ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

ایران - تهران

Top

چه درس هایی می تواند یک کافی شاپ درباره داشتن مشتریان وفادار به شما بدهد

ایجاد باشگاه مشتریان کالو برای کافه

چه درس هایی می تواند یک کافی شاپ درباره داشتن مشتریان وفادار به شما بدهد

این موضوع تنها درباره داشتن کارت پانچ یا یک کارت عضویت نمی باشد. این درباره این است که چگونه یک کافه می تواند در دنیای پر رقابت امروز خود را بالا بکشد و کسب و کار خود را رشد دهد.

زمانی که موضوع ایجاد مشتریان وفادار مطرح می شود، یک کافی شاپ مزایای مختلفی را به نصبت کسب و کارهای دیگر دارد.

در کنار اینها، قهوه در تمام دنیا بعنوان یک محصول محبوب مطرح می شود، و کافه ها رقابت شدیدی را برای بدست آوردن مشتریان بیشتر انجام می دهند. در کنار این گروهی از مردم به یک کافه یا گروه خاصی از کافه ها و قهوه ها وابسته می شوند، و بیشتر مردم به دنبال قهوه ارزان تر، با کیفیت تر، و جایی که حداقل به اینترنت نیز دسترسی پیدا کنند هستند.

مردم انتخاب های مختلفی دارند، و درکنار اینها بدست آوردن مشتریان وفادار بسیار کار مشکلی است. و داشتن مشتریانی با خریدهای پیاپی می تواند سود مناسبی را برای یک کافه بوجود آورد و سلامت رشد یک بیزنس را تضمین کنند.

اینکه چگونه کاری کنیم که مشتریان یک بار دیگر به ما مراجعه کنند و به سمت رقبا نروند موضوعی است که تمام جنگ در کافه ها برای جذب مشتری بر سر این موضوع است.

فکر می کنم رقابت و ارزشی که در این بیزنس وجود دارد را به خوبی متوجه شده اید، و کافه ها تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان وفادار انجام می دهند. خیلی ها در آمریکا به تعداد بسیار زیادی کارت وفاداری، نرم افزار و انواع اقسام باشگاه مشتریان در کافه ها را عضو هستند و این رقابت را بسیار سخت تر می کند.

خبر خوب این است که کسب و کارها می توانند چیزهای زیادی را از کافه ها در زمینه جذب مشتری یاد بگیرند. اینجا سه درس اصلی از کافه ها که می تواند ارتباط موثرتری با مشتریان را برای هر کسب و کار ایجاد کند را برای شما آورده ایم:

وفاداری یک تصور نیست

زمانی که بسیاری از کسب و کارها به فکر این هستند که مشتریان وفادار کلید رشد کسب و کار آنها است، یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که 78 درصد خریداران به هیچ برنده وفادار نمی شوند، و 61 درصد بخاطر قیمت ارزان تر از یک برند به برند دیگر می روند.

این موضوع را تصور کنید که با توجه به تحقیقی که انجام شده نشان می دهد بیشتر مشتریان کافه ها برای نوشیدن قهوه به هیچ کافه ای وفادار نیستند. برندهای بزرگ این را می دانند که تمام تلاشی که برای جذب یک مشتری انجام می شود هیچ تضمینی در اینکه مشتری برند آنها را ترک نکند وجود ندارد. مشتریان به محرک های قوی احتیاج دارند تا به یک برند وفادار بمانند.

تمام رقابت بر سر این است که مشتری یکبار بیتشر به من مراجعه کند و یک بار کمتر به رقبا.

اگر می خواهید در این راه پیروز شوید، برای وفاداری فقط تصور نکنید- برای آن تلاش کنید.

مشتریانتان را بشناسید ( و از این دانش در راه درست استفاده کنید)

بهترین راه برای بدست آوردن وفاداری این است که به مشتریان خود ثابت کنید که می دانید آنها چه کسی هستند و می دانید آنها چه می خواهند. اما چه شرکتی دقیقا می داند که مشتریان وفادارشان چه چیزی می خواهند؟

با توجه به تحقیقی که گاردین انجام داده است “کافه هایی که از برنامه های باشگاه مشتریان استفاده می کنند اطلاعات بیشتری از مشتریان دارند و بهتر می دانند که چگونه با مشتریان خود رفتار کنند.” کافه هایی که از برنامه هایی مثل کالو استفاده کرده اند که امکان اتصال به نرم افزار فروش را بوجود می آورد اطلاعات دقیق تر و با ارزش تری را در اختیار دارند.

در کافه ای در آمریکا باشگاه مشتریان به خوبی اجرا شده است و این کافه متوجه شده است که بعضی از مشتریان مایل اند بعد از چند خرید یک لته رایگان دریافت کنند و بعضی مایل نیستند. این استراتژی شخصی سازی شده جواب می دهد:  65000 از مردم در هفته اول عضو باشگاه شدند.

این نشان می دهد که 75 درصد مشتریان چیزی که واقعا می خواهند تخفیف یا محصول هدیه است، و این پیشنهادها را همیشه در ذهن خود نگه می دارند.

ترکیب این موضوع و دادن پیشنهاد ویژه و ایجاد یک باشگاه بصورت اختصاصی که نیاز به تکنولوژی خاصی دارد بوجود آوردن یک باشگاه راهی طولانی و دراز مدت را پیش روی شما دارد.

بنابراین آیا تحقیق می کنید، داده ها را تحلیل می کنید، و تلاش خود را بر پایه این موضوعات قرار می دهید.

پرداخت الکترونیک را به عنوان راهی برای توسعه باشگاه قرار دهید

خیلی از کسب و کارها به سمت پرداخت الکترونیک می روند، و این موضوع به نظر آنها تنها یک خیال است. یکی از دلایلی که باید به صورت جدی در نظر بگیرید، با این حال، خیلی از پیشنهادات در باشگاه مشتریان وجود دارد که می تواند بسیار جذاب تر باشد. در کنار این باشگاه مشتریان کالو می تواند به خودی خود یک کارت اعتباری برای مشتریان شما باشد و مشتریان شما یا خود شما با شارژ کارت به جای پرداخت الکترونیک از کارت اعتباری خود استفاده کنند.

در کنار اینکه پرداخت الکترونیک به تنهایی نمی تواند مشتریان را تحریک کند، ترکیب برنامه باشگاه مشتریان با روش های پرداخت الکترونیک می تواند تاثیر متفاوتی را بوجود آورد. ترکیب با کیفیت پرداخت الکترونیک با باشگاه مشتریان تجربه متفاوتی را بوجود می آورد و برای مشتریانی که پرداخت الکترونیک می کنند می تواند باعث شود بیشتر خرید کنند و بیشتر مراجعه کنند.

در حقیقت، بسیاری از مشتریان تلفن های همراه مایل هستند که برنامه های باشگاه مشتریان را در تلفن همراه خود داشته باشند. مثل، باشگاه مشتریان استارباکس و پرداخت الکترونیک آن در آمریکا منبع درآمدی در حدود 1 میلیارد دلار در سال 2013 بوجود آورد، با 10 میلیون مشتری ثبت نام شده و میانگین 5 میلیون ترنزاکشن که توسط اپلیکیشن اتفاق افتاده است.

اپلیکیشن های باشگاه مشتریان یکی از راه ها و استراتژی های موفق در بوجود آوردن مشتریانی با خریدهای پیاپی و مرتب است، که این اتفاق نه تنها برای مشتریان بروز و تکنولوژیک بلکه برای تمام مشتریان می تواند اتفاق بیافتد. و ایجاد باشگاه مشتریان در تلفن های همراه می تواند بازار بزرگی را برای شما بوجود آورد برای جذب مشتریانی که حاضر نیستند تلفن خود را زمین بگذارند و همچنین دوست ندارند کارت وفاداری را با خود حمل کنند.

کافه ها تلاش فوق العاده زیادی را برای ایجاد مشتریان وفادار با کسب و کار خود می کنند. و سبک رفتار آنها با مشتریان می تواند به کسب و کارهای مختلف چیزهای زیادی را آموزش دهد و استفاده از تکنولوژی و اطلاعات به صورت درست برای درک بهتر مشتریان و تلاش برای حفظ آنها و اتفاقی که هر روز و هر روز در یک کافه می افتد می تواند درس های زیادی را به یک کسب و کار بدهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید