شماره تماس : 09191268139 - 02126740232 - شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17
4 نکته کلیدی برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان موفق

اگر بخواهیم در یک جمله کلی بگوییم که نرم افزار باشگاه مشتریان چیست باید بگویم که نرم افزار باشگاه مشتریان برنامه ساخت یافته ای است که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کنند، و باعث بازگشت مشتریان شوند و به شما توانایی این را می دهند که گوی رقابت را از رقبای خود بدست آورید. با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید رضایتمندی در بین مشتریان را تا حد بالایی افزایش دهید و از این طریق میزان خرید و مراجعه مشتریان در زمان طول عمر مشتری در کسب و کار خود افزایش دهید و کاری کنید که مشتریان به طور مرتب از شما خرید کنند و میزان خرید آنها را به خاطر آفرهایی که توسط نرم افزار باشگاه مشتریان دریافت می کنند افزایش دهید. دو نکته کلیدی برای موفقیت یک کسب و کار کوچک تشویق مشتریان وفادار و ترویج رفتارهای خرید درست و با کیفیت است. یک راه برای توسعه این موضوع راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان است—یک برنامه بازاریابی سطح بندی شده که بخاطر حضور مشتریان به آنها پاداش می دهد و از آنها قدردانی می کند. این نوع نرم افزارها می توانند یک سیستم ساده مثل پانچ کارت باشند ( 5 تا بخر 6 امی مهمان من)، تا نرم افزارهای هدفمند و برنامه ریزی شده بر اساس رفتار خرید مشتریان با نام نرم افزار باشگاه مشتریان یا لویالتی کارت. مزایای زیادی در راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان با دارا بودن استراتژی درست برنامه های وفاداری وجود دارد، به معنای اینکه به حداکثر رساندن رشد کسب و کار در فضایی استراتژیک و بدون رقیب بخش مهم برنامه وفاداری این است که شما می توانید دنیای مورد نظر خود را توسط این برنامه بوجود آورید، که هماهنگ با بودجه شما باشد و به شیوه ای که شما دوست دارید. زمانی که توسط نرم افزار باشگاه مشتریان داده مورد نظر شما بوجود آمد، می توانید ارتباطی عمیق تر و معنادارتر با مشتریان وفادار خود ایجاد کنید، که این ارتباط به شما این توانایی را می دهد که گوی رقابت را از رقبای خود بدست آورید. و یک برتری در رقابت به شما می دهد. بیاید شروع کنیم. اینجا نکات مهمی را برای شما آورده ایم تا بتوانید توسط آنها نرم افزار باشگاه مشتریان خود را بر اساس نیاز خود راه اندازی کنید:

1.در زمان راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان استراتژی اختصاصی خود را داشته باشید

اینجا جایی است که خلاقیت شما تاثیرگذار است. تمام بخش های برنامه باید به درستی و دقت بر اساس برنامه کسب و کار شما طراحی شود، و تمام این برنامه ها و استراتژی ها باید بر اساس پلن بازاریابی کسب و کار شما باشد تا بتواند تاثیر مناسب را بر روی کسب و کار شما بگذارد. شما نیاز ندارید که چرخ را دوباره درست کنید، برای گرفتن ایده یا به متخصص آن مراجعه کنید و یا نمونه های موجود را بررسی کنید و از آنها ایده بگیرید. بعنوان مثال، ما در کالو براساس نیاز هر کسب و کار ایده های خود را پیاده می کنیم و در ابتدا از کسب و کار مورد نظر شناخت پیدا می کنیم و براساس شناختی که از آن کسب و کار پیدا می کنیم برنامه ها و سیاست های مناسب آن کسب و کار را اجرایی می کنیم. برای برنامه های وفاداری خود یک برنامه زمانبندی برای اجرای ایده های و برنامه های تشویقی خود پیاده کنید. شما همچنین می توانید از تامین کنندگان خود برای اجرای ایده های آفردهی خود استفاده کنید.

2.در زمان راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برنامه های وفاداری را در تمام بخش های شرکت پیاده کنید

در اجرای برنامه های وفاداری در کسب و کار خود همگام بودن کارمندان در این برنامه ها و مشارکت در آنها اهمیت بالایی دارد، و همچنین مشارکت مشتریان و تامین کنندگان. از بالاترین سطح شروع کنید، بسیار اهمیت دارد که هر دپارتمان به خوبی اهداف شما را درک کنند، ایده ها را پشتیبانی کنند و علاقمند به استراتژی های وفاداری شما باشند که شما می خواهید اجرایی کنید. زمانی که برنامه های وفاداری شما در حال اجرا است، آموزش را در تمام سطح ها در کسب و کار خود اجرایی کنید. آموزش و هماهنگ کردن کارمندان با برنامه های وفاداری شما می تواند در موفقیت برنامه های وفاداری شما بسیار موثر باشد. این می تواند بالاترین سطح موفقیت را برای کسب و کار شما فراهم کند و روند رشد کسب و کار شما را تسریع کند.

3.برنامه اختصاصی خود را اجرایی کنید

با توجه به پیچیدگی که سیستم شما دارد، باید توجه کنید که سیستم مناسبی را اجرایی کنید که موثر باشد و بتواند اهداف وفاداری شما را اجرایی کند. وظایف مختلفی هست که باید در نظر بگیرید، اینکه پروسه ثبت نام به چه صورت است، رسد رفتار مشتری در نرم افزار باشگاه مشتریان به چه شکل است. بعلاوه، شما باید برنامه انعطاف پذیری را اجرایی کنید تا بتوانید به طور موثر آفرها و تخفیف های خود را اجرایی کنید، و با استفاده از گزارشات مختلف آفرهای مختلف را ارسال کنید.

4.برنامه وفاداری خود را اجرا و بازاریابی کنید

بعد از اینکه برنامه های وفاداری خود را کنار هم قرار دادید، زمان آن است که برنامه خود را اجرا و مدیریت کنید. بسته به سایزی که کسب و کار شما دارد و منطقه جغرافیایی که قرار دارد، شما یک اجرای اولیه خواهید داشت که در واقع برنامه های خود را در آن تست می کنید که ببینید چقدر ایده های شما براساس نیاز مشتریان شما است. تا بتوانید به ایده ای برسید که بر روی تمام مشتریان شما تاثیر مثبت بگذارد. در این میان، زمان کافی را بگذارید تا بتوانید کیفیت مناسب را به مشتریان خود ارائه کنید. این کار می تواند به صورت آفردهی های مختلف در فروشگاه شما انجام شود، یا به صورت آنلاین، یا به صورت پیامک و کمپین هایی برای گرفتن ایده از مشتریان برای اجرای بهتر برنامه های وفاداری در کسب و کار خود. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که فردی را در نظر بگیرید تا برخی از مراحل را برای شما اجرایی کند. بعنوان مثال ثبت نام یکی از این پروسه ها است که می توان با اختصاص یک نفر به این کار آن را تسریع بخشید، و یا ایجاد روزهای خاص برای آفر لحظه ای و گسترش ثبت نام در این روزها و یا ایجاد کمپین های تبلیغاتی مختلف و بسیاری کارهای دیگر که با اختصاص یک فرد به این کارها می توان کیفیت آنها را بالا برد و سرعت این عملیات ها را بهبود بخشید. زمانی که اقدام به راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان در کسب و کار خود می کنید، مشتریان شما ممکن است سوال داشته باشند که این برنامه چگونه کار می کند. این وظیفه شما است که این برنامه ها را توضیح دهید و پیغام آنرا به مشتریان خود انتقال دهید. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید بکنید این است که تمام تلاش خود را در بهبود شناخت مشتریان در این زمینه ها انجام دهید تا ثبت نام در نرم افزار باشگاه مشتریان را به حداکثر خود برسانید.