کسب‌وکارهای کوچک اغلب بودجه بازاریابی محدودی دارند که می‌تواند تبلیغ کسب‌وکار شما را چالشی کند. خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای بازاریابی محصول خود به مشتریانتان وجود دارد که بدون هزینه (یا با هزینه کم) قابل استفاده هستند.

در این پست، شما را با راه‌های زیاده رایگان و با بودجه کم برای بازاریابی کسب‌وکارتان آشنا خواهید کرد.

ایجاد یک حساب کسب‌وکار رایگان در گوگل مای بیزینس
به ویژه برای کسب‌وکارهای محلی، پروفایل کسب‌وکار گوگل یکی از موثرترین راه‌های رایگان بازاریابی است. این قطعه ضروری از ابزار بازاریابی به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد در نقشه‌های گوگل، بخش محلی جستجوی گوگل و پنل دانش سمت راست برای جستجوهای برند شما نمایش داده شود.

انتشار (و درگیری) در رسانه‌های اجتماعی

افزایش درگیری در رسانه‌های اجتماعی و ساخت جامعه آنلاین، راهی رایگان برای رشد کسب‌وکار کوچک شما است که همچنین شخصیت برندتان را بیان می‌کند و اعتماد مخاطبانتان را ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید:

- نوشته‌های وبلاگ خود را تبلیغ کنید که باعث افزایش ترافیک به وبسایت شما می‌شود.
- مستقیماً با دنبال‌کنندگان خود در گفتگویی برای بیان صدای برندتان و جلب بیشتر درگیری ارتباط برقرار کنید.
- نظرسنجی‌ها برگزار کنید و بازخورد درخواست کنید.
- نقل‌قول‌هایی از محتواهای بلندتر را برداشت کرده و پست‌های سریع و اطلاعاتی ایجاد کنید که به راحتی قابل درک باشند.
- هر چه هدف شما باشد، مطمئن شوید که به طور منظم فعالیت می‌کنید و در رسانه‌های اجتماعی که ایجاد می‌کنید، پیگیر و فعال هستید.
به خاطر داشته باشید: پیوستگی، جامعه، همکاری و تعهد.

تگ کردن افراد (و برندها) در رسانه‌های اجتماعی

تگ کردن مشتریان وفادار، مبلغان برند شما یا حتی شرکت‌ها و فروشندگان همسایه در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند دامنه آگاهی کسب‌وکار شما را به مخاطبان جدیدی گسترش دهد، به شما کمک کند تعداد دنبال‌کنندگانتان را افزایش دهید و حتی مشتریان بیشتری بدست آورید. همچنین باید دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنید تا نام کاربری رسانه‌های اجتماعی یا مکان کسب‌وکار خود را در پست‌هایشان تگ کنند.

استفاده از هشتگ‌ها!

یک تاکتیک بازاریابی رایگان دیگر که می‌تواند دامنه آگاهی شما را گسترش دهد، استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما است - به خصوص در اینستاگرام و توییتر، و البته برای فیسبوک و لینکدین.

هشتگ‌های گسترده یا مد روز می‌توانند به شما کمک کنند هویت برندتان را تقویت کنید، اما آنها نباید تنها هشتگ‌هایی باشند که استفاده می‌کنید. هشتگ‌های مشخص تر (مثل کلمات کلیدی بلند) برای زمانی که منابع یا مشاوره‌هایی ارائه می‌دهید، مناسب هستند. هشتگ‌های مبتنی بر مکان برای کسب‌وکارهای محلی ضروری هستند.

لینکدین را نادیده نگیرید

لینکدین یکی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اصلی است که اغلب به طور کامل استفاده نمی‌شود. فقط افراد را به لیست ارتباطات خود اضافه نکنید و خارج شوید؛ با ارتباط برقرار کردن با افرادی که ملاقات می‌کنید، نوشته‌های وبلاگ و پیشنهادهای خود را به اشتراک بگذارید، به انجمن‌ها پیوسته و به آنها کمک کنید و محتوای با کیفیت دیگران را به اشتراک بگذارید.

ایده‌های بازاریابی رایگان که نیازمند تلاش و زمان بیشتری هستند

این راهبردها هنوز رایگان هستند، اما نیاز به سرمایه‌گذاری زمان و/یا تلاش بیشتری دارند. اما خبر خوب این است که به طور معمول، هر چه تلاش بیشتری نیاز باشد، راهبرد موثرتر و موفقیت پایدارتر خواهد بود.

بهینه‌سازی محلی سئو

بهترین بخش درباره الگوریتم گوگل این است که برای ارائه محتوای دقیق، با کیفیت و مرتبط برای هر جستجوی خاص، طراحی شده است. این کار یک بازی نیست، این امکان را فراهم می‌کند که کسب‌وکارهای کوچک با رقبای بزرگ برای صفحه اول نتایج جستجو رقابت کنند.

اینجا چند راهکار بازاریابی با بودجه کم دیگر را برای شما معرفی می‌کنم:

استفاده از بازاریابی ایمیل

لیستی از مشتریان علاقه‌مند را ایجاد کنید و خبرنامه‌ها یا پیشنهادات تبلیغاتی منظمی به آنها ارسال کنید تا آنها را در جریان فعالیت‌های کسب‌وکار خود نگه دارید.

همکاری با افراد مؤثر

افراد مؤثر یا وبلاگ نویسانی را در صنعت خود شناسایی کنید که حضور آنها در فضای آنلاین قوی است و با آنها همکاری کنید تا محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. این می‌تواند از طریق محتوای حمایتی یا بررسی محصول باشد.

شرکت در انجمن‌های آنلاین

به انجمن‌ها، گروه‌ها یا جوامع آنلاین مرتبط با مخاطبان هدف خود بپیوندید. در بحث‌ها شرکت کنید، بینش‌های ارزشمندی ارائه دهید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید. این می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما و جذب مشتریان بالقوه کمک کند.

ارائه انگیزه برای معرفی

مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا برند شما را به دوستان و خانواده خود معرفی کنند، با ارائه انگیزه‌هایی مانند تخفیف‌ها، هدایا رایگان یا پیشنهادات اختصاصی. معرفی از طریق دهان به دهان یکی از راهکارهای قدرتمند و هزینه‌برای جذب مشتریان جدید است.

همکاری با کسب‌وکارهای محلی

با کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت خود (اما رقیب مستقیم نباشند) برای یک پروژه مشترک همکاری کنید. این می‌تواند به صورت محلی و آفلاین از طریق برگزاری رویدادهای ویژه یا آنلاین (که همچنان می‌تواند به صورت محلی باشد) انجام شود.

استفاده از دایرکتوری‌های آنلاین

کسب‌وکار خود را در دایرکتوری‌های آنلاین محبوب مانند یلپ، گوگل مای بیزینس و تریپ‌آدووایزر ثبت کنید. این کار می‌تواند به بهبود قابلیت مشاهده آنلاین شما و جذب مشتریان محلی که به دنبال کسب‌وکارهای مشابه هستند، کمک کند.

به خاطر داشته باشید که اثربخشی این راهکارها ممکن است بسته به صنعت و مخاطبان هدف شما متفاوت باشد. مهم است که آزمایش کنید، نتایج را پیگیری کنید و استراتژی‌های بازاریابی خود را به‌منظور یافتن بهترین روش برای کسب‌وکارتان بدون هدر رفت بودجه تنظیم کنید.