ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند به سالن های آرایش و زیبایی کمک کند

نرم افزار باشگاه مشتریان سالن آرایش و آرایشگاه

چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند به سالن های آرایش و زیبایی کمک کند

کدام را ترجیح می دهید—یک ماشین لوکس زیبا یا ماشینی کار کرده؟ 9 از هر 10 نفر شما قطعا ماشین لوکس زیبا را ترجیح می دهند. خیلی از سالن های زیبایی و آرایش شیوه های بازاریابی خود را به همین منوال قرار می دهند. به مشتریان خود همین ماشین لوکس را پیشنهاد می دهند. آنها شیوه های جدید و جذابی دارند که به مشتریان خود احساس زیبایی و متفاوت بودن می دهند. به همین دلیل است که سالن های زیبایی و آرایش تمام تلاش خود را می کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کسب و کار خود کنند. جذب مشتری یکی از بخش های اصلی موفقیت کسب و کار شما است، اما هیچگاه بازگشت مشتری قبلی و مراجعه مجدد آنها نباید نادیده گرفته شود.

همانطور که در بسیاری از پست های قبلی در این وبلاگ گفته شد، تمرکز بر روی حفظ مشتری می تواند باعث موفقیت و رشد روز افزون کسب و کار شما شود…

مشتریانی که مجددا به شما مراجعه می کنند بیش از مشتریان جدید خرج می کنند. مشتریان قدیمی تا 67 درصد بیش از مشتریان جدید هزینه می کنند و این موضوع کاملا اثبات شده است.

و

جذب یک مشتری جدید هزینه بیشتری در بر دارد. جذب مشتری 6 برابر حفظ مشتری قدیمی هزینه در بر دارد.

بنابراین، در کنار اینکه جذب مشتری اهمیت ویژه ای دارد، انجام فعالیت هایی برای مراجعه مجدد و مکرر مشتریان می تواند تاثیر فوق العاده زیادی برای روی رشد کسب و کار شما داشته باشد. یکی از روش های محبوب، موثر، و ساده برای سالن های زیبایی و مدیران آرایشگاه ها که می تواند باعث خرید مرتب مشتریان آنها شود نرم افزار های باشگاه مشتریان می باشد.

چرا نرم افزار باشگاه مشتریان شیوه موثری برای حفظ مشتری و مراجعه مجدد مشتریان شما می باشد؟

مشتریان امروزه در جهتی در حرکت هستند که انتظار دارند که یک کسب و کار برنامه های وفاداری مشتریان داشته باشند و بخاطر خریدی که انجام می دهند از کسب و کار آفرهایی دریافت کنند، و بسیاری از مشتریان در ایران عضو یک نرم افزار باشگاه مشتریان هستند. این موضوع در سال 1980 در آمریکا شروع شد و امروزه در ایران نیز رشد چشم گیری داشته است و خیلی از افرادی که از برندها خرید می کنند عضو باشگاه مشتریان آنها نیز هستند و بسیاری از کسب و کارها نیاز برنامه های وفاداری را در کسب و کار خود احساس می کنند.

مشتریان برای اینکه پول خود را خرج کنند و خریدی انجام دهند، انواع واقسام انتخاب ها وگزینه ها را پیش روی خود می بینند و برای اینکه از یک برند خاص خرید مکرر داشته باشند نیاز به دلایل کافی دارند و به راحتی از یک برند به برند دیگر می روند. و سرعت این موضوع آنقدر سریع است که کسب و کار مشخص که کیفیت لازم را فراهم نکنند در کوتاه ترین زمان بدون اینکه خود او متوجه شود ممکن است بخش اعظمی از مشتریان اش را از دست بدهد و در نهایت منجر به شکست بیزنس اش شود. اتفاقی که در بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت ها در ایران مشاهده می کنیم که به دلیل رعایت نکردن کیفیت مورد انتظار مشتری در کوتاه ترین زمان تمام مشتریان خود را از دست می دهند و ورشکست می شوند.

چه نوع روش تشویقی را پیشنهاد می کنید؟

برنامه ها و روش های وفادارسازی مختلفی وجود دارد که یک سالن زیبایی می تواند توسط آن ایجاد جذابیت لازم را برای مشتریان خود بوجود آورد. در ادامه سه روش اصلی که یک سالن زیبایی می تواند برای راه اندازی باشگاه مشتریان در کسب و کار خود استفاده کند برای شما ارائه شده است و می توانید شیوه ای که به کسب و کار شما بیشتر همگام است را اجرایی کنید.

1.شیوه امتیازدهی

یکی از شیوه هایی که به خوبی در سالن های زیبایی جواب می دهد برنامه های امتیازدهی بر اساس فعالیت مشتریان است.

قدم اول: برای شروع در نظر بگیرید که چه فعالیت هایی توسط مشتریان شما می تواند باعث شود که مجدد مراجعه کنند. مشتریان بخاطر این نوع فعالیت ها از شما امتیاز دریافت می کنند. بعنوان مثال، بعضی از فعالیت هایی که مشتریان می توانند بخاطر آنها از شما امتیاز دریافت کنند شامل مواردی از این دست می شود: معرفی یکی از دوستان شان، انجام اسلاح خاصی که برای شما اهمیت دارد، مراجعه در روز تولد، مراجعه در ساعت خاص و یا روز خاص، مراجعه در مناسبت های مشخص در تقویم مثل پیش از عید نوروز یا روز زن، و بسیاری فعالیت های دیگر بر اساس سلیقه شما.

قدم دوم: حال باید هر فعالیت را امتیاز مشخصی برای آن در نظر بگیرید. بهترین کار این است که شیوه امتیازدهی خود را ساده و راحت فهم پیاده کنید. بعنوان مثال، یک شیوه امتیازدهی ساده و موثر می تواند چیزی شبیه به این باشد:

معرفی دوستان 500 امتیاز

انجام اسلاح خاص 200 امتیاز

گذاشتن قرار برای روز تولد 300 امتیاز

مراجعه در روزها یا ساعاتی مشخص امتیاز 1.5 یا 2 برابر

اختصاص امتیاز مشخص و منطقی به ازا هر فعالیت می تواند در موفقیت باشگاه مشتریان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

قدم سوم: در آخر، ایجاد لیست مشخصی از آفرها به ازا میزان امتیاز مشخص که مشتریان می توانند با خرج کردن امتیازهای خود از آن استفاده کنند. بعنوان مثال، زمانی که مشتریان 1500 امتیاز دارند می تواند یک کارت هدیه 25 هزار تومانی تهیه کنند. آفرها را منطقی و جذاب ایجاد کنید که هم به کسب و کار شما لطمه ای نزند و همچنین برای مشتریان شما جذاب باشد. آفرهای شما می تواند دلیل مراجعه مجدد مشتریان باشد و جذاب بودن آنها می تواند باعث موفقیت باشگاه مشتریان شما و حفظ حداکثری مشتریان شود.

2.ایجاد باشگاه مشتریان به شیوه سطح بندی

شیوه دیگری که می توان باشگاه مشتریان را در یک سالن زیبایی ایجاد کرد پیاده سازی سطح بندی مثل نقره ای برنزی طلایی و VIP و… است. این شیوه پیاده سازی ساده ای دارد و همیشه برای مشتریان جذاب است و در آرایشگاه ها همیشه مشتریان تلاش می کنند که در بالاترین سطح باشند و به بودن در سطح بالا افتخار می کنند.

قدم اول: در ابتدا مشخص کنید که چند سطح می خواهید در نظر بگیرید. اگر می خواهید حالت عادی را در نظر بگیرید سه سطح معمول ترین روش است. اگر می خواهید گروهی را متفاوت از بقیه کنید می توانید سطح VIP را نیز به آن اضافه کنید. که این گروه محدودترین گروه است و آفرهای ویژه و اختصاصی دریافت می کنند و ورود به این سطح ساده نمی باشد.

قدم دوم: قدم دوم این است که برای هر سطح آفرها و هدایای مخصوص آن سطح را در نظر بگیرید. این هدایا هر چیزی می تواند باشد مثل 10 درصد تخفیف و شارژ مجدد در کارت باشگاه. آفرها در هر سطح تا سطح های بالاتر جذاب تر و با کیفیت تر می شود. و مشتریان همیشه تلاش می کنند برای بهرمندی از هدایای ویژه تر بیشتر مراجعه و خرید کنند تا به سطح بالاتر بروند. بنابراین اگر سه سطح در نظر گرفته اید مثالی را در زیر برای شما آورده ایم:

مشتریان برنز: 5 درصد شارژ در کارت آنها به ازا هر خرید

مشتریان نقره ای به ازا هر خرید دومی را با 50 درصد تخفیف دریافت می کنند.

مشتریان طلایی 40 درصد تخفیف به ازا هر مراجعه

شما می توانید این امکان را اضافه کنید که هر سطح امتیاز مشخصی داشته باشد و مشتریان باید در بازه زمانی مد نظر شما آن امتیاز را دریافت کنند تا به سطح بالاتر بروند در غیر این صورت یا به سطح پایین تر می روند یا در همان سطح می مانند.

3.اسمارت آفر

این شیوه شیوه اختصاصی کالو است که شما تنها کافیست درصد تخفیفی را که می خواهید به مشتریان خود ارائه کنید در کالو وارد کنید و این سیستم بر اساس فعالیت تک تک مشتریان شما در بازه زمانی مشخص و خریدها و بازه زمانی آنها آفر مشخصی را برای هر مشتری ارسال می کند. فرضا مشتری که ماهی یکبار با رقم 80 هزار تومان خرید مراجعه می کنند به او آفر ارسال می شود که اگر تا 3 هفته دیگر مراجعه کند و 80 هزار 95 هزار تومان خرید کند 40 درصد کارت مشتری شارژ می شود. این شیوه به طور مرتب بر روی مشتریان کار می کنند و در انتها باعث می شود تعداد زیادی از مشتریان گذری شما تبدیل به مشتریان وفادار شوند و مشتریان قدیمی شما سریع تر و با رقم بالاتر از شما خرید کنند.

چه کسانی باید مشارکت داده شوند؟

بعضی از سالن های آرایش تمام مشتریان را عضو این سیستم می کنند.  با این حال، این بستگی به شما دارد که چه کسانی را عضو و چه کسانی را به باشگاه خود راه ندهید. با این وجود هر چقدر مشارکت در این سیستم بیشتر باشد نتیجه بدست آمده در نهایت با کیفیت تر و موثرتر خواهد بود. این موضوع غیر عادی نیست که از مشتریان برای عضویت در باشگاه وجهی دریافت شود و می تواند این روش باعث قروال شدن مشتریان عضو باشگاه نیز شود.  بخصوص اگر در روش خود تخفیف همیشگی را در نظر دارید باید دقت کنید که کسانی عضو شوند که می خواهید مشتری آینده شما نیز باشند.

از مشتریان در مورد کیفیت باشگاه مشتریان خود نظرسنجی کنید تا بتوانید به سرعت ضعف های موجود را برطرف کنید. کالو در این موضوع می تواند به شما کمک کند. در مورد راه اندازی باشگاه مشتریان خود تبلیغ کنید و شیوه های خود را در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود به اشتراک بگذارید.

  • وب سایت
  • صفحات اجتماعی
  • هنگام ورود
  • روی درب ورودی سالن

با این روش تا می توانید مشتری جذب کنید و با قرار دادن آنها در باشگاه حفظ مشتریان خود را به حداکثر برسانید

امیدوارم این پست بتواند به رشد کسب و کار شما و بهبود رضایت مشتریان سالن زیبای تان کمک کند و برای راه اندازی باشگاه مشتریان نیاز به هر نوع مشاوره ای داشتید می توانید روی متخصصین کالو حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید