ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

support@kalocrm.com

ایران - تهران

Top
Kalo - کالو / آموزش  / 7 نکته کلیدی برای داشتن نرم افزار باشگاه مشتریان موفق
راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان

7 نکته کلیدی برای داشتن نرم افزار باشگاه مشتریان موفق

راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کارهای کوچک بهترین راه برای نشان دادن به مشتریان است که آنها ارزشمند هستند. سیستم های وفاداری مشتری، مشتریان را تشویق می کنند که به کسب و کار شما بازگردند و کمک می کنند که اطلاعات ارزشمندی جمع آوری کنید و مشتریان خود را به طور دقیق بشناسید. و راه اندازی باشگاه مشتریان می توانند کیفیت ایده های بازاریابی شما بهبود ببخشند و تلاش های بازاریابی شما را به ثمر بنشانند.

بر طبق تحقیق انجام شده، کمپین های ایمیلی که مشتریان وفادار را هدف قرار می دهند برای افزایش بازخورد بسیار موفق تر هستند، و میزان باز شدن ایمیل ها توسط این مشتریان بسیار بالاتر است و سوددهی بیشتری را برای یک کسب وکار بوجود می آورند. حتی ایمیل هایی که به مخاطبان شما برای عضویت در باشگاه مشتریان ارسال می شوند میزان باز شدن بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

البته راه اندازی باشگاه مشتریان و ایده های درون آن به شیوه درست یک امر ضروری است. متخصصان تکنولوژی باور دارند که آینده نرم افزار باشگاه مشتریان به سمت سیستم های موبایلی خواهد رفت. با این حال اکنون نه تمام مردم تلفن هوشمند دارند و نه ضرورتی برای دانلود اپلیکیشن باشگاه وفاداری یک مرکز می بینند. و این موضوع نیاز به زمان و پیدا کردن ارزش خود را دارد. و این اپلیکیشن ها و سیستم ها باید بتوانند ارزش افزوده مشخصی را به مخاطبان خود ارائه کنند. نکته کلیدی این است که اپلیکیشنی را طراحی کنیم که در دسترس همه باشد و کاربری آن آسان باشد و به اندازه کافی دلیل برای استفاده آن وجود داشته باشد.

در اینجا هفت نکته کلیدی  را برای شما آورده ایم که برای شروع سیستم باشگاه مشتریان در یک کسب و کار کوچک ضروری است:

2. ساده ترین راه و روش سنتی- کارت پانچ

اگر شناخت کافی در مورد کارت لویالتی یا کارت وفاداری مشتری ندارید و قصد راه اندازی سیستم وفاداری با تکنولوژی پایین را دارید، ساده ترین راه کارت های پانچ می باشد که یک فرمول ساده برای شروع کار در خود دارد. فقط یک کارت و یک ابزار برای پانچ یا مهر کردن کارت ها طراحی کنید و یک آفر و پیشنهاد ساده بعنوان هدیه برای مشتریانتان در نظر بگیرید و از این کارت ها به تعداد کافی تهیه کنید.

یکی از کافه هایی که در گذشته با آنها کار می کردیم با نام کافه کیان، ایده ساده ای را اجرا کردند و یک مجموعه حروف با اسم کافه کیان ایجاد کردن و آنها را در یک گوی شیشه ای ریختند و هر مشتری که می توانستند به طور شانسی با برداشتن یک حرف از گوی در نهایت کلمه کافه کیان را کامل می کرد یک قهوه رایگان دریافت می کرد. که این موضوع هم بازی سازی در خود داشت و هم برای مشتریان این کافه جذاب و هیجان انگیز بود.

اما این روش ایراداتی را در خود دارد- شما نمی توانید رفتار خرید مشتریان خود را رسد کنید. و شما حتما باید بتوانید به مشتریان خود اعتماد کنید که حقه ای نمی زنند و پانچ یا مهر شدن تنها توسط خود شما انجام می شود. و تنوع ایده ها در این روش بسیار پایین است و بعد از یک مدت برای مشتری تکراری می شود.

3. ایجاد کمپین های ایمیلی

یک راه ساده دیگر ایجاد کمپین هایی برای عضوگیری در ایمیل ها و دادن آفر و پیشنهادات ویژه توسط این کمپینه ها به مشتریان است.

از مشتریان خود درخواست کنید که ایمیل شان را در اختیار شما قرار دهند و عضو لیست ایمیل های ارسالی شما قرار بگیرند- شما می توانید این کار را به صورت آنلاین توسط وب سایت تان و یا در زمان پرداخت پول توسط مشتریان انجام دهید. این روش بهترین و ارزانترین راه برای ارتباط با مشتریان است تا بتوانید با آنها در ارتباط باشید یا حتی در آینده آنها را دعوت به دانلود اپلیکیشن تان و یا دعوت به شعبات جدید خود کنید.

در کنار این، شما می توانید به آنها پیشنهاد دهید که این ایمیل ها تنها به مشتریان وفادار و عضو این کمپین ها ارسال می شود و آفرها در اختیار تنها این مجموعه از مشتریان قرار می گیرد. همانطور که در بالا گفته شد، ارسال کمپین های ایمیلی که به مشتریان وفادار ارسال می شود بهترین راه برای افزایش درآمد برای یک کسب و کار است و بیشترین نرخ باز شدن را دارا می باشند- و قطعا، این ایمیل ها امکان رسد شدن را دارا می باشند.

4. راه اندازی باشگاه مشتریان حرفه ای

اگر قصد پاداش دادن به مشتریانی که بیشتر خرج می کنند را دارید، راه اندازی باشگاه مشتریانی می تواند ایده موفقی باشد نرم افزار باشگاه مشتریانی که بتواند گروه های مختلف مشتریان شما را دسته بندی کند و پیشنهادات شما را در اختیار این گروه از مشتریان و به هر گروه بر اساس سطح بندی های مختلف آفرها و پیشنهادات مختلف را ارائه کند.

توسط باشگاه مشتریان خود رفتار خرید مشتریان را رسد کنید و در زمان ها و ساعات مختلف آفرهای لحظه ای ویژه را به گروه های مختلف مشتریان از زن ها، مردها، جوانان و حتی گروهی که محصول خاصی را دوست دارند پیشنهادات مختلف را ارسال کنید.

در کنار اینها، هوای مشتریان خود را داشته باشید و به آنها احترام هدیه بدهید و ثابت کنید که هوای آنها را دارید و به خرید آنها احترام می گذارید. و مشتریان در کنار این احترام پاداش خوبی را به شما می دهند.

5. کارت وفاداری مشتریان راه اندازی کنید

سیستم های مختلف برنامه های وفاداری وجود دارد که می توانید توسط آنها کارتی با ظاهر و برند خود ایجاد کنید و در اختیار مشتریان خود بگذارید، و رفتار خرید مشتریان را توسط این کارت ها رسد کنید مثل میزان دفعات مراجعه مشتریان، میانگین خرج کردن مشتریان و محصولات محبوب و محصولاتی که توجهی به آنها نمی شود و زمان های دقیق شلوغی و خلوتی و بسیاری چیزهای دیگر.

در کنار اینها این سیستم ها می توانند امکان کارت هدیه و کارت اعتباری را نیز در اختیار شما قرار دهد.

6. شیوه های تشویقی را با دقت طراحی کنید

برای پاداش دادن به مشتریان خود سطح بندی های مختلفی را ایجاد کنید. دادن محصولی به صورت رایگان ممکن است برای همه مشتریان جواب ندهد و ممکن است حتی تاثیر منفی بگذارد. برای کسب و کارهای کوچک، راه اندازی باشگاه مشتریان باید در کنار سرویس دهی خوب اجرایی شود، دادن آفرهای شخصی سازی شده، و سطح بندی ها و گروه بندی های مختلف برای سرویس ها و محصولات مختلف به خوبی جواب می دهد. بنابراین در ایجاد پاداش ها و آفرها تمام تلاش خود را بکنید تا ایده ای اختصاصی و ویژه برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

بعنوان مثال، یک آرایشگاه می تواند برای مشتریان ویژه خود دوره رایگان آموزشی به طور ماهانه راه اندازی کند.این موضوع می تواند ارزش افزوده بالایی در زندگی مشتریان شما ایجاد کند، و یک شبکه ای از مشتریان برای شما ایجاد کند، و کمک کند که کسب و کار شما در سطح بالاتری از باقی کسب و کارهای مشابه شما قرار بگیرد و دلیلی باشد که مشتریان به کسب و کار شما بازگردند.

7. بطور مرتب با مشتریان تان در ارتباط باشید

با احترام و نشان دادن آن وفاداری ایجاد کنید. مشتریان خود را به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید و به طور مرتب با آنها در ارتباط باشید. اتفاق های مختلف و ایونت ها و پیشنهادات مختلف را با آنها در میان بگذارید و به طور اختصاصی برای آنها ارسال کنید و تبریک تولد را فراموش نکنید—آفرهای ویژه را به مشتریان به صورت اختصاصی و شخصی سازی شده ارسال کنید و این کار را در زمان های مختلف و ایام خاص سال با کیفیت بالاتری انجام دهید. مثل روز زن، ایاد مختلف، سال نو، و بسیاری روزهای مشابه دیگر.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید