• 1399/2/21

3 نکته کلیدی برای افزایش تعداد دفعات حضور مشتری

با نکات زیر می توانید تعداد دفعات حضور مشتریانتان را افزایش دهید

اگر به دنبال راه هایی هستید که کسب و کار خود را توسعه دهید، باید به مشتریان فعلی و آینده  به دید سفیران برند خود نگاه کنید. اگر به مشتریان خود، محصول و یا خدماتی با سطح بالای کیفیت ارائه می کنید، این موضوع می تواند احتمال بازگشت آنها را در آینده افزایش دهد و احتمال دارد که آنها شما را به دوستان و نزدیکان خود پیشنهاد دهند. اپل در این زمینه پیشرو است و توانسته است مشتریان خود را تبدیل به تیم فروش خود کند.

یکی از سه ابزار کلیدی برای افزایش گردش مالی می تواند تحریک مشتریان فعلی به خرید بیشتر و دفعات بیشتر باشد.

ما برای شما ایده های مختلفی را درباره مشتری مداری دسته بندی کرده ایم تا بتوان با این نکات حضور مشتریان را افزایش دهیم.

نکته یک: هر معامله ای را با ارزش واقعی آن در نظر بگیرید

زمانی که یک مشتری برای اولین بار تصمیم می گیرد در فروشگاه شما حضور یابد، ارزش تراکنشی که مشتری انجام می دهد با هزینه محصول یا خدمات شما متفاوت است. ارزش واقعی تراکنش مشتری شما ارتباطی است که بین شما و مشتری تان بوجود می آید. به همین دلیل است که تجربه اول یک مشتری باید یک تجربه با کیفیت باشد.

با دقت زیاد خرید اول مشتری تان را به سطح بالای کیفیت برسانید.

سعی کنید فروشگاه یا سایت خود را با ذهن مشتری خود همگام سازید. اگر اعضای تیم فروش شما با مشتری با خرید اولین بار ارتباط برقرار کردند، آنها را بگونه ای آموزش دهید که سطح بالای کیفیت سرویس دهی را به مشتری شما ارائه نمایند، و حسی که در مشتری بوجود می آورند به مشتری احساس ارزشمند بودن بدهد.

تراکنش را بعد از پرداخت پول تمام شده تصور نکنید. 

به مشتری خود نشان دهید که پیگیر خرید او هستید، و به تمام مشتریان پشتیبانی و خدمات پس از فروش را ارائه نمایید. اگر هر کدام از مشتریان نگران و یا ناراحت از موضوعی است با دقت و توجه نیاز آنها را بر طرف نمایید. و به مشتریان خود پاسخ های درست و حساب شده بدهید و دیدگاه مشتری خود را درباره برند خود بالا ببرید.

حتی اگر بعد از خرید راهی برای شنیدن صحبت های مشتری خود ندارید، سعی نمایید به شیوه ای با مشتری خود همگام شوید.

به تمام مشتریانتان ایمیل یکسان ارسال نکنید، پیغام های خود را بر حسب مشتریان یا تراکنش ها دسته بندی نمایید. با این کار آنها احساس می کنند که شما به یاد آنها هستید و رضایت آنها برای شما اهمیت دارد. با ارائه خدمات با کیفیت قبل، بین و بعد از تراکنش شما مطمئن باشید که می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

نکته دوم: یک بانک اطلاعاتی از مشتریان سابق خود بوجود آورید

اگر هنوز اطلاعات دقیق تمام مشتریان خود را ذخیره نمی کنید، الان بهترین زمان است که این کار را شروع کنید.

شما می توانید با مراجعه به لیست تراکنش های قبلی خود این کار را شروع کنید، و این کار را با اطلاعات مشتریانی که تاکنون ذخیره کرده اید آغاز کنید. اگر خوش شانس باشید این اطلاعات می توانند بیش از تصور شما باشند. اگر مدت زمانی از کسب و کار شما می گذرد، انجام این کار ممکن است مدتی زمان ببرد. که با یک نرم افزار مشتری مداری می توانید روند کار را سریع تر با کیفیت تر و دقیق تر انجام دهید.

بخشی از اطلاعات مشتریان باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • پست الکترونیک
  • نام و نام خانوادگی مشتری
  • شماره تماس
  • اطلاعات خرید
  • تاریخ تولد و ازدواج و…

به مشتریان خود زیاد از حد پیغام ندهید.

به جای آن از راه هایی تعاملی مثل تیکت استفاده کنید. یکی از راه های اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصولات جدیدتان است. این کار می تواند به مشتریانی که مدتی است از شما خرید نکرده اند انجام شود. یا می توانید حراجی ها و یا تخفیف های آینده خود را به آنها اطلاع دهید. و یا می توانید در مورد یک قرعه کشی به آنها اطلاع دهید. و یا نظرسنجی برای آنها ارسال کنید. با انجام این کارها می توانید به مشتری خود نشان دهید که به فکر او هستید و به او احترام می گذارید. پاداش دادن به مشتریان از طریق سیستم های مشتری مداری یکی از راه های مناسب برای نشان دادن حسن نیت به مشتریان است.

نکته سوم: مدیریت شهرت اهمیت زیادی دارد

در تجارت امروز، مشتریان می توانند با نقد ها و نظرات خود بر روی دیگران تاثیر بگذارند.

اگر شما سایت ندارید، یکی تهیه کنید. یا حداقل، سایتی برای گوشی ها طراحی کنید. بسیاری از مردم خرید خود را از طریق تلفن های همراه انجام می دهند یا مراکز خرید خود را از طریق تلفن همراه پیدا می کنند. اگر در جستجو ها رتبه مناسبی داشته باشید این موضوع می تواند تاثیر مناسبی بر روی مردم داشته باشد. همچنین، اگر مشتریان سابق شما از طریق جستجو به سایت جدید شما رو به رو شوند احتمال خرید دوباره آنها از شما زیاد است.

 حتی اگر سایت ندارید، اسم شما باید دیده شود. گوش دهید، ببینید مشتریان سابق شما در مورد شما چه چیزی می گویند. اگر نمی دانید این کار را چگونه انجام دهید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آیا شنیده اید که می گویند هیچ خبری بهتر از خبر بد است؟

این موضوع در فضای مجازی کاملا درست است. اگر مشتریان تنها شما را ستایش می کنند، این عالی است. با این حال اگر انتقاد یا نکته منفی پیدا کردید، به آنها به دید یک مشکل نگاه نکنید. بلکه با شیوه ای درست به آنها پاسخ دهید و نشان دهید که شرکت شما به شیوه ای به انتقادهای منفی پاسخ می دهد. باید حسن شهرت خود را به درستی مدیریت کنید نه به صورت اتفاقی و تصادفی.

راه اندازی یک سایت به همراه یک صفحه گفتمان راه مناسبی است که بررسی های انجام شده در مورد کسب و کار خود را مدیریت کنید. همچنین شما می توانید در وب سایت خود صفحه برای خبر های جدید درست کنید. با این کار می توانید گروه های هدف خود را از محصولات جدید خود با خبر کنید. شما می توانید از طریق صفحات اجتماعی مختلف با مشتریان خود در ارتباط باشید.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی برای رسیدن به مشتریان جدید می تواند بسیار هزینه بر باشد.

اگر به دنبال افزایش درآمد و افزایش مشتریان خود هستید باید بدانید که بوجود آوردن مشتریان جدید بهترین راه نمی باشد. مشتریان فعلی و گذشته شما بهترین انتخاب برای خرید دوباره از شما هستند. با استفاده از این نکات، مطمئن باشید که می توانید شاهد خرید های بیشتری توسط مشتریانتان باشید. این ها راه هایی برای موفقیت شما هستند.