• 1399/2/21

جمع آوری اطلاعات توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

کسب و کارها از فروشگاه زنجیره ای تا فروشگاه های کفش، لباس، خرده فروشی ها تمام تلاش خود را برای عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان انجام می دهند. اما آیا با توجه به جوانب مختلف، پیشنهادات ویژه، هدایا و تخفیف ها بهترین راه هستند تا مشتریان از شما خرید نمایند؟ 

 ما در دنیای رقابت فعلی برای کسب و کارها بسیار مشکل است تا خود را نجات دهند. محصولات مشابه با قیمت های یکسان برای فروشگاه ها بسیار مشکل است که آنها را تشویق به خرید مجدد از آنها نمایند تا به رقبا مراجعه نکنند. اما استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان، باعث می شود کسب و کارها تمام تلاش خود را بنمایند تا مشتریان را در کسب و کار خود نگهدارند.

اما بهترین راه برای نگاه کردن به یک نرم افزار باشگاه مشتریان این است که باعث خرید مجدد مشتریان می شود. یک کسب و کار به شما چیزی را به صورت رایگان نخواهد داد، بنابراین قبل از اینکه به داشتن یک کارت وفاداری فکر کنید باید به این فکر کنید این کارت چه مزایایی را برای یک کسب و کار خواهد داشت و چه کمکی بعنوان مثال به یک فروشگاه خواهد کرد.

 اما آیا نرم افزار باشگاه مشتریان واقعا کار خواهد کرد؟

 در یک نظرسنجی که در زمینه بازاریابی در آمریکا انجام شده است نشان می دهد

چهار نفر از پنج مشتری که خرید بیشتری از یک کسب و کار انجام می دهند کارت وفاداری آن کسب و کار را در دست دارند

و 55 درصد زمانی که می خواهند بین دو کسب و کار یکی را انتخاب کنند شرکتی را انتخاب می کنند که نرم افزار باشگاه مشتریان دارد

این موضوع به این دلیل است که این نوع برنامه ها فقط مشتریان وفادار را هدف قرار نمی دهد. آن مشتریانی که همین الان آماده هستند که از یک برند خرید کنند. برنامه های وفاداری گروه بزرگتری از مشتریان را هدف قرار می دهد و تلاش می کند مشتریان بیشتری را جذب یک کسب و کار کند. و به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها به دنبال پیوستن به این سیستم ها هستند—و باعث می شوند مشتریان بیشتری جذب این سیستم شوند، و به آنها برتری متفاوتی به نصبت رقبا بدهند.

با این حال نرم افزار باشگاه مشتریان کالو شیوه قیمت گذاری را پیاده کرده است که کسب و کارها با هزینه کم به صورت پرداخت ماهانه بتوانند از نرم افزار باشگاه مشتریان کالو استفاده کنند و این شیوه به دید مشتریان بهترین شیوه قیمت گذاری برای نرم افزار باشگاه مشتریان بوده است و این موضوع باعث رضایتمندی بسیار بالایی برای مشتریان نرم افزار باشگاه مشتریان کالو شده است.

 کسب و کارها باید چه انتظاری از نرم افزارهای باشگاه مشتریان داشته باشند؟

 نرم افزارهای باشگاه مشتریان حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. زمانی که شما در یک سیستم باشگاه مشتریان ثبت نام می کنید (و حتی ممکن است خانواده خود را به سیستم باشگاه مشتریان کسب و کار اضافه کنید)  سیستم اطلاعاتی مثل سن، جنسیت، آدرس و بسیاری اطلاعات دیگر را ممکن است از شما دریافت کند. هر زمان که شما کارت خود را در یک مرکز اسکن می کنید و خریدی را انجام می دهید اطلاعات جدیدی را به سیستم باشگاه مشتریان اضافه خواهید کرد. و در گذر زمان اطلاعات پروفایل شما کامل تر و قوی تر خواهد شد:

  • چه چیزی خرید کرده اید
  • در چه زمان
  • میزان خرید شما چقدر بوده است
  • حداکثر و حداقل خریدهای شما چه میزان بوده است
  • چقدر خرج کرده اید
  • و چگونه پرداخت کرده اید

کسب و کارها برای تکمیل اطلاعات ثبت نام و خرید شما از روش های مختلفی استفاده می کنند، و در نرم افزار باشگاه مشتریان کالو توانایی این را دارد که تشخیص دهد شما چه رفتار خریدی را دنبال می کنید و برحسب این رفتار به شما پیشنهاداتی را ارائه کند که برای شما جذاب است. ممکن است به یک مشتری پیشنهادی را دهد و به مشتری دیگر پیشنهادی بر حسب رفتار خرید آن مشتری و بر روی تک تک مشتریان کار می کند تا رفتار خرید آنها را تغییر دهد. و این کار را با مقایسه رفتار خرید شما با خودتان و با دیگر مشتریان انجام می دهد. و این موضوع دقیقا به معنای بازاریابی هدفمند است.

این دلیل اصلی جذابیت نرم افزار باشگاه مشتریان کالو برای مشتریان کالو است

و همچنین مشتریان کسب و کارهای عضو کالو. اگر کالو متوجه شود که شما از میانگین پایین تر خرید می کنید، با بازی سازی در ارائه پیشنهادات تمام سعی خود را خواهد کرد تا شما را تبدیل به بهترین خریدار نماید و مرحله به مرحله شما را رشد دهد و وفادارتر نماید. 

کسب و کارها باید اهمیت اطلاعات را جدی بگیرند

 در سال های اخیر، کسب و کارها توانسته اند توسط اطلاعات خود را از دنیای سنتی کسب و کار به سمت دنیای مدرن کسب و کار سوق دهند. و با استفاده درست از اطلاعات توانسته اند رشد کسب و کار خود را تسریع بخشند و میزان درآمد خود را تا بیش از 50 درصد افزایش دهند و حجم حداکثری را برای کسب و کار خود بوجود آورند.

بعنوان مثال مشتریانی که بیشتر شیر یا گوشت قرمز می خورند شانس بیشتری دارند تا از بیمه های خودرو استفاده کنند و مشتریانی که پاستا یا برنج بیشتری میل می کنند احتمال بیشتری وجود دارد که شب ها به پمپ بنزین بروند و نوشابه میل کنند. این سیستم می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا دقیقا گروه هدف خود را جذب کسب و کار خود نماید و ریسک کمتری را در بازاریابی های خود متحمل شود. امکان جذب تعداد زیادی از گروه هدف و داشتن دانش کافی نصبت به این مشتریان دلیل می شود که هزینه کمتری را در کمپین های تبلیغاتی خود متحمل شوند و مشتریان گروه هدف بیشتری را هدف قرار دهند.