ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

چرا قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان مختلف است؟!

قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان

چرا قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان مختلف است؟!

در مقالات وبلاگ نرم افزار باشگاه مشتریان کالو در مورد مسائل و موضوعات مختلفی صبحت کرده ایم و مقالات مختلفی هم در مورد ارزش گذاری باشگاه مشتریان و موارد مشابه در وبلاگ کالو وجود دارد. اما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از موضوعاتی که از بازاریابان کالو پرسیده می شود و خیلی از مشتریان این موضوع برای آنها مبهم است صحبت کنیم.

این سوال که برای اکثر مشتریان پیش می آید قیمت نرم افزارهای باشگاه مشتریان در ایران مختلف است و هم از ما در مورد این تفاوت ها و بالا پایین بودن قمیت ها سوال می کنند. می خواهیم در این مقاله این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم تا بتوانیم سوالات موجود در ذهن شما را از این طریق تا حدود زیادی پاسخگو باشیم.

در کل چرا قیمت نرم افزار باشگاه های مشتریان تفاوت دارد؟

هزینه ها بر روی قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان موثر است

قیمت گذاری سیستم ها وفاداری در بخش خدمات موضوع پیچیده و گسترده ای و کسب و کارها گاها در یک بازه زمانی طولانی مدت با بالا پایین کردن های مختلف قیمت گذاری سعی در رسیدن به شیوه قیمت گذاری منطقی برای کسب و کار خود می کنند و در این قیمت گذاری عوامل مختلفی موثر است مثل هزینه های پشتیبانی، راه اندازی، شخصی سازی ها، بروزرسانی های مختلف سیستم و بسیاری عوامل دیگر. و هر کسب و کار بر اساس المان های مختلف هزینه ای در کسب و کار خود قیمت گذاری را انجام می دهد. و بر حسب هزینه ها قیمت گذاری را اجرایی می کند.

قیمت گذاری چه چیزی را مشخص می کند؟

دلایل مختلفی برای ارائه قیمت پایین یا بالا وجود دارد. اما یکی از این دلایل انتخاب گروه هدف خاص است. فرضا با قیمت پایین کسب و کارهای کوچک هدف گرفته می شود و با قیمت بالاتر کسب و کارهای بزرگتر هدف گرفته می شود. و این مدل قیمت گذاری زمانی که یک کسب و کار سیستم خدماتی اش برای کسب و کارهای بزرگ طراحی شده اس و با داشتن امکانات ویژه در کسب وکار بزرگ بازدهی بهتری دارد قیمت گذاری خود را به شیوه ای پیاده می کند تا بتواند آنرا در گروه هدف خود اجرایی کند و گروه هدف مورد نظر خود را به سمت محصول خود بکشاند. پس در واقع قیمت گذاری گروه هدف را نیز مشخص می کند. و همچنی محصول با کیفیت بالاتر به دلیل هزینه ای که برای طراحی آن شده است از قیمت بالاتری برخوردار است. و محصولی با کیفیت پایین تر و هزینه ساخت کمتر و ماژولهای محدودتر از هزینه پایین تری نیز منطقا باید برخودار باشد.

( که گاها در ایران این مورد اتفاق نمی افتد)

چگونه قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان گروه هدف را مشخص نمی کند؟

زمانی قیمت گذاری مشخص کننده گروه هدف نیست که قیمت گذاری به صورت شناور باشد و هر کسب و کار بتواند بر اساس المان های مختلفی مثل میزان درآمد یا سایز کسب وکار و یا عوامل دیگر از سیستم مورد نظر استفاده کند.

شرکت خدماتی که محصولی را دارا باشد که بتواند همزمان هم به کسب وکار بزرگ و هم به کسب وکار کوچک خدمات بدهد از این مدل قیمت گذاری فرضا درصدی از درآمد استفاده می کند.

برای این مدل قیمت گذاری شرکت ارائه کننده خدمات نرم افزار باشگاه مشتریان باید حتما محصولی داشته باشد که بتواند بر اساس انواع کسب وکارها پیاده سازی و اجرا شود و نیازهای انواع کسب و کارها را همزمان پاسخگو باشد و پیاده سازی این مدل محصولات پیچیدگی خاص خود را دارد. و باید بتواند بر حسب انواع کسب وکارها شخصی سازی لازم انجام شود.

اما آیا نباید همه شرکت ها به قیمت یکسان باشگاه مشتریان را ارائه کنند؟

این سوالی است که گاها بعضی از مشتریان انتظار دارند که تمام شرکت های ارائه کننده خدمات فرضا باشگاه مشتریان از یک مدل قیمت گذاری یکسان استفاده کنند. اما آیا تمام آرایشگاه ها، رستوران ها، ماشین های موجود در شهر و… از یک مدل یکسان قیمت گذاری استفاده می کنند. هر محصولی بر حسب عوامل بسیار مختلف قیمت گذاری می شوند. که بخشی از آنها در بالا آورده شد که می تواند این عوامل چندین کتاب و دوره های بدون پایان آموزشی باشد و کسانی که مشاوره قیمت گذاری به کسب و کارها می دهند هزینه های بسیار بالایی برای مشاوره های خود در نظر می گیرند و معمولا شرکت ها از شیوه آزمون و خطا برای رسیدن به یک قیمت منطقی استفاده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید