ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

چه زمان سیستم باشگاه مشتریان ضررده است؟ (نبایدهای سیستم باشگاه مشتریان)

سیستم باشگاه مشتریان

چه زمان سیستم باشگاه مشتریان ضررده است؟ (نبایدهای سیستم باشگاه مشتریان)

در مقاله های مختلف هم در وب سایت سیستم باشگاه مشتریان مشتریان کالو در مورد مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان و تاثیر مثبت آن بر روی کسب و کار صحبت شده است. اما چه زمان سیستم باشگاه مشتریان می تواند تاثیر منفی بر روی کسب و کار داشته باشد و نبایدهای سیستم باشگاه مشتریان چه چیزهایی است. هر شیوه تبلیغاتی و آفردهی در عین حال که تاثیرات مثبتی بر روی کسب و کار دارد می تواند اثر منفی نیز داشته باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد معایب سیستم باشگاه مشتریان و مسائلی که باعث تاثیر منفی سیستم باشگاه مشتریان می شود صحبت کنیم.

دانستن معایب گاها تاثیر بیشتری از مزایای یک نرم افزار مثل سیستم باشگاه مشتریان دارد و می تواند به شما در گرفتن تصمیم مناسب و در نهایت استفاده مناسب و با کیفیت از سیستم باشگاه مشتریانی که راه اندازی می کنید داشته باشد.

پس با ما همراه باشید

سیستم باشگاه مشتریان و سیاست امتیازدهی و یا روش تشویقی اشتباه

از معایب یک سیستم باشگاه مشتریان که می تواند باعث تاثیر منفی بر روی یک کسب و کار داشته باشد، روش تشویقی ناهمگن با کسب و کار است. در اجرای روش های تشویقی یک کافه در یک محله با کافه کناری آن تفاوت دارد. و هر کدام می توانند یک گروه هدف خاص را به شیوه اختصاصی خود هدف قرار دهند و گروه خاصی که سوددهی بیشتری برای آنها دارند را ترغیب به خرید بیشتر کنند.

در راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان به هیچ عنوان نمی توان یک سیاست یا روش تشویقی ثابت و یکسان را اجرایی کرد و شرکت ارائه کننده خدمات باشگاه مشتریان بخواهد برای تمام کسب وکارها از یک روش تشویقی یکسان استفاده کند. روش های تشویقی کاملا با خلاقیت مدیران کسب و کار بستگی دارد و هر کسی می تواند روش تشویقی و سیاست تشویقی مورد نظر خود را به شیوه ای که دوست دارد در کسب و کار خود اجرایی کند. و شرکت ارائه کننده سیستم باشگاه مشتریان باید بتواند این تنوع روش ها را پشتیبانی نماید. و بتواند شیوه های تشویقی را بر اساس کسب و کار و نیازهای مدیران مجموعه ها سیستم های تشویقی را شخصی سازی کند.

پیچیدگی یک سیستم باشگاه مشتریان

یکی دیگر از معایب یک سیستم باشگاه مشتریان پیچیدگی سیستم است. در سیستم های باشگاه مشتریان به دلیل تنوع دیتای در آنها ممکن است پیچیدگی هایی در بخش مدیریت سیستم باشگاه مشتریان وجود داشته باشد اما در بخشی که کارمندان با آن کار می کنند و تیم درگیر آن است باید سیستم باشگاه مشتریان در ساده ترین حالت ممکن باشد و در کوتاه ترین زمان تیم اجراییی بتواند کار با نرم افزار را انجام بدهد. مخصوصا در مجموعه هایی با ترافیک مشتری بالا این کار باید در کمتر از 7 ثانیه انجام شود. در غیر این صورت باعث شکست می شود و سیستم باشگاه مشتریان پیچیده می تواند ضعف بزرگی برای سیستم باشگاه مشتریان باشد.

بوجود نیاوردن اطلاعات و داده های قابل تحلیل توسط سیستم باشگاه مشتریان

یکی از دلایل راه اندازی باشگاه مشتریان بدست آوردن دیتای ارزشمند و قابل تحلیل برای کسب و کار است تا بتوان توسط این دیتا کسب و کار خود را تحلیل و دید درست تری از وضعیت کسب و کار خود بدست آورد. و در دنیا تنها نرم افزارهای باشگاه مشتریانی مورد استقبال قرار گرفته اند که بتوانند دیتای با ارزش و هدفمند برای انواع کسب و کارها بوجود آورند.

گاها برای خود ما اتفاق افتاده است که بعد از راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان یک کسب و کار گروه هدف آن نیز تغییر کرده است و یا یک کسب و کار بعد از اجرای سیستم باشگاه مشتریان تمرکز خود را روی گروه ارزشمندتری قرار داده است و متوجه شده است با یک تغییر بسیار کوچک و یک آفر خیلی ساده می تواند فروش خود را چندین برابر افزایش دهد.

اجرای ضعیف باشگاه مشتریان

یک دیگر از معایب سیستم باشگاه مشتریان این است که کسب و کار اگر مثل یک نرم افزار حسابداری با آن رفتار کند و به آن توجهی نکند و ایده مناسب و با کیفیت در سیستم باشگاه مشتریان خود اجرا نکند و در کنار اینها تیم اجرایی کسب و کار همکاری با کیفیت در اجرای سیستم باشگاه مشتریان نداشته باشند این موضوع می تواند بعنوان یک عیب به حساب آید که باشگاه مشتریان نیاز به توجه دارد و باید بر روی این شیوه تشویقی وقت صرف کرد و به آن توجه کرد و گرنه به جای اثر مثبت بر روی کسب و کار می تواند باعث شکست شود و حتی در نهایت اثر منفی بر روی کسب وکار داشته باشد.

نتیجه گیری

راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند بر روی کسب وکار اثر مثبت و موثری داشته باشد و اگر به شیوه درست اجرایی شود و مسائل مختلف در آن رعایت شود باعث رشد کسب و کار شود. اما اگر برای اجرای با قدرت آماده نشده اید برای راه اندازی باشگاه مشتریان اقدام نکنید. در کنار آمادگی خود شما به دنبال یک تیم پر انرژی باشید که بتوانند ایده های شما را با قدرت اجرایی کنند و دست شما را برای ایده های خلاقانه باز بگذارند و در صحبت آمیانه سرشون درد کنه برای خلاقیت و چلنج و تلاش.

اگر نیاز به مشاوره در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان دارید می تونید روی ما حساب کنید و با تماس بگیرید تا یک گپی دوستانه با هم داشته باشیم.

شماره تماس 09191268139

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید