ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

بهترین باشگاه مشتریان ها در دنیا و کافه های استارباکس یک نمونه فوق العاده از آنها

نرم افزار باشگاه مشتریان استارباکس

بهترین باشگاه مشتریان ها در دنیا و کافه های استارباکس یک نمونه فوق العاده از آنها

 

استارباکس در صنعت قهوه یک انقلاب به حساب می آید. آنها چیزی را تولید کرده اند که برای ده ها باقی بماند و یک تحول بوجود آورده اند. آنها همه چیز را متفاوت انجام داده اند، بخصوص در زمینه باشگاه مشتریان.

برنامه وفاداری استارباکس بعنوان یکی از بهترین برنامه های باشگاه مشتریان در خرده فروشی ها شناخته می شود و در این زمینه همیشه پیشرو بوده است. آنها مشتریان وفاداری را بوجود آورده اند که این موضوع هم در تجربه مشتری بوده است و انقلابی در شیوه های تشویقی بوجود آوردند.

اگر در مورد بهترین باشگاه مشتریان می خواهید اطلاعات بدست آورید می توانید به مقاله زیر نیز مراجعه کنید:

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان: خصوصیاتی که می توان تقلید کرد

اما چه چیزی باعث شده است که این برنامه انقدر خوب باشد؟ بخصوص، آیا فضایی برای بهتر شدن وجود دارد؟ اینها بخشی از سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم

چگونه باشگاه مشتریان استارباکس باریستاهای آن را پیش می برد

در کنار ایجاد باشگاه مشتریان در استارباکس، استارباکس اهداف مختلف دیگری را در نظر گرفت که باعث شد این نرم افزار تبدیل به بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان در دنیا و نمونه ای از موفق ترینها در تمام دنیا تبدیل شود(برای مطالعه در مورد باشگاه مشتریان در خرده فروشی ها اینجا کلیک کنید). این نرم افزار توانست درآمد این مجموعه کافه را تا 2.65 میلیارد دلار افزایش دهد، با درگیر کردن تعداد افراد بیشتری در برنامه وفاداری که این نتیجه فوق العاده توسط باشگاه مشتریان حاصل شد. بنابراین، برنامه دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

1.تجربه متفاوت در فضای موبایل

شیوه ای که مشتریان جذب یک برنامه باشگاه مشتریان می شوند می تواند دلیل موفقیت یا شکست یک برنامه باشگاه مشتریان باشد. اپلیکیشن موبایل استارباکس باعث شد که برنامه باشگاه مشتریان این مجموعه جذاب تر شود و درکنار آن تاثیر این برنامه وفاداری مشتری چند برابر شود. اپلیکیشن نشان می داد که چند امتیاز بدست آورده اید، در کنار اینکه شما می توانستید پرداخت یا رزرو را توسط آن انجام دهید و این کار می تواند بر اساس شعبات استارباکس در نقاط مختلف انجام شود.

اپلیکیشن استارباکس چیزی دارد که سایر سیستم های کارتی از آن بهرمند نیستند. در دنیای پر رقابت امروز، تنها داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان کافی نیست. شما باید تلاش بسیاری بکنید تا به نقاط برتری و تفاوت های خود در زمینه باشگاه مشتریان دست یابید و رعایت این نکات است که سیستم شما را تبدیل به بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان می کند و مهم ترین مسئله رعایت ریزکاری ها، شناخت نیاز مشتری و اجرای اصولی و درست برنامه و اهداف شما است.

اپلیکیشن استارباکس واقعا آن را در نظر مخاطبان متفاوت می کند و در کنار آن اپلیکیشن استارباکس فروشی در حدود 6 میلیون در ماه بوجود می آورد، چیزی در حدود 22 درصد تمام کسب و کارهایی که حق امتیاز داشتن کسب و کار را در آمریکا دارا هستند.

راه اندازی باشگاه مشتریان

چیزی که در کنار این مسائل اهمیت دارد، اپلیکیشن باشگاه مشتریان استارباکس پاداش دهی را توانسته است بسیار انعطاف پذیر نماید. هر زمان که مشتری اپلکیشن را چک می کند آنها با محصول جدیدی ، آفر لحظه ای، امتیاز هدیه یا محصول هدیه که استارباکس برای آنها فراهم دیده است روبرو می شوند که استارباکس برای مشتریان وفادار خود فراهم کرده است که با چند امتیاز بیشتر می توانند آن را بدست آورند. اینها باعث می شود مشتریان درگیر سیستم شوند و برنامه وفاداری را تازه نگهدارد که همه اینها در نرم افزار وفاداری استارباکس اتفاق می افتد.

شیوه امتیازدهی استارباکس

حتی اگر به جای اپلیکیشن کارت وفاداری استارباکس را در اختیار داشته باشید نیز باشگاه مشتریان استارباکس می تواند متفاوت باشد، و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت برنامه داشته است.

2.دریافت پاداش بخاطر خرید محصولات دیگر

استارباکس کار خود را با خرید از مراکزی غیر از کافه های استارباکس توسعه داده است. استارباکس محصولات مختلفی را در فروشگاه های مختلف می فروشد، که شامل: دانه های قهوه، چای، کاپ، نوشیدنی های آماده.

نرم افزار باشگاه مشتریان

برنامه وفاداری استارباکس به مشتریان اجازه می دهد با خرید دانه های قهوه از مراکزی غیر از کافه های استارباکس از باشگاه استارباکس امتیاز دریافت کنند. مشتریان تنها کافیست کد دریافت امتیاز روی محصول را در اپلیکیشن وارد کنند و امتیاز دریافت کنند.

کد کارت تخفیف

به شخص این امکان استارباکس را دوست دارم زیرا باعث می شود مشتریان حتی در زمانی که از محلی غیر از استارباکس می خواهند خرید کنند باز هم از محصولات استارباکس خرید نمایند، و امتیاز مورد نظر خود را دریافت کنند. این امکان کوچک به خودی خود می تواند یک برتری فوق العاده برای باشگاه مشتریان باشد.

3.کارت طلایی

زمانی که مشتری باشگاه وفاداری استارباکس 30 ستاره در 12 ماه دریافت می کند آنها به مرحله طلایی وارد می شوند. این موضوع شامل امکانات مختلفی می شود: شارژ مجدد قهوه سرد و یا قهوه دمی، شارژ مجدد چای، غذای رایگان و نوشیدنی پیشنهادی، و موضوع بخصوص دیگر امکانات شخصی سازی شده کارت طلایی است.

کارت طلایی باشگاه مشتریان

به نظر تنها یک دلیل وجود دارد که مشتریان را تشویق کند که به کارت طلایی وارد شوند، و این تنها کارت طلایی است. باقی مزایا نیز جذاب هستند ولی می تواند روند بازی را در اجرای باشگاه تغییر دهند. چیزی که واقعا از باشگاه مشتریان استارباکس انتظار دارند این است که احساس کنند متفاوت هستند و به آنها احترام گذاشته می شود.

مشتریان استارباکس دوست دارند که به دیگران نشان دهند که چه چیزی می نوشند، و آن را در اینستاگرام و صحفات مجازی دیگر به اشتراک بگذارند. و این رفتاری است که در برندهای دیگر قهوه در آمریکا مشاهده نمی کنید. نمونه این مدل رفتار را در مدت زمانی کوتاه در کافه های لمیز در تهران مشاهده کردیم ولی به دلیل تغییرات در صفحات اجتماعی این مرکز این روند قدرتمند تبلیغاتی ادامه پیدا نکرد. مشتریان نوشیدنی های استارباکس به قهوه ای که می نوشند افتخار می کنند و حس می کنند زمانی که قهوه های استارباکس را در درست دارند از سطح بالاتری از سایر مردم برخوردارند. و به همین دلیل است که سطح طلایی ارزشمند است.

کارت طلایی در کافه های استارباکس

کارت طلایی ابزار فیزیکی استارباکس برای نشان دادن قدرت و محبوببیت خود است. تنها مشتریان ویژه استارباکس می توانند به این سطح از پرستیژ وکلاس برسند و این موضوع به سایر مشتریان استارباکس نشان می دهد که باید تلاش کنند تا مثل اعضای کارت طلایی متفاوت باشند. این کارت به مشتریانی که شامل آن می شوند حس متفاوتی می دهد و سمبلی از متفاوت بودن در استارباکس است و این سطح مهم ترین دلیل مشتریان برای تلاش رسیدن به این سطح است.

در باشگاه مشتریان باید تلاش کرد تا بتوان گروهی را به سایر مشتریان برتری داد و این موضوع می تواند روی سایر مشتریان تاثیر مثبت بگذارد تا تلاش کنند جز مشتریان متفاوت شما باشند. کاری که در استارباکس به خوبی اجرا شده است و جواب داده است.

بهترین باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان استارباکس و نقاطی که می تواند بهتر شود

اشتباه نکنید—باشگاه مشتریان استارباکس به یقین یکی از بهترین باشگاه مشتریان های موجود است. در پایین پیشنهاداتی آمده است که استارباکس به آنها توجه نکرده است، و همیشه در هر راه اندازی هر ایده ای جا برای بهتر بودن هست.

1.توضیحات ضعیف درباره شیوه دریافت امتیاز

باشگاه مشتریان زمانی موفق است که مشتریان بدانند چگونه می توانند امتیاز بدست آورند و چگونه می توانند آن را خرج کنند. این معمولا در وب سایت یا شیوه های ارتباطی مراکز نمایش داده می شود، مثل صفحات اجتماعی، وب سایت، پرتال مشتریان، بروشور، ایمیل و پیامک.

مزایای داشتن باشگاه مشتریان

در سال 2016، شیوه اطلاع رسانی خود را به طور کل تغییر داد. این موضوع شامل ویدئوهای مختلفی می شود که در وب سایت یوتیوب قرار داده شد و تمام توضیحات آنها در این ویدئوها آمده است. و حالا مزایای نرم افزار لویالتی بهتر قابل درک است، و اما شیوه های بدست آوردن امتیاز هنوز مشخص و واضح نیست.

از صفحه توضیحات، این طور برداشت می شود که امتیازها تاریخ مصرف ندارند، و مشتریان طلایی این کارت را تا آخر عمر خود دارند. با این حال، این موضوع درست نیست. زمانی که در سطح طلایی وضعیت شما بررسی می شود، مشتریان باید 300 امتیاز در هر 12 ماه بدست آورند. اگر به این سطح نرسند، مشتری به سطح سبز انتقال داده می شود و امتیازهای آنها به صفر کاهش می یابد.

باشگاه مشتریان در کافه ها

من در وب سایت آنها جستجو کردم، لینک ها را پشت سر هم بررسی کردم، تا این اطلاعات را پیدا کنم، و می دانم که بسیاری از مشتریان استارباکس از این موضوع اطلاعی ندارند. استارباکس می تواند کیفیت نرم افزار خود را و تجربه مشتریان خود را بالا ببرد با ارتباط صحیح برقرار کردن با آنها در مورد شیوه بدست آوردن امتیاز و این موضوع را در وب سایت خود به طور واضح نمایش دهند. و این می تواند باعث شود که مشتریان حس نکنند که گول خورده اند.

2.سطح بندی ها حس خاصی ایجاد نمی کنند

ایجاد سطح بندی یکی از بهترین راه ها برای این است که مشتریان را تشویق کنیم که بیشتر خرج کنند و بیتشر مشارکت کنند. سطح بندی مشتریان را تشویق می کند که تلاش کنند که به سطوح بالاتر بروند همچنین حس بازی سازی و هیجان ایجاد می کند که مشتریان این موضوع را دوست دارند. و همچنین سطح آخر باید برای مشتریانی باشد که بیشترین مراجعه و بیشتر پرداختی را دارند.

من معتقدم بالاترین سطح یک برنامه وفاداری باید برای 5 تا 10 درصد مشتریان باشد. بر طبق گزارش اعلام شده 50 درصد مشتریان استارباکس در سطح طلایی قرار دارند.

سطح بندی در باشگاه مشتریان

من معتقدم تمام تلاش مشتریان برای رسیدن به کارت طلایی است، و این شیوه و این آمار می تواند تلاش برای رسیدن به این سطح را کاهش دهد. اگر همه مشتری خاص شما هستند، پس هیچ کس نیست. بعلاوه، تنها با پشت سر گذاشتن دو سطح و رسیدن به این سطح، تلاش برای رسیدن به آن و ماندن در آن کاهش می یابد.

من می دانم که چقدر مشتریان استارباکس از بودن در این سطح خوشحال اند. اما اگر مشتریان به راحتی به سطح طلایی می رسند باید یک سطح بالاتر از این سطح نیز طراحی کرد. این سطح بالاتر می تواند کارت VIP باشد که خصوصیات کارت طلایی را دارد با مزایا  و امکاناتی فوق العاده بیشتر.

3.مشتریان باید با کارت یا اپلیکیشن استارباکس پرداخت کنند

مشکل است که بتوان این ویژگی را خوب دانست یا بد. به دید بیزنس این ایده می تواند برای شرکت فوق العاده باشد زیرا مشتریان برای خرید و مشارکت در باشگاه حتما باید کارت خود را شارژ کنند. و می دانند زمانی که پول را وارد کارت خود کردند باید آن را خرج کنند.

عضویت در باشگاه مشتریان

من معتقدم که ثبت نام در باشگاه باید به ساده ترین شکل ممکن انجام شود. و این باعث درگیر شدن بیشتر مشتریان با باشگاه می شود، و مشتریان بیشتر برنامه وفاداری یعنی تاثیرگذاری بیشتر. نرم افزار لویالتی استارباکس ضعفی دارد که می تواند باعث مشارکت کمتر و نارضایتی شود.

من می دانم اگر عجله داشته باشم و کارتم پول در آن نباشد، باید از استارباکس بیخیال بشوم زیرا فرصت ندارم که وارد پروسه ریختن پول در کارت باشگاه ام شوم. و ترجیح می دهم پول نقد بدهم، و این باعث می شود که به جای دیگر مراجعه کنم.

بازگشت مشتری

کارت طلایی برنامه وفاداری استارباکس

خیلی از متخصصان برنامه وفاداری استارباکس را جز بهترین ها معرفی کرده اند. من می گویم برنامه در بالاترین سطح کیفیت خود قرار دارد و همچنین فوق العاده برای مشتریان جذاب است. و چند پیشنهاد برای استارباکس دارم: صفحه توضیحات مشخصی طراحی کنید، و سطح بالاتری برای مشتریان وفادار خود ایجاد کنید، و روش های پرداخت مختلفی را قبول کنید. زمانی که این مشکلات برطرف شد، دیگر می توان گفت برنامه وفاداری استارباکس واقعا بهترین در تمام دنیا است.

برای مطالعه دقیق تر در زمینه باشگاه مشتریان در زمینه کافه ها می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

چه درس هایی می تواند یک کافی شاپ درباره داشتن مشتریان وفادار به شما بدهد

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید