ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

چرا داشتن نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کارها مهم است

نرم افزار باشگاه مشتریان

چرا داشتن نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کارها مهم است

بسیاری از کسب و کارها رشد درآمدی خود را پایین می دانند. فروشگاه ها، بوتیک ها، کافه ها و رستوران ها با تغییر تکنولوژی های موجود در کسب و کارشان باعث رشد بیزنس خود می شوند. کم کردن هزینه ها یکی از روش هایی است که استفاده می کنند، اما کسب و کارها باید تمرکز خود را بر روی برنامه های وفاداری و به نوعی راه اندازی باشگاه مشتریان قرار دهند.

فهمیدن اینکه چه چیزی برای مشتریان ارزشمند است کلید موفقیت یک کسب و کار است. و این چیزی نیست که همیشه با ذخیره پول بیشتر بدست آید.

نرم افزارهای باشگاه مشتریان ابزاری هستند که باعث گسترش و افزایش سهم بازار برای یک کسب و کار می شوند. مشتریانی که خرید از یک برند را دوست دارند احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات جدید آن برند را نیز خریداری کنند.

هنوز، تخفیف وجود دارد. کسانی که فعالیت آنها در زمینه راه اندازی کسب و کار است به اهمیت نرم افزارهای باشگاه مشتریان باور دارند، اما تعداد کمی از آنها تصمیمی در این زمینه می گیرند. بسیاری از شرکت ها، همچنان شیوه های سنتی را به کار می برند که سال ها از عمر آنها گذشته است. شیوه هایی که به زمانی باز می گردند که هم رقابت کمتری وجود داشت و همچنین انتظارات مشتریان کمتر از حال حاضر بوده است. و حتی بسیاری از آنها ابزاری برای اندازه گیری وفاداری مشتریان شان در اختیار ندارند.

بیاید در مورد نرم افزارهای باشگاه مشتریان بیشتر تحقیق کنیم و دانش خود را بالاتر ببریم.

شیوه های قدیمی رفتار با مشتریان دیگر کاربرد ندارند و در دنیای کسب و کارهای امروزی منسوخ شده اند، و کسب و کارها نیاز دارند که خود را از این منجلاب نجات دهند. نرم افزارهای باشگاه مشتریان همچنان می توانند سهم بیشتری از بازار هدف را برای کسب و کارها فراهم کنند و در اختیار کسب و کارها بگذارند. اما نیاز است که دسترسی به این نرم افزارها ساده باشد، با سبک کسب و کار همگام باشد و با تکنولوژی های امروزی هماهنگ باشند و در کنار این موضوعات سادگی را حفظ کرده باشند.

پروسه این کار قطعا ارزان نخواهد بود. سرمایه گذاری بر روی نرم افزارهای باشگاه مشتریان بخشی از فروش شما را به خود اختصاص می دهند. اما این هزینه برای راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند مشتریان هدف را به سمت شما بکشاند و باید بر اساس اصول و نظم مشخصی ایجاد و طراحی شود و کاملا با مدل کسب و کار شما هماهنگ باشد.

اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ بیاید با 4 فاکتور شروع کنیم که باعث بهینه شدن این موضوع می شود:

1.با تجربه مشتری شروع کنید

یک نرم افزار باشگاه مشتریان که به شیوه درست ایجاد شده است می تواند باعث تغییر تجربه مشتریان شما شود، اما نمی تواند باعث جبران تجربه بد شود. بنابراین، کسب و کارها احتیاج دارند که وضعیت تجربه مشتری را در کسب و کار خود اندازه گیری کنند که این موضوع باید از قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان شروع شود و در روند استفاده از باشگاه مشتریان به طور مرتب بررسی شود و رشد و یا نزول این موضوع به طور کامل بررسی شود. شما می توانید این اندازه گیری را توسط نظرسنجی انجام بدهید که یکی از امکانات نرم افزارهای باشگاه مشتریان است و روند رشد یا نزول این موضوع را بررسی کنید.

2.از داده ها به شیوه موثر استفاده کنید

تفاوت یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب با یک نرم افزار باشگاه مشتریان عالی در همین موضوع شیوه و نوع داده هایی است که جمع آوری و بوجود می آورند است. و کسب و کارها باید بتوانند داده های جمع آوری شده در نرم افزارهای باشگاه مشتریان را به شیوه درست در کسب و کار خود استفاده کنند، و نه فقط این داده ها در باشگاه مشتریان ذخیره شود و استفاده درست از این داده ها اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

3.آفرها و هدایای خود را تازه نگهدارید

نرم افزارهای باشگاه مشتریان در یک کسب و کار باید یک روند پیاپی و همگام را داشته باشد، اما مشتریان خلاقیت را نیز دوست دارند. با راه اندازی باشگاه مشتریان و تست و آزمون خطای روش ها در کسب و کار خود، باشگاه مشتریان می تواند مزایای مختلفی را به مشتریان برساند و باعث تعجب و خوشحالی مشتریان شود و باعث شود هزینه ای که مشتریان پرداخت می کنند برای آنها ارزش بیشتری پیدا کند و تجربه خرید از شما را برای آنها تجربه ای متفاوت و جذاب کند. همچنین با تحلیل هایی که انجام می دهید می توانید متوجه شوید چه روش ها و ایده هایی محبوبیت کمتری دارند و کدام روش ها سود ده نیستند. بنابراین روش هایی که مرده اند کنار بگذارید و برگ های برنده خود را رو کنید.

4.اول از همه مدل کسب و کار خود را طراحی کنید

قبل از اینکه نگران بودجه خود باشید، به این فکر کنید چه نوع برنامه ای می خواهید و کدام مدل با کسب و کار شما همخوانی بیشتری دارد. این موضوع می تواند باعث شود روشی را اجرایی کنید که بیشترین سود را به شما می رساند و بیشتر از هر روش دیگر با کسب و کار شما و ایده هایی که می خواهید اجرایی کنید همخوانی دارد.

درک این موضوع که چه چیزی برای مشتریان شما از اهمیت بیشتری برخوردار است کلید موفقیت شما است. و این موضوع همیشه به این معنا نیست که این روش پول بیشتری را برای مشتریان تان ذخیره کند. طبق نظرسنجی که انجام شده است مشتریان گفته اند که حاضر برای گرفتن امتیاز بیشتر هر کاری انجام بدهند.

یک نرم افزار باشگاه مشتریان باید انعطاف پذیری لازم را برخوردار باشد. نیازهای مشتریان تغییر می کند، بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان شما نیز باید تغییر کند. طبق یک نظرسنجی 80 درصد مشتریان اعلام کرده اند که قافل گیری را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارند تا یک هدیه در هنگام خرید یا یک تخفیف را. یک باشگاه مشتریان که به طور مرتب به مشتریان آفرهای مختلف می دهد و  باعث ایجاد هیجان در مشتریان می شود می تواند موفق ترین روش برای افزایش رضایت و خرید مشتریان باشد. و بیشترین درآمد را برای یک کسب و کار بوجود می آورد.

کسب و کارها باید به شبکه سازی و بوجود آوردن مجموعه ای از مراکز که با هم همکاری می کنند و باشگاه مشتریان اختصاصی خود را دارند نیز فکر کنند و با همکاران و دوستان کاری خود یک شبکه از باشگاه مشتریان را راه اندازی کنند که مشتریان می توانند در این مجموعه از خدمات و محصولات تمام این مراکز استفاده کنند و همچنین کسب و کار بتوانند به مشتریان مختلفی که در این مجموعه وجود دارد آفرهای مختلفی را ارائه کنند و همین موضوع باعث بوجود آمدن تجربه خرید متفاوتی برای مشتریان می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید