ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

support@kalocrm.com

ایران - تهران

Top

جوانان از نرم افزار باشگاه مشتریان شما چه انتظاری دارند؟ نصیحت های یک جوان!

نرم افزار باشگاه مشتریان

جوانان از نرم افزار باشگاه مشتریان شما چه انتظاری دارند؟ نصیحت های یک جوان!

به طور کلی جوانان تنبل هستند، و میزان توجه آنها کم ست، و از دنیا انتظار دارند که در دسترس آنها باشد، و کار سخت را دوست ندارند! اینها خصوصیات کلی در مورد جوانان است ( نصل من) اما اغلب توجهی به خصوصیات ما نمی شود.

جوانان معمولا دنبال چیزها و اتفاقات جدید هستند نه کارهایی که نسل های قبلی انجام داده اند. این در مورد نرم افزار باشگاه مشتریان نیز صادق است. خیلی ها فکر می کنند که نرم افزار باشگاه مشتریان به سختی می تواند روی این گروه تاثیر بگذارد، اما این درست نیست! بر طبق یک تحقیق انجام شده در آمریکا 68 درصد افراد 20 تا 34 سال حاضر اند جایی که خرید می کنند بخاطر آفرهای بهتر عوض کنند.

بنابراین، اگر جوانان را هدف قرار داده اید و آنها گروه هدف اصلی شما هستند این بهترین شانس است که از نرم افزارهای باشگاه مشتریان استفاده کنید و این سیستم ها می توانند بسیار برای شما بازدهی داشته باشند. شما کافیست سیستم باشگاه مشتریان خود را و استراتژی آنرا بر حسب نیاز آنها پیاده سازی و طراحی کنید.

من بعنوان یک جوان و متخصص سیستم های باشگاه مشتریان به شما توضیح می دهم که باشگاه مشتریان خود را چگونه طراحی کنید که بتواند نیاز جوانان را بر طرف کند.

نرم افزار باشگاه مشتریان خود را بر اساس حقایق طراحی کنید، نه چیزهای کلیشه ای

مطمئن شوید که نرم افزار باشگاه مشتریان خود را و آفردهی های آن را دقیقا باب میل جوانان طراحی کرده اید و آفردهی ها نیاز جوانان را برطرف کند.

چگونه ساختار نرم افزار باشگاه مشتریان را بر اساس نیاز جوانان طراحی کنیم

یک نرم افزار باشگاه مشتریان بهترین راهی است که می توان توسط آن خریدهای مرتب و مکرر را بوجود آورد و سوددهی خود را افزایش داد. در حقیقت، 51 درصد از 100 فروشگاه بزرگ در آمریکا در حال حاضر از باشگاه مشتریان استفاده می کنند. و نرم افزار باشگاه مشتریان زمانی که راه اندازی می شود تاثیر خود را بر روی کسب و کار شما می گذارد. شما باید نرم افزار باشگاه مشتریان را بر اساس محصولی که می فروشید طراحی کنید و بر اساس مشتریانی که هدف قرار داده اید. در اینجا نکاتی را برای شما آورده ایم که اگر گروه هدف شما جوانان هستند بسیار به درد شما می خورد.

ما دو راه ارتباطی می خواهیم

شیوه قدیمی بازاریابی، تا آنجا که می توانی بلند داد بزن و هرچه بلند تر بهتر( شیوه مردان دیوانه) فقط بدرد جوانان نمی خورد. ما نمی خواهیم فقط درآمد کسب کنیم، بلکه می خواهیم میزان تقابل را افزایش دهیم.

ما دوستان داریم بدانیم دقیقا شرکت شما چه کاری انجام می دهد و داستان شما را بدانیم. ما همان کار لوکس را از نرم افزار باشگاه مشتریان شما انتظار داریم. اگر چیزی کیفیت لازم را ندارد به شما خواهیم گفت، و اگر چیزی فوق العاده است نظر خود را هم خواهیم گفت.

کاری که برنامه وفادرای شما باید انجام دهد: این امکان را فراهم کنیدکه نظر خود را به راحتی با شما در میان بگذاریم. این کار را به راحتی می توانید توسط یک لینک برای ارسال بازخورد انجام دهید یا یک سیستم تیکتینگ یا بخشی را برای اشتراک گذاری نظرها در نرم افزار باشگاه مشتریان خود قرار دهید.

ما اجتماعی هستیم و به این موضوع افتخار می کنیم

نسلی که ما هستیم ارتباطات را خیلی دوست داریم و به شبکه های اجتماعی خود افتخار می کنیم! بهترین جایی که می توانید به نسل ما دسترسی داشته باشید شبکه های اجتماعی است و با کمال میل از شما استقبال می کنیم. جوانان عاشق این هستند که اطلاعات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در این فضا با شما در ارتباط باشند. 60 درصد از ما موافقیم که شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین منابع اخبار و اطلاعات است.

ما اطلاعات را از تمام شبکه های اجتماعی بدست می آوریم مثل فیسبوک (88 درصد) یوتیوب (83 درصد) اینستاگرام (50 درصد) ( که این آمار جهانی این موضوع است). به طور کلی ما اشتراک گذاری را دوست داریم و چیزهایی که دیگران به اشتراک بگذارند نیز دوست خواهیم داشت، و نرم افزار باشگاه مشتریان شما می تواند از این موضوع سود ببرد.

اگر شما می خواهید که جوانان از نرم افزار باشگاه مشتریان شما آگاه شوند باید درباره آن در جاهایی صحبت کنید که ما فعالیت می کنیم. اگر می خواهید که میزان تطبیق شدن با سیستم باشگاه مشتریان شما افزایش یابد باید هدف بازاریابی خود را کانالهای مناسب برای ما قرار دهید، و برای جوانان این کانالها شبکه های اجتماعی هستند.

همچنین شما باید یک شیوه آفردهی خود را بر روی اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی قرار دهید. هر چیزی که مشتریان شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند امتیازی برای آن در نظر گرفته شود. این موضوع آنها را به نرم افزار باشگاه مشتریان شما وابسته می کند در کنار اینکه نیازهای آنها در همین شبکه ها مطرح می شود.

سیستم شما چه کاری باید انجام دهد: شروع به ترویج نرم افزار باشگاه مشتریان خود در شبکه های اجتماعی کنید و از مخاطبان خود بخواهید همین کار را برای شما انجام دهند. همچنین شما باید نرم افزار باشگاه مشتریان را با ساختار کسب و کار خود هماهنگ کنید و این کار را با دادن امتیاز بخاطر فعالیت در این کانالها انجام دهید.

ما سریع تغییر جا می دهید پس دیداری عمل کنید

ما برای اکثر کارهایمان از اینترنت استفاده می کنیم (اگر نگویم) تمام کارهای خودم. ما با شیوه دسترسی کامل به تمام اطلاعات بزرگ شده ایم و انتظار داریم همه چیز سریع تغییر کند. و این باعث شده است که برای بدست آوردن خیلی از نیازها کمترین تلاش را انجام دهیم.

ما تنبل نیستیم، آنگونه که خیلی از مردم به ما این لقب را می دهند. ما فقط انتظار داریم که خیلی از کارها به شیوه دیگری انجام شوند. ما حاضر نیستیم چیزی را بخوانیم مگر اینکه در فضای مجازی باشد و انتظار داریم همه چیز جذاب طراحی شود.

فقط ما نیستیم که انتظار داریم همه چیز تصویری باشد. تاثیر تصویر 60 هزار برابر بیشتر از نوشته است و ارتباط قوی تری برقرار می کند و بهترین راهی است که می توان اطلاعات را بین تعداد حداکثری افراد انتقال داد.

زمانی که نرم افزار باشگاه مشتریان را طراحی می کنید می توانید تصویر را در ذهن خود نگهدارید. این بخصوص زمانی اهمیت دارد که جزئیات برنامه وفاداریخود را شرح می دهید. مشتریان شما دوست دارند بدانند بخاطر چه چیزی پاداش دریافت می کنند، چگونه آنرا خرج کنند، اگر تاریخ مصرف آن تمام شد چه می شود و بسیاری چیزهای دیگر… اما چیزی که آنها نمی خواهند این است که در یک صفحه مجبور به خواندن این مسائل شوند.

توضیحات را با تصویر نشان دهید

بهترین کاری که برای نرم افزار باشگاه مشتریان خود می توانید انجام دهید داشتن صفحه ای با نام صفحه توضیحات نرم افزار باشگاه مشتریان است. این یک صفحه است که تمام جذئیات در مورد سیستم باشگاه مشتریان شما را به صورت تصویر توضیح می دهد

برنامه وفاداری شما چه کاری باید انجام دهد: در وب سایت متن های طولانی را با تصویر جایگزین کند. شما همچنین اگر گروه هدف شما جوانان هستند باید یک صفحه توضیحات در مورد نرم افزار باشگاه مشتریان تان ایجاد کنید که به صورت تصویری هم باشد.

ما برای سطوح و امتیازها ارزش قائل هستیم

بیشتر مردم نرم افزار باشگاه مشتریان را بعنوان برنامه ای می بینند که شما امتیاز جمع می کنید برای تخفیف. این کوچکترین فکری است که در مورد باشگاه مشتریان می توان داشت. در حقیقت، بسیاری از کسب و کارهای لوکس از باشگاه مشتریان استفاده می کنند بدون اینکه تخفیفی بدهند.

این کمپانی ها به جای آفر دادن چیزی به صورت رایگان از سطح بندی بر اساس آفردهی برای تشویق مخاطبان استفاده می کنند. دو نمونه اصلی در این زمینه کافه های زنجیره ای استارباکس هستند و عطر سفورا. این دو کمپانی در نرم افزار باشگاه مشتریان خود که بسیار هم در بین جوانان محبوب است از شیوه سطح بندی به خوبی استفاده کرده اند. شاید بتوانید در شبکه های اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام حرف ها و عکس هایی که مردم در این باره به اشتراک می گذارند را مشاهده کنید.

79 درصد از اعضای نرم افزارهای باشگاه مشتریان از تخفیف به عنوان ارزشمندترین آفر نام می برند که یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند ارائه کند. اما جوانان  سطح بندی را بیشتر از هر چیز دوست دارند. اینکه از دوستان خود بالاتر باشند یا جز طلایی یا VIP باشند و با بقیه فرق کنند و برای رسیدن به سطح بالا از هر تلاشی فرو گذار نمی کنند.

برنامه وفاداری شما چه کاری باید انجام دهد: نمایش سطوح را تا آنجا که می توانید در برنامه خود قرار دهید. این می تواند شامل باشگاه VIP ها باشد یا سطح بندی های مختلف که رواج دارد. جوانان رقابت را دوست دارند و دوست دارند متفاوت جلوه کنند. سطح بندی بر اساس پاداش بهترین پاداش برای یک جوان است.

ما از برندی خرید می کنیم که نمایش دهنده شخصیت ما باشد

بر اساس آمار یک شرکت آمارگیری در آمریکا 61 درصد از جوانان برای آنها مهم است که برندی را پیدا کنند که نمایانگر شخصیت آنها باشد. خود من بعنوان یک جوان 61 درصد به سمت همچین برندی می روم! این مهم ترین آماری است که شما می توانید در برنامه وفاداری خود به آن توجه کنید.

جوانان دوست دارند برندی را انتخاب کنند که نمایانگر شخصیت آنها باشد و باشگاه مشتریان هم بخشی از برند شما می باشد و تصویر برند شما را نشان می دهد. اگر می خواهید حداکثر سطح تطبیق را در جوانان بوجود آورید شما نیاز دارید که برنامه شما به خوبی نشانگر برند شما باشد و شخصیتی را در نرم افزار باشگاه مشتریان خود نشان دهید که نمایانگر برند شما باشد.

ساده ترین راه برای نشان دادن این موضوع این است که اسم باشگاه مشتریان تان را و نماد ها و اسامی امتیازهای تان را به صورت خلاقانه طراحی کنید تا برند شما را به خوبی نشان دهد و با آن سازگار باشد. اسامی می تواند باشگاه مشتریان تان را خلاق نشان دهد و در بین تمام برنامه ها متفاوت جلوه کند. نه اینکه همان اسم امتیاز و… را استفاده کنید.

برنامه شما چه کاری باید انجام دهد: برنامه باشگاه مشتریان شما باید نمایانگر برند شما باشد. جوانان بیشتر از هر گروه دیگر دوست دارند عضو باشگاه مشتریان شما شوند اگر برنامه وفاداری شما همگام با تیپ شخصیتی آنها باشد. غیر از گذاشتن اسامی خلاقانه تاکتیک های دیگری هم برای ایجاد جذابیت وجود دارد.

 تمرکز جوانان بر روی باشگاه مشتریان است

یک نرم افزار باشگاه مشتریان موثر تمرکز خود را بر روی ایجاد تجربه خلاقانه قرار می دهد که بتواند حداکثر مخاطبان را به سمت خود جذب کند. اگر مخاطبان شما جوانان هستند پس نیاز دارید تا این گام ها را بردارید تا بتوانید یک باشگاه مشتریان موفق طراحی کنید.

  1. به مشتریان خود اجازه بدهید تا تجربه خود را به اشتراک بگذارند
  2. برنامه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  3. مشتریان خود را تشویق کنید که تا آنجا که می توانند تجربه خود را به اشتراک بگذارند
  4. از تصاویر استفاده کنید و صفحه معرفی باشگاه مشتریان داشته باشید
  5. آفرهایی را بر اساس سطح بندی ارائه کنید
  6. باشگاه مشتریان را بر اساس برند خود طراحی کنید و تا آنجا که می توانید شخصی سازی کنید

الان می دونیم چطور باشگاه مشتریانی برای جوانان طراحی کنیم! خود من بعنوان یک جوان برای من ساده است که تشخیص دهم چه نوع باشگاه مشتریانی برای هم سن سالانه من جذاب است.و چه باشگاه مشتریانی نیست. امیدوارم این مقاله بتوان در کسب و کار شما مفید واقع شود. برای باشگاه مشتریان شما بهترین آرزوها را دارم.

۲ دیدگاه
  • saeed
    فروردین ۲۳, ۱۳۹۷در۰۹:۴۵

    عاالی بود

  • saeed
    فروردین ۲۳, ۱۳۹۷در۱۴:۵۰

    عالی بود

دیدگاهی بفرستید