت های دیگری به اشتراک گذاشته شود. بنابراین، آنها بیش از اینکه چه چیزی خرید کرده اید را ذخیره می کنند. از بخش امور مشتریان سوال کنید که فروشگاه دقیقا چه اطلاعاتی را رسد می کند.
دلیل اصلی جمع آوری اطلاعات افزایش سوددهی است. شرکت ها تمام سعی خود را می کنند تا بتوانند حداکثر اطلاعات را در مورد شما و مردم اطراف شما جمع آوری کنند. و توسط این اطلاعات متوجه شوند که چه چیزی را باید در فروشگاه خود اضافه کنند و چه چیزهایی را باید شارژ کنند.
بپرسید که چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می شود
بسیاری از شرکت ها ممکن است بخشی از اطلاعات شما و رفتار خرید شما را به اشتراک بگذارند. آنها ممکن است از این راه درآمد نیز کسب کنند. خوش بختانه، شما حق این را دارید که بدانید کدام اطلاعات جمع آوری می شود، چگونه استفاده می شود و چگونه به اشتراک گذاشته می شود و شما چگونه می تانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. از امور مشتریان سوپر مارکت در مورد شیوه دسترسی به اطلاعات سوال کنید.
بعضی از نرم افزار های باشگاه مشتریان مثل نرم افزار باشگاه مشتریان کالو پرفایل اختصاصی برای مشتریان ارائه می کنند.
• همچنین شما می توانید از آنها بخواهید که اطلاعات شما را از بین ببرند.
• شما حق انتخاب دارید که از باشگاه مشتریان مراکز خرید که اطلاعات شما را در اختیار شما قرار نمی دهد خرید نکنید و یا عضو باشگاه مشتریان آنها نشوید.
بررسی کنید که چرا باشگاه مشتریان وجود دارد. برای بررسی اینکه بفهمید تاثیر وجودی باشگاه مشتریان به چه صورت است، مهم است که بدانید که چه چیزی باید تحلیل شود، و این سیستم ها چگونه بروی کسب و کارها تاثیر می گذارد و موجب رشد کسب و کارها می شود.
به یاد داشته باشید که باشگاه مشتریان به چه میزان می تواند به شما سود برساند. یکی از دلایلی که باشگاه مشتریان موضوع محبوبی است این است که آنها با دادن آفرهایی به مشتریان خود سود می رسانند. در واقع، سودی که به مشتریان می رساند این است که آنها می توانند پول خود را ذخیره کنند، که این موضوع می تواند حتی بر روی محصول خاصی باشد. اما، این ذخیره نمی تواند در حدی باشد که بنظر می رسد- اما می تواند هزینه خرید روزانه شما را کاهش دهد.
همیشه بررسی برنامه وفاداری خود را داشته باشید. در کنار افزایش تعداد مشتریان وفادار، این برنامه ها سعی می کنند که حس بهتری را در فروشگاه بوجود بیاوند. به این دلیل که فرضا همیشه مواد شوینده در خانه شما موجود است و شما می توانید لباس های تمیز و مرتبی داشته باشید، و این فروشگاه به شما گزارش می دهد که شما هر ماه چقدر پول ذخیره کرده اید.