• 1399/2/22

راه اندازی باشگاه مشتریان کافه

این موضوع تنها درباره داشتن کارت پانچ یا یک کارت عضویت نمی باشد. این درباره این است که چگونه با راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه خود می توانیم در دنیای پر رقابت امروز خود را بالا بکشیم و کسب و کار خود را رشد دهیم.

زمانی که موضوع ایجاد مشتریان وفادار مطرح می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه است و یک کافی شاپ مزایای مختلفی را به نصبت کسب و کارهای دیگر دارد. در کنار اینها، قهوه در تمام دنیا بعنوان یک محصول محبوب مطرح می شود، و کافه ها رقابت شدیدی را برای بدست آوردن مشتریان بیشتر انجام می دهند. در کنار این گروهی از مردم به یک کافه یا گروه خاصی از کافه ها و قهوه ها وابسته می شوند، و بیشتر مردم به دنبال قهوه ارزان تر، با کیفیت تر، و جایی که حداقل به اینترنت نیز دسترسی پیدا کنند هستند.

مردم انتخاب های مختلفی دارند، و درکنار اینها بدست آوردن مشتریان وفادار بسیار کار مشکلی است. و داشتن مشتریانی با خریدهای پیاپی می تواند سود مناسبی را برای یک کافه بوجود آورد و سلامت رشد یک بیزنس را تضمین کنند. اینکه چگونه کاری کنیم که مشتریان یک بار دیگر به ما مراجعه کنند و به سمت رقبا نروند موضوعی است که تمام جنگ در کافه ها برای جذب مشتری بر سر این موضوع است. فکر می کنم رقابت و ارزشی که در این بیزنس وجود دارد را به خوبی متوجه شده اید، و کافه ها تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان وفادار انجام می دهند. خیلی ها در آمریکا به تعداد بسیار زیادی کارت وفاداری، نرم افزار و انواع اقسام نرم افزار باشگاه مشتریان در کافه ها را عضو هستند و راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه ها یک امر مرسوم در آمریکا می باشد و این رقابت را بسیار سخت تر می کند.

خبر خوب این است که کسب و کارها می توانند چیزهای زیادی را از کافه ها در زمینه جذب مشتری یاد بگیرند. اینجا سه درس اصلی از کافه ها که می تواند ارتباط موثرتری با مشتریان را برای هر کسب و کار ایجاد کند را برای شما آورده ایم:

برای مطالعه بیشتر درباره راه اندازی باشگاه مشتریان کافه ها

وفاداری یک تصور نیست

زمانی که بسیاری از کسب و کارها به فکر این هستند که مشتریان وفادار کلید رشد کسب و کار آنها است، یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که

78 درصد خریداران به هیچ برنده وفادار نمی شوند، و 61 درصد بخاطر قیمت ارزان تر از یک برند به برند دیگر می روند

این موضوع را تصور کنید که با توجه به تحقیقی که انجام شده نشان می دهد بیشتر مشتریان کافه ها برای نوشیدن قهوه به هیچ کافه ای وفادار نیستند. برندهای بزرگ این را می دانند که تمام تلاشی که برای جذب یک مشتری انجام می شود هیچ تضمینی در اینکه مشتری برند آنها را ترک نکند وجود ندارد. مشتریان به محرک های قوی احتیاج دارند تا به یک برند وفادار بمانند.

تمام رقابت بر سر این است که مشتری یکبار بیشتر به من مراجعه کند و یک بار کمتر به رقبا. اگر می خواهید در این راه پیروز شوید، برای وفاداری فقط تصور نکنید- برای آن تلاش کنید.

مشتریانتان را بشناسید ( و از این دانش در راه درست استفاده کنید)

بهترین راه برای بدست آوردن وفاداری این است که به مشتریان خود ثابت کنید که می دانید آنها چه کسی هستند و می دانید آنها چه می خواهند.

اما چه شرکتی دقیقا می داند که مشتریان وفادارشان چه چیزی می خواهند؟ با توجه به تحقیقی که گاردین انجام داده است

“کافه هایی که از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده می کنند اطلاعات بیشتری از مشتریان دارند و بهتر می دانند که چگونه با مشتریان خود رفتار کنند.”

کافه هایی که از نرم افزار باشگاه مشتریان مثل کالو استفاده کرده اند که امکان اتصال به نرم افزار فروش را بوجود می آورد اطلاعات دقیق تر و با ارزش تری را در اختیار دارند. در کافه ای نرم افزار باشگاه مشتریان به خوبی اجرا شده است و این کافه متوجه شده است که بعضی از مشتریان مایل اند بعد از چند خرید یک لته رایگان دریافت کنند و بعضی مایل نیستند. این استراتژی شخصی سازی شده جواب می دهد:  65000 از مردم در هفته اول عضو نرم افزار باشگاه مشتریان شدند.

این نشان می دهد که 75 درصد مشتریان چیزی که واقعا می خواهند تخفیف یا محصول هدیه است، و این پیشنهادها را همیشه در ذهن خود نگه می دارند. ترکیب این موضوع و دادن پیشنهاد ویژه و ایجاد یک نرم افزار باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری در کافه می تواند تاثیر بسزایی بر روی کافه شما داشته باشد و با اطلاعاتی که از رفتار مشتریان در اختیار شما قرار می دهد می تواند به میزان زیادی درآمد شما را افزایش دهد. بنابراین آیا تحقیق می کنید، داده ها را تحلیل می کنید، و تلاش خود را بر پایه این موضوعات قرار می دهید.

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار باشگاه مشتریان کالو

با راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه خود تجربه ای را برای مشتریان خلق کنید که دوست دارند

توسط اطلاعاتی که با راه اندازی باشگاه مشتریان در کافه تان در اختیار شما قرار می دهد و ایجاد برنامه و روش تشویقی مناسب با رفتار مشتریان و دادن هدیه و تخفیف به مشتری مثل یک فنجان قهوه مهمان ما و یا 20 درصد تخفیف می توانید کاری کنید که رضایت مشتریان به میزان چشم گیری افزایش یابد. به این دلیل که شما دقیقا کاری را انجام می دهید که مشتریان شما دوست دارند تجربه کنند و لذت خرید از شما را به میزان چشم گیری برای مشتریان تان افزایش می دهید. و این اتفاق می تواند باعث شود که مشتری شما کافه شما را به دوستان خود معرفی کنید و تجربه خود را با آنها اشتراک بگذارد.

در تولد مشتریان تان به آنها هدیه ای بدهید و زمان دادن هدیه به مشتریان خود از آنها فیلم و عکس تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی از این فیلم ها استفاده کنید.

برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان کالو