ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

هدف از راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان چه چیزی است و نرم افزار باشگاه مشتریان چه گروه از مشتریان را باید هدف قرار دهد

نرم افزار باشگاه مشتریان کالو

هدف از راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان چه چیزی است و نرم افزار باشگاه مشتریان چه گروه از مشتریان را باید هدف قرار دهد

شرکت های ارائه کننده خدمات نرم افزار باشگاه مشتریان اهداف مختلفی را برای راه اندازی باشگاه مشتریان در نظر می گیرند و همچنین مشتریان و کسب و کارها هم به نوبه خود دلایل خاص خود را برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان در نظر دارند.

بعضی از کسب و کارها می خواهند به مشتریان خود تخفیف بدهند، آفر بدهند، اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنند، می خواهند توسط نرم افزار باشگاه مشتریان جذب مشتری انجام دهند و انواع مختلف دلایل دیگر. شرکت های ارائه کننده نرم افزار باشگاه مشتریان گاها مشتریان وفادار را هدف می دهند و یا به تمام کسب و کارها به یک شیوه و سیاست یکسان خدمات می دهند، یعنی اجرای باشگاه مشتریان در یک رستوران با رستوران کناری و یا یک فروشگاه و پاساژ یکسان و کسب و کار نمی تواند نرم افزار باشگاه مشتریان را به شیوه ای که مایل است اجرایی کند.

سوال اول: آیا هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان صرفا دادن تخفیف یا دادن آفر به مشتریان است یا یک بانک اطلاعاتی از مشتریان؟

سوال دوم: گروه هدف در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کارها چه کسانی هستند؟

و سوال آخر: آیا همه کسب و کارها باید به یک شیوه یکسان و ثابت از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنند.

اینها سوالاتی هستند که در این مقاله می خواهیم به آنها پاسخ دهیم.

پس با ما همراه باشید

سوال اول: آیا هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان صرفا دادن تخفیف یا دادن آفر به مشتریان است یا یک بانک اطلاعاتی از مشتریان؟

دادن تخفیف و آفر و یا جمع آوری بانک اطلاعاتی از مشتریان جز دلایلی هستند که کسب و کارها باشگاه مشتریان را استفاده می کنند ولی هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان فرای این موضوعات است و اینها ابزارهای ما هستند در راه اندازی باشگاه مشتریان. هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان خلق مشتریان وفادار و بوجود آوردن مشتریانی هستند که پتانسیل وفادار شدن را دارند و می توانند تبدیل به مشتری وفادار به کسب و کار شما شوند.

اما چه کسانی می توانند تبدیل به مشتری وفادرا شوند؟

اگر باشگاه مشتریان به شیوه درست اجرا شوند می توان گفت هر مشتری که یکبار از شما خرید کرده است نیز پتانسیل این را دارد که تبدیل به مشتری وفادار به شما شود و شما می توانید با جلب رضایت مشتریان تان درآمد حداکثری بوجود آورید. نرم افزار باشگاه مشتریان باید توانایی این را داشته باشد که حتی مشتریانی که فرضا 3 ماه است که از شما خرید نکرده اند با روش ها و سیاست هایی دوباره به کسب و کار شما بکشاند و کاری کند که آنها از شما خرید کنند و با قرار گرفتن در بازی های نرم افزار باشگاه مشتریان تبدیل به مشتری شوند که عاشق خرید از شما است و از بودن در کنار شما لذت می برد. البته تیم شما در رسیدن به این هدف بسیار موثر است و سیستم باشگاه مشتریان شرایط را برای برآورده شدن نیاز مشتری فراهم می کند.

برنامه های وفاداری باید بتواند بر اساس کسب و کار و نیازها و خلاقیت و سلایق آن کسب و کار پیاده سازی و اجرا شود و با برند کسب و کار همگام و هماهنگ باشد.

سوال دوم: گروه هدف در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کارها چه کسانی هستند؟

تا حدودی به این سوال در سوال یک پاسخ دادیم. ولی گروه هدف در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان تمام مشتریان شما هستند ولی گروه هدفی که به اشتباه در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان هدف قرار داده می شود خود مشتریان وفادار فعلی شما هستند.

در واقع مشتریان وفادار شما در حال حاضر از خریدشان راضی هستند و به هر دلیلی باز هم از شما خرید خواهند کرد و شاید در زمان ایجاد سیاست های تشویقی کمترین آفر باید به گروه وفادار داده شود و تمرکز کسب و کار باید بر روی سایر مشتریان قرار بگیرد و تلاش کرد تا تعداد وفاداران برند خود را افزایش داد و به این روش میزان درآمد و آگاهی از برند را افزایش و بهبود داد.

و سوال آخر: آیا همه کسب و کارها باید به یک شیوه یکسان و ثابت از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنند.

نرم افزار و سیستم باشگاه مشتریان باید بتواند در انواع و اقسام مختلف کسب و کارها پیاده سازی و اجرا شود و شرکت راه انداز باشگاه مشتریان نباید نوع و مدل کسب و کار برای شرکت اهمیت داشته باشد. و هر مدل کسب و کار باید بتواند با سلیقه و نیاز خود باشگاه مشتریان را اجرایی کند. اما آیا در راه اندازی باشگاه مشتریان یک راه حل ثابت در اجرای روش های تشویقی و اجرای باشگاه مشتریان وجود دارد. جواب در یک کلمه خیر.

همانطور که هر کسب و کار و مدیران آن خصوصیات اختصاصی برند خود را دارد و مدیر کسب و کار سلیقه و مشتری و روش های اختصاصی خود را در کسب  و کار خود دارد در نتیجه باشگاه مشتریان هم باید بتواند با هر فرد و هر کسب و کار به شیوه و روش اختصاصی آن کسب و کار رفتار کند. مشتریان یک رستوران با رستوران کناری آن متفاوت است. پس رفتاری که با هر گروه می شود باید بر اساس آن کسب و کار باشد و نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند این انعطاف پذیری را داشته باشد.

نتیجه گیری

در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان حتما به این سوالات و پاسخ ها دقت کنید و بررسی کنید آیا گروه هدف را درست انتخاب کرده اید و یا شرکت ارائه کننده نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند نیاز شما را به شیوه ای که مدنظر شما است اجرایی کند و نوع خدمات باشگاه مشتریان با نیازهای شما همخوانی دارد.

اگر هم نیاز به مشاوره در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان دارید می توانید با شماره 09191268139 تماس بگیرید. و خوشحال می شودم اگر در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار شما کمک کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید