• 1399/2/24

8 راه مختلف برای دادن امتیاز به مشتریان در نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزارهای باشگاه مشتریان کمک می کنند که مشتریان از شما خرید کنند، امتیاز جمع کنند و هدیه دریافت کنند.

مشتریان در دنیا و ایالات متحده هدیه را دوست دارند: بر طبق تحقیق انجام شده در شرکت کولوگی، هر خانوار در آمریکا در 29 برنامه وفاداری مختلف مشارکت دارند. در کنار اینکه مشارکت در نرم افزارهای باشگاه مشتریان و راه اندازی باشگاه مشتریان رو به افزایش است، و این عدد در بین سال های 2013 تا 2015 26 درصد افزایش داشته است، مشتریان حتی برای پاداش های با کیفیت تری نیز علاقه بیشتری نشان می دهند. در حقیقت، 62 درصد از مشتریان گفته اند که برندی که به آن وفادارتر هستند در آن سطحی که انتظار دارند هوای آنها را ندارد، و این آمار بر طبق تحقیقی که در شرکت انکس انجام شده است بدست آمده است.

برندهای بزرگی مثل پپسی به مشتریان خود گوش می دهند، و اهداف خود را فراتر از افزایش خرید مشتریان قرار داده اند. این کمپانی در حال حاضر بر اساس فعالیتی که مشتریان در صفحات اجتماعی انجام می دهند، مقاله ای را در وب سایت آنها می خوانند، و یا در رویدادهای مختلف مشارکت می کنند به آنها امتیاز می دهد.

چرا شرکت های بزرگ مثل پپسی باید امتیاز بدهند؟ کسب و کارهای کوچک می توانند باشگاه مشتریان راه اندازی کنند و مشتریان را با کسب و کار خود همگام کنند و به آنها حس متفاوتی را ارائه کنند.

در اینجا فعالیت هایی آمده است که فراتر از پول نقد می باشد و می توانند به عنوان آفر به مشتریان ارائه شوند، و می توانید توسط این آفرها مطمئن شوید که مشتریان دوباره به کسب و کار شما باز می گردند.  

فعالیت هایی که می توانید به مشتریان خود بخاطر آنها پاداش بدهید

1.عضویت در باشگاه مشتریان شما

به جای اینکه مشتری جدیدی را که اطلاعاتی در مورد آنها ندارید عضو باشگاه خود کنید، یک بسته امتیاز به آنها بخاطر تکمیل ثبت خود هدیه بدهید. دادن این امتیاز برای شروع کار می تواند رابطه شما با مشتریان خود را قوی تر کند، و می تواند باعث قوی تر شدن ارتباط شما با مشتریان تان شود.  

2.دانلود اپلیکیشن شما

90 درصد کسب و کارها در حال توسعه اپلیکیشن و سرمایه گذاری بر روی آنها هستند. اما یک نرم افزار اگر دانلود نشود چه ارزشی دارد؟ دادن امتیاز اضافه بخاطر دانلود اپلکیشن و نصب آن می تواند پیشنهاد خوبی برای مشتریان باشد تا تعداد دانلود اپلیکیشن را افزایش دهید.

3.دادن پیغام در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های مناسب برای جلب توجه مخاطبان خود به کسب و کارتان می باشد، اما ایجاد ارتباط موثر و پیاپی کار راحتی نمی باشد. دادن امتیاز اضافه به مشتریان بخاطر مشارکت در صفحات اجتماعی خود می تواند یکی از راه های عالی برای افزایش حداکثری مشتریان شما باشد. بخصوص اینکه اگر مشتریان شما بتوانند این امتیازها را تبدیل پول نقد کنند و در آینده از شما خریدهایی را توسط این امتیاز ها انجام دهند.

4.کمک به خیریه

به مشتریان خود این امکان را بدهید که در صورت کمک به خیریه ای که شما با آن مشارکت می کنید از شما امتیاز اضافه بگیرند. مشتریان با این کار شما حس خوبی از داشتن شما پیدا می کنند و تجربه خرید آن ها در کنار یک موضوع احساسی قرار می گیرد. تحقیقات نشان می دهد 72 درصد مشتریان بعد از تجربه یک حس خوب به خیریه ها کمک می کنند.

5.مشارکت در مناسبت های مختلف

خیلی از کسب و کارها حداقل سالی یکبار یک رویداد برای تقدیر از مشتریان خود برگذار می کنند و از حمایت آنها قدردانی می کنند. امسال، این رویداد را در کسب و کار خود با قدرت بیشتری برگذار کنید و با دادن امتیاز اضافه به مشتریانی که مشارکت می کنند از آنها قدردانی کنید.

6.ارائه بازخورد

بازخوردهای مشتریان می تواند مفید واقع شود و به بهبود کیفیت کسب و کار شما کمک کند، و مشتریان را با اهداف کسب و کار شما همگام سازد. در کنار این خواستن از مشتریان تا نظرسنجی را تکمیل کنند، گاهی یک چالش برای بسیاری از کسب و کارها است. با وجود اینکه شما نظرسنجی را ایمیل می کنید و یا برگه های نظرسنجی را در فروشگاه به مشتریان می دهید، دادن امتیاز اضافه به مشتریان بخاطر تکمیل نظرسنجی می تواند اتفاق فوق العاده ای باشد و مشتریان را تشویق کند تا نظرسنجی را تکمیل کنند و امتیاز اضافه خود را دریافت کنند.

7.جشن گرفتن رویدادهای مختلف

رویدادهای مختلف را نشان کنید- تولد مشتریان، سالگرد اولین امتیازی که دریافت کردند- دادن امتیاز اضافه ممکن است چیز کوچکی باشد اما ابزار مناسبی برای نشان دادن علاقه خود به مشتریان تان است. برای جشن گرفتن یک روز خاص، شما نیاز دارید که اطلاعات مختلفی را از مشتریان تان جمع آوری کنید. اما جستجو برای دریافت اطلاعات مشتریان تان و تکمیل فیلدهای اطلاعات برای دریافت آفرهای شما در روزهای خاص می تواند ایده هوشمندانه ای باشد، و مشتریان را گروه بندی کنید و آفرهای مختلفی را برای هر گروه طراحی کنید و در زمان خود به آنها ارائه کنید. و چه خوب است اگر یک سیستم این کار را به صورت خودکار انجام دهد. شما همچنین می توانید زمانی که به یک هدف در کسب و کار خود رسیدید به مشتریان خود امتیاز اضافه بدهید، مثل زمانی که کسب و کار شما 20 ساله می شود و می خواهید آنرا جشن بگیرید.

8.قدردانی از مشتریان

دادن امتیاز اضافه به مشتریان به نشانه قدردانی. زمانی که شما به وفادارترین مشتریان خود پاداشی می دهید به دلیل اینکه در مدت گذشته در کنار شما بوده اند، شما به مشتریان خود حس ارزشمند بودن داده اید.

نکاتی برای معرفی شیوه های تشویقی جدید در کسب و کارتان

از شیوه های مختلف برای معرفی استفاده کنید

برای اینکه مشارکت مشتریان خود را به حداکثر برسانید، شیوه های مختلف ارتباطی را استفاده کنید: ایمیل، پیغام، پیامک، صفحات اجتماعی، استند در مرکز، بروشور و کارکنان ارتباط با مشتریان. پیغام شما  در مورد باشگاه مشتریان می تواند بهترین راه برای ارتباط با مشتریان تان باشد.

آفرهای خود را دسته بندی کنید

مطمئن شوید که امتیازها را به فرد مناسبی ارائه می کنید تا تاثیر این امتیازها را به حداکثر برسانید. زمانی که مشتریان وفادار را به گروه های مختلفی تقسیم می کنید، مثل VIP، مشتریان از دست رفته و غیره می توانید آفر مناسب را به فرد مناسب برسانید و کیفیت باشگاه مشتریان خود و در کنار آن رضایتمندی مشتریان خود را و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

آرام شروع کنید

زمانی که شیوه های مختلفی را برای دریافت آفرها برای مشتریان خود طراحی می کنید، بهترین کار این است که شروع آرامی داشته باشید. یک ایده را از لیست ایده های خود انتخاب کنید، آن را معرفی کنید و ببینید بازخورد آن به چه صورت است. بررسی کنید چه تعداد از مشتریان شما جذب آن می شوند و بعد از آن ایده بعدی را معرفی کنید. اگر شما هم ایده های دیگری در این زمینه دارید که در کسب و کار خود استفاده کرده اید و به جای امتیاز به پول شیوه های دیگری را اجرایی کرده اید خوشحال می شویم تا با این ایده ها آشنا شویم. و می توانید در زیر پیغام بگذارید تا در مورد آنها با هم گپ بزنیم.