• 1399/2/11

چرا کسب و کارهای کوچک باید نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشند

ایده نرم افزار باشگاه مشتریان در کل موضوع ساده ای است

آفردهی به مشتریان وفادار

بعنوان مثال, در نرم افزار باشگاه مشتریان استارباکس, شیوه حفظ مشتری این غول قهوه, که واقعا باعث رشد کسب و کار این کمپانی شد:

استارباکس اذعان داشته است که نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کار آن نقش کلیدی در افزایش سوددهی کافه های زنجیره ای استارباکس داشته است

چگونه درآمد خود را افزایش دهم

بست بای “Best Buy” بعد از توقف سود دهی در فروشگاه های آجر و ملات خود به راه اندازی باشگاه مشتریان روی آورد تا بتواند در کنار سایت های قدرتمندی مثل آمازون و Ebay باقی بماند . بست بای امتیازهای خود را از ۴ درصد به ۵ درصد افزایش داد تا بتواند حضور مشتریان خود را حفظ کند. این کار در سال گذشته باعث افزایش سوددهی شرکت تا حد دو برابر شد. در هر حال هدف افزایش سود دهی یا فروش بیشتر است, و باشگاه مشتریان جز ضروریات اکثر کسب و کارهای و شرکت های بزرگ است.

اما کسب و کارهای کوچک چطور؟ رسیدن به یک باشگاه مشتریان بزرگ در دنیای کسب و کارهای کوچک, برای تطبیق پذیران اولیه که شروع به راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار خود کرده اند, ۶۴ درصد آنها گفته اند که این کار تاثیر گذار است.

این بدان معنی است که این کار سود آورتر از هزینه آن است. این مهم است که کسب و کار ها در ذهن خود داشته باشند که نرم افزار باشگاه مشتریان تنها برای کسب و کارهای بزرگ نیست. یک سیستم باشگاه مشتریان با طراحی مناسب می تواند به هر کسب و کاری در هر سایز و اندازه ای کمک کند. در پایین به موضوع که چرا باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک مهم است اشاره شده است.

مشتری دائمی پول خرج می کند و خرج می کند

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان به شما کمک می کند تا مشتریان دائمی داشته باشید. که این موضوع باعث افزایش سود دهی شما می شود.

مشتری دائمی با نرم افزار باشگاه مشتریان کالو

و مشتریان بخاطر وفاداری شان باید پاداش دریافت کنند, و حفظ مشتری هزینه کمتری از جذب مشتری یک مشتری برای شما دارد. با راه اندازی باشگاه مشتریان برای مشتریان فعلی, کسب و کارهای کوچک بعد از خرید تنها به مشتری نمی گویند ممنون از خرید شما، بلکه با شیوه های تشویقی مشتریان خود را تحریک می کنند تا تبدیل به سفیران برند خود شوند و تبلیغ شما را در بین تمام دوستان آشنایان و فضاهای مجازی خواهند کرد. و می تواند باعث افزایش حضور مشتریان برای یک کسب و کار کوچک شوند.

با راه اندازی باشگاه مشتریان بین رقبا خود را متمایز کنید

برای یک کسب و کار کوچک رقابت با برند های بزرگ کار دشواری است, در کنار این که برند های بزرگ محل های فروش, منابع, پول بازاریابی بیشتر و قدرت دادن ارزان تر کالاها را دارند. با این حال, باشگاه مشتریان برای یک کسب و کار کوچک می تواند قدرت مناسبی برای نشان دادن آن کسب و کار و رقابت با کسب و کارهای بزرگ را بوجود آورد. بعنوان مثال خیلی از مردم نوشیدن قهوه در یک کافی شاپ با برند بزرگ را دوست ندارند اما جمع کردن امتیاز در خریدهای خود و ذخیره پول را در بازه زمانی طولانی را دوست دارند. با این حال, راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند برای یک کافی شاپ کوچک بسیار ساده و از لحاظ هزینه تاثیرگذار باشد. سیستم باشگاه مشتریان هزینه نیست. راه اندازی باشگاه مشتریان برای تخلیه مالی یک کسب و کار بوجود نیامده اند. با این حال بعضی کسب و کارهای بزرگ هزینه بسیار زیادی برای راه اندازی باشگاه مشتریان متقبل می شوند و کسب و کارهای کوچک نمی خواهند تا همان روش را برای رسیدن به هدف خود دنبال کنند.

نرم افزارهایی در بازار هستند که بر اساس میزان درآمد و نوع کسب و کارهای کوچک طراحی شده اند و این نرم افزارهای باشگاه مشتریان باعث می شود تا هیچ کسب و کاری هزینه زیاد از حدی برای راه اندازی باشگاه مشتریان پرداخت نکند. سیستم های باشگاه مشتریان تنها برای کسب و کارهای بزرگ نقش آفرینی نمی کنند. این کار می تواند منافع زیادی برای کسب و کارهای کوچک داشته باشد, مانند افزایش فروش, ارتباط بهتر با مشتریان و تکنولوژی مناسب می تواند تاثیر مناسبی در کیفیت راه اندای باشگاه مشتریان داشته باشد.