ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

support@kalocrm.com

ایران - تهران

Top

چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای را ارزیابی کنیم

راه اندازی باشگاه مشتریان برای هایپرمارکت

چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای را ارزیابی کنیم

عضویت در نرم افزار باشگاه مشتریان در یک فروشگاه زنجیره ای می تواند به شما دسترسی به کارت عضویت و محصولاتی با قیمت های ارزان تر بدهد. با این حال، شرکتی که برنامه مشتری مداری را راه اندازی می کند چیز دیگری را نیز بدست می آورد: اطلاعات شخصی شما و رفتار خرید شما در فروشگاه زنجیره ایشان. این مهم است که بدانید نرم افزار باشگاه مشتریان یک شیوه بازاریابی است و یک استراتژی بازاریابی است. این را در ذهن خود داشته باشید، تحلیل نرم افزار باشگاه مشتریان به شیوه ای که آنها می توانند شما را کمک کنند و پول شما را ذخیره کنند و راحتی بیشتری را برای شما بوجود آورند تنها از طریق بررسی و جمع آوری اطلاعات شما امکان پذیر است.

مقایسه شیوه های معمول برنامه های وفاداری در فروشگاه های زنجیره ای

برنامه ای را انتخاب کنید که بتواند پول شما را ذخیره کند. انواع مختلف برنامه های وفاداری برای فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد. بعضی آنها سیستم های درون فروشگاه دارند و به مشتریان خود تنها پاداش یا کوپن هایی را در درون فروشگاه می دهند که از طریق کوپن تخفیف یا کاهش هزینه ها ارائه می شود. بهترین نوع برای شما بستگی به رفتار خرید شما دارد، بنابراین اول بررسی کنید که چه مدل یا محصولی را خرید می کنید.

  • بعنوان مثال، اگر بطور مرتب خرید می کنید، عضو برنامه وفاداری شوید که هزینه های خرید مرتب شما را کاهش دهد.
  • همچنین، اگر محصولات مشابهی را زیاد خریداری می کنید؟ اگر مواد شوینده زیادی را خرید می کیند، عضو سیستم باشگاه مشتریانی شوید که این محصول را با تخفیف به شما ارائه می کند.

درفروشگاه زنجیره ای بدون برنامه وفاداری بخرید و ذخیره کنید. بعضی از فروشگاه های زنجیره ای بدون محدودیت و به راحتی تخفیف دهی هایی را بدون بررسی و تحلیل ارائه می کنند و در این تخفیف ها هیچ نوع استراتژی وجود ندارد. در حقیقت، بسیاری از قیمت ها در یک فروشگاه زنجیره ای با برنامه وفاداری بیشتر مراکزی است که برنامه مشتری مداری دارا هستند.

برنامه های وفاداری یا هر چیزی شبیه به این را رد کنید. شما همیشه می توانید از فروشگاه زنجیره ای که ارائه کننده نرم افزار باشگاه مشتریان است خرید کنید بدون اینکه عضو برنامه وفاداری باشگاه مشتریان آن مرکز شوید. بنابراین، بسیاری از برنامه ها این شانس را می دهند که عضو آنها شوید، اما از پیشنهادات ویژه یا مشارکت ویژه خودداری کنید.
قبل از اینکه اپلیکیشن باشگاه مشتریان را نصب کنید، از مسئول مربوط به این بخش سوال کنید که شرایط برنامه وفاداری به چه صورت است و چگونه می توانید از انجام بعضی از آفرها و دریافت آنها خودداری کنید.

اشتراک گذاری و حفظ اطلاعات شخصی

سوال کنید که چه اطلاعاتی ذخیره و یا بررسی می شود. اطلاعات و رفتار خرید شما می تواند اطلاعاتی ارزشمند برای یک فروشگاه زنجیره ای باشد. به همین دلیل، عضویت در یک سیستم باشگاه مشتریان به این معنا است که رفتار خرید شما رسد می شود، و ممکن است با شرکت های دیگری به اشتراک گذاشته شود. بنابراین، آنها بیش از اینکه چه چیزی خرید کرده اید را ذخیره می کنند.  از بخش امور مشتریان سوال کنید که فروشگاه دقیقا چه اطلاعاتی را رسد می کند.

  • موضوع دیگری که ممکن است بررسی شود این است که چه محصولاتی را شما خرید نمی کنید، چه زمانی خرید می کنید، به چه میزان حاضر به هزینه کردن برای یک محصول خاص هستید، و یا در مدت زمان مشخص برای گروه محصول مشخص به چه میزان می توانید هزینه کنید.
  • بعنوان مثال، آنها نه تنها می دانند که شما چقدر ماالشعیر خرید می کنید، آنها همچنین می دانند چه برند و طعم خاص را بیشتر دوست دارید.
  • بر اساس عادت های شما، آنها همچنین می دانند که شما در آپارتمان زندگی می کنید یا در یک خانه ویلایی، میزان درآمد در منطقه شما چقدر است، شما بچه دارید یا ندارید، و از چه میزان و یا روشی درآمد کسب می کنید.

بررسی کنید چه شرکت هایی از این اطلاعات استفاده می کنند. دلیل اصلی جمع آوری اطلاعات افزایش سوددهی است. شرکت ها تمام سعی خود را می کنند تا بتوانند حداکثر اطلاعات را در مورد شما و مردم اطراف شما جمع آوری کنند. و توسط این اطلاعات متوجه شوند که چه چیزی را باید در فروشگاه خود اضافه کنند و چه چیزهایی را باید شارژ کنند.

  • بعنوان مثال، اگر شما و دیگران از خرید یک محصول خاص خودداری کنید، سوپرمارکت خواهد فهمید که آیا باید دوباره از آن محصول بیاورد یا خیر.
  • بنابراین، شرکت ها محصولی که طرفدار کمتری دارد را ممکن است با قیمت پایین تری ارائه کنند تا مشتریان خود را در منطقه پیدا کنند.
  • تصمیم بگیرید که آیا داشتن این اطلاعات توسط شرکت ها برای شما آزاردهنده است یا خیر. ممکن است برای شما ناراحت کننده نباشد که یک شرکت اطلاعات شما را در قالب یک پرفایل ذخیره کند. در حقیقت، ممکن است شما خودتان از آنها بخواهید که این کار را بکنند—که این کار ممکن است باعث شود که آنها به شما کوپن ها یا آفرهایی را بر اساس سلیقه شما بدهند. بنابراین، همه از این نبود امنیت ناراحت نیستند.
  • باور داشته باشید یا نه، شرکت ها از این اطلاعات برای کمک به مشکلات فقر و بیماری و مشکلات مرتبط به وزن و بسیاری از مسائل اجتماعی استفاده می کنند و به مردم برای بهبود زندگی فردی کمک خواهند کرد که این کار توسط جمع آوری اطلاعات انجام می شود.
  • در آخر روز، شما خودتان تصمیم می گیرید که عضو کدام سیستم باشگاه شوید و عضو کدام برنامه وفاداری نشوید و اطلاعات خود را در اختیار چه کسانی قرار دهید.

بپرسید که چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می شود. بسیاری از شرکت ها ممکن است بخشی از اطلاعات شما و رفتار خرید شما را به اشتراک بگذارند. آنها ممکن است از این راه درآمد نیز کسب کنند. خوش بختانه، شما حق این را دارید که بدانید کدام اطلاعات جمع آوری می شود، چگونه استفاده می شود و چگونه به اشتراک گذاشته می شود و شما چگونه می تانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. از امور مشتریان سوپر مارکت در مورد شیوه دسترسی به اطلاعات سوال کنید. بعضی از نرم افزار های باشگاه مشتریان مثل نرم افزار باشگاه مشتریان کالو پرفایل اختصاصی برای مشتریان ارائه می کنند.
• همچنین شما می توانید از آنها بخواهید که اطلاعات شما را از بین ببرند.
• شما حق انتخاب دارید که از فروشگاهی که اطلاعات شما را در اختیار شما قرار نمی دهد خرید نکنید و یا عضو باشگاه مشتریان آنها نشوید.

قبول باشگاه مشتریان به عنوان یک استراتژی بازاریابی

بررسی کنید که چرا باشگاه مشتریان وجود دارد. برای بررسی اینکه بفهمید تاثیر وجودی باشگاه مشتریان به چه صورت است، مهم است که بدانید که چه چیزی باید تحلیل شود، و این سیستم ها چگونه بروی کسب و کارها تاثیر می گذارد و موجب رشد کسب و کارها می شود.

  • باشگاه های مشتریان با دو هدف اصلی بوجود آمده اند. اول، فروشگاه ها قصد دارند مشتریان آنها بازگردند. دوم، آنها می خواهند مشتریان جدیدی بدست آورند.
  • با دادن پاداش و مزایای دیگر به مردم تا توسط آنها عضو باشگاه شوند، کسب و کارها شانس بیشتری را بوجود می آورند که مردم در باشگاه مشتریان شان مشارکت داشته باشند.

به یاد داشته باشید که باشگاه مشتریان به چه میزان می تواند به شما سود برساند. یکی از دلایلی که باشگاه مشتریان موضوع محبوبی است این است که آنها با دادن آفرهایی به مشتریان خود سود می رسانند. در واقع، سودی که به مشتریان می رساند این است که آنها می توانند پول خود را ذخیره کنند، که این موضوع می تواند حتی بر روی محصول خاصی باشد. اما، این ذخیره نمی تواند در حدی باشد که بنظر می رسد- اما می تواند هزینه خرید روزانه شما را کاهش دهد.

  • از طرف دیگر، ممکن است عده دوست داشته باشند که از داده های خرید خود آفرهایی را دریافت کنند که براساس رفتار خرید آنها بوده است. بعنوان مثال، شما ممکن است کوپن برای محصول خاصی دریافت کنید، مثل مواد شوینده، که این می تواند توسط داده های خرید شما انجام شود.

همیشه بررسی برنامه وفاداری خود را داشته باشید. در کنار افزایش تعداد مشتریان وفادار، این برنامه ها سعی می کنند که حس بهتری را در فروشگاه بوجود بیاوند. به این دلیل که فرضا همیشه مواد شوینده در خانه شما موجود است و شما می توانید لباس های تمیز و مرتبی داشته باشید، و این فروشگاه به شما گزارش می دهد که شما هر ماه چقدر پول ذخیره کرده اید.

  • بنابراین، بسیاری از برنامه های مشتری مداری تمام سعی خود را می کنند که با دادن آفر و دادن امتیاز خرید شما را افزایش دهند.
  • زمانی که شما می توانید توسط عضویت در باشگاه مشتریان بعضی محصولات را با تخفیف دریافت کنید، و بیشتر خرج کنید تا بیشتر ذخیره کنید عضویت در باشگاه مشتریان برای شما ارزش پیدا می کند.
بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید