ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

چه امکاناتی برای یک نرم افزار باشگاه مشتریان موفق ضروری است

در این مقاله در مورد امکاناتی می خواهیم صحبت کنیم که در زمان راه اندازی یک باشگاه مشتریان ضروری است و شاید نبود آنها عامل شکست یک باشگاه مشتریان و یا حداقل موفق نشدن باشگاه مشتریان می شود. یک سیستم باشگاه مشتریان باید ابزارها و امکاناتی داشته باشد که بدون آنها می توان گفت بخشی از کار جلو نمی رود و یا نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.

پس با ما همراه باشید

اولین امکان: ابزاری برای بوجود آوردن داده با ارزش و قابل استناد توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

یکی از مهم ترین امکانات در زمان راه اندازی باشگاه مشتریان داشتن ابزاری است که بتواند داده و اطلاعات با ارزش و قابل استناد برای تحلیل کسب و کار بوجود آورد و شادی بتوان گفت باشگاه مشتریانی که این داده ها را بوجود نیاورد، به دلیل نداشتن قدرت تحلیل کسب و کار بخشی از ارزش آن باشگاه مشتریان برای کسب و کار کاهش می یابد. و یکی از هدف های راه اندازی باشگاه مشتریان در کنار تکریم مشتری بحث تحلیل بیزنس است که نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند این قدرت تحلیل را به کسب و کار بدهد. یا در کسب و کارهای بزرگ بتواند امکان تحلیل BI را بوجود آورد. در تمام دنیا کسب و کارها به سمت باشگاه مشتریان هایی می روند که بحث تحلیل بیزنس را به خوبی انجام می دهد و به ارزش این موضوع به خوبی اعتقاد دارند.

امکان خلق اطلاعات به چه شیوه ای در باشگاه مشتریان انجام می شود

در سیستم های مختلف باشگاه مشتریان این کار به روش های مختلفی انجام می شود. بعضی از سیستم ها رقم خرید را دریافت می کنند و تحلیل های خود را بر روی دفعات خرید و میزان خرید انجام می دهند.

بعضی از سیستم های دیگر در کنار باشگاه مشتریان سیستم حسابداری را ارائه می دهند که این کار مشکلات خود را دارد و جای بحث دارد.

و حالت دیگر این است که نرم افزار باشگاه مشتریان امکانی را فراهم می کند که به طریقی دیتا را از سیستم های فروش دریافت و با داده های مشتری یکپارچه می کند و به این صورت دیتای ارزشمندی را خلق و ارائه می کند که با این دیتا می توان هر نوع عملیاتی را انجام داد و هر نوع تحلیل قابل استنادی را انجام داد.

و گاها بعضی از سیستم های قدرتمند می توانند چند روش و راه کار را در یک یا چند مدل کسب و کار به صورت همزمان اجرایی کنند. که این نوع سیستم ها شاید به اندازه کمتر از انگشتان یک دست هستند.

امکان دیگر که می تواند برای کسب و کار در مرحله بعد از دیتا اهمیت داشته باشد امکان گزارش گیری و تنوع گزارشات تحلیلی است.

امکان دوم: امکان گزارش گیری در نرم افزار باشگاه مشتریان

بعد از خلق دیتا و اطلاعات به هر روشی در سیستم باشگاه مشتریان باید بتوان این اطلاعات را تحلیل و یا گزارشاتی از این اطلاعات بوجود آورد. نرم افزار باشگاه مشتریانی می تواند موفق باشد که امکان این موضوع را فراهم کند که بر روی داده ها و اطلاعات تحلیل ها و گزارشات مختلفی را ارائه کند. و این امکان را داشته باشد که گزارشات خود را بر اساس نیاز کسب و کار بهبود و توسعه بدهد و محدودیت چندانی برای ارائه انواع گزارشات نداشته باشد. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد زیرا هر کسب و کار و بیزنس مختلف نیاز اختصاصی خود را دارد و نرم افزار وفاداری مشتری باید بتواند بر اساس نوع کسب و کار خود را تطبیق دهد. و حتی ممکن است در یک کسب و کار بزرگ کار تحلیل داده ها را نیز به صورت یک پروژه مجزا انجام دهد تا کسب و کار بتواند بهترین نتیجه را از باشگاه مشتریان خود بدست آورد.

امکان سوم: تنوع روش ها و سیاست های تشویقی مشتریان

یکی دیگر از امکاناتی که در راه اندازی باشگاه مشتریان اهمیت دارد وجود امکانات متنوع تشویقی و تعریف سیاست های تشویقی مختلف برای بدست آوردن نتیجه بهتر و بر حسب نیاز کسب و کار است.

اگر روش های تشویقی در یک نرم افزار باشگاه مشتریان محدود باشد قطعا انواع مختلف کسب و کارها نمی توانند به خوبی از این سیستم وفادارسازی استفاده کنند و یا هر کسب و کاری نتواند نتیجه دلخواه خود را بدست آورد. به این دلیل که هر کسب و کار و هر صنف و هر فرد بعنوان مدیر یک کسب و کار مایل است ایده های خود و روش تشویقی خود را با شناختی که از کسب و کار خود دارد در باشگاه مشتریان پیاده کند. و به همین دلیل باشگاه مشتریان در زمان راه اندازی باید بتواند تنوع سلایق را تا حد معقولی پاسخگو باشد و نیاز انواع کسب و کارها را برطرف کند. و حتی این امکان وجود داشته باشد که اگر شیوه خاص واختصاصی را یک مدیر احتیاج داشت سیستم باشگاه مشتریان بتواند آن شیوه اختصاصی را برای آن بیزنس اجرایی کند.

در کنار این تنوع تیم راه انداز باشگاه مشتریان باید بتواند مشاوره کافی و لازم را به برای تعریف بهینه ترین شیوه تشویقی به مدیران یک کسب وکار برای بدست آوردن نیتجه بهتر و موثر ارائه کنند و در طول استفاده از سیستم باشگاه مشتریان به عنوان مشاوری قابل اعتماد برای مدیران بیزنس ها عمل کنند. و تلاش حداکثری خود را برای بدست آوردن بهترین نتیجه از خود نشان دهند.

از امکانات دیگر شاید بتوان سادگی باشگاه مشتریان را در کنار جامع بودن جز امکانات آن حساب کرد. و در ایران طبق تجربه ما کسب و کارها چه کسب و کارهای بزرگ و چه کوچک به دنبال سیستم هایی هستند که تنوع خدمات را برای آنها مهیا کنند و کار با آنها ساده باشد و بتواند انواع نیازها آنها را برطرف کند. و این تنوع باعث ایجاد رضایتمندی و راحتی بیشتر کسب و کار می شود. ماژولهایی مثل قرعه کشی و نظرسنجی جز امکانات ضروری یک باشگاه مشتریان نیستند و کسب و کار با این ابزار می تواند تنوع خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه کند و دست کسب و کار برای استفاده از اطلاعات جمع آوری شده و دادن آفر با کیفیت بالا را برای کسب و کار فراهم می کند.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بتواند در کسب و کارتان کمک کننده باشد و اگر نیاز به مشاوره تلفنی هم داشتید خوشحال می شم با شماره 09191268139 تماس بگیرید و ما هم تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن دقدقه شما در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان ارائه خواهیم کرد.

شاد و پیروز باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید