نرم افزار سیآرام یک ابزار ارزشمند برای مدیریت مشتریان است. با این حال، متاسفانه، بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز استفاده از این نرم افزارها را شروع نکرده اند. دلیل این موضوع طرز فکری است که نرم افزارهای سی آر ام تنها برای کسب و کارهای بزرگ طراحی شده اند.
این دلیلی است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک را از استفاده از نرم افزارهای سیآرام دور کرده است و جلوی بهبود سرویس دهی به مخاطبانشان را گرفته است.
چرا این موقعیت، ترسناک است؟
متخصصین پیش بینی کرده اند که تا سالهای پیشرو، نحوه سرویس دهی بر قیمت و کیفیت محصول غلبه می کند و تبدیل به مهم ترین برتری یک برند می شود.
این موضوع نشان می دهد تنها کسب و کارهایی موفق می شوند و نجات پیدا می کنند که در کنار کیفیت خوب و قیمت پایین، صدای مشتری را از طریق نرم افزارهای سی آر ام بشنوند و سرویس دهی متفاوتی را به مشتریان ارائه کنند.
اگر کسب و کارهای کوچک الان استفاده از سی آر ام را شروع نکنند، در سال های آینده هیچ چیزی نمی تواند باعث نجات آنها شود.
چه چیزی را کسب و کارهای کوچک باید بدانند؟
نرم افزار سی آر ام تنها یک ابزار مختص کسب و کارهای بزرگ نیست.
در حال حاضر سی آر ام ها برای برآورده کردن نیازهای اقتصادی و مالی کسب و کارها طراحی شده اند، و بسیاری از نرم افزارهای سی آر ام بر اساس نیازها و شیوه رشد کسب و کارهای کوچک طراحی شده اند و براساس نیاز آنها راه حل هایی ارائه می دهند. امروزه اپلیکیشن های سیآرام نیز وارد بازار شده اند که کاملا با خواست و سلیقه کسب و کارهای کوچک طراحی و پیاده سازی شده اند.
در مقایسه با گذشته انتخاب های مختلفی از نرم افزارهای سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد. این نوع نرم افزارهای سیآرام بیشتر از گذشته مقرون به صرفه، با کاربری آسان هستند و قیمت گذاری آنها بر اساس نیاز کسب و کارهای کوچک طراحی شده است.
در حقیقت کسب و کارهای کوچک محدودی که از سی آر ام استفاده می کنند، رضایتمندی بسیار بالایی از استفاده از این سیستم داشته اند.
با توجه به تحقیقی که بر روی 304 کسب و کار بزرگ، کوچک و متوسط که از سی آر ام استفاده می کنند انجام شده است – کسب و کارهای کوچکی که کمتر از 100 کارمند داشته اند رضایتمندی فوق العاده بالایی را بدست آورده اند. این موضوع به خوبی تاثیر مثبت استفاده از سی آر ام را برای کسب و کارهای کوچک نشان می دهد.
چه مزایایی را کسب و کارهای کوچک در هنگام استفاده از سی آر ام بدست می آورند؟
- مدیریت اطلاعات مشتریان
- مدیریت ارتباطات مشتریان
- مدیریت قراردادها
- جذب لید مگنت یا مخاطبان اولیه
- مدیریت جریان فروش
- خودکارسازی جریان بازاریابی و فروش
- مدیریت پروژه
- استانداردسازی روند کاری
- مدیریت صفحات اجتماعی
- همکاری داخل سازمان و بیرون سازمانی تیم ها
زمانی که بدانید که سی آر ام ها حتی در شاخه های بیشتری نیز فعالیت می کنند این موضوع بسیار جذاب تر می شود.( به عنوان نمونه مدیریت پروژه، همکاری تیمی، فعالیت های تیم بازاریابی و فروش)
دلیل این موضوع که سی آر ام ها علاوه بر مدیریت مشتریان می توانند تبدیل به نرم افزارهای مدیریت تمام پروژه شوند امکان اضافه کردن ماژولهای مختلف به این سیستم ها است.
این موضوع دلیل بر آن است که ابزارهای مثل فروش، بازاریابی و مدیریت پروژه در یک سیستم یکپارچه گرد هم آمده اند. و باعث شده است که نرم افزارهای سیآرام بتوانند به انواع کسب و کارها سود مناسبی را برساند و باعث رشد کسب و کارها شوند. علاوه بر اینکه نرم افزار کالو حسابداری، انبارداری، نظرسنجی خودکار و ابزارهای دیگری را در دل خود جای داده است و همه ی این ابزارها در کنار امکانات سی آر ام ارائه می شود.
انتخاب درست یک نرم افزار سی آر ام
برای بدست آوردن بهترین نتیجه از یک نرم افزار سی آر ام، مهم است که بتوانید از بین تکنولوژی های مختلف سیستمی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما نزدیکتر باشد. با این حال، انواع مختلف نرم افزارهای سی آر ام در بازار وجود دارد – و این موضوع باعث پیچیدگی برای کسب و کارهای کوچک می شود تا نرم افزار مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.
چند فاکتور مهم در انتخاب یک نرم افزار سیآرام وجود دارد:
- کاربری آسان
- امکان مشاهده اطلاعات در تلفن همراه
- شخصی سازی
- آموزش مناسب
- بروز رسانی های مرتب نرم افزار توسط ارائه کننده
- API های باز
- سیستم ابری
- امنیت بالا
- تیم پشتیبانی مناسب
- داشتن اپلیکیشن موبایل در کنار نسخه وب
با توجه به این المان ها، کسب و کارهای کوچک باید بتوانند به اهداف خود با توجه به نرم افزارهای سی آر ام مختلف برسند.
به عنوان مثال: اگر به دنبال نرم افزاری هستید که بسیاری از کارهای روتین روزانه خود را خودکارسازی نمایید و ورود اطلاعات را خودکارسازی نمایید، نیاز به نرم افزاری خواهید داشت که تمام پروسه ها را خودکارسازی نمایند و جلوی ورود دستی اطلاعات را بگیرند.
با توجه به این موضوعات شما باید پکیجی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برای کسب و کار شما داشته باشد و به سایز کسب و کار شما نزدیک باشد. در ساده ترین حالت شما باید بتوانید مدیریت قراردادها را با این نرم افزار انجام دهید. باید بتوانید روند فروش را پیگیری و مدیریت کنید و سرویس دهی به مشتریان را رصد کنید. به طور خلاصه باید بتوانید نرم افزار CRM را بر اساس اهداف کسب و کار خود همگام سازید.
نکته آخر
زمانی که کسب و کارهای کوچک نرم افزار سی آر ام را در کنار کسب و کار خود دارند، می توانند با خودکارسازی بسیاری از فعالیت ها روند کسب و کار خود را مدیریت کنند و هدف سی آر ام موفق باید ساده سازی پروسه های کاری روزانه باشد. مدیریت مشتریان باید بتواند باعث بالا رفتن کیفیت و بازدهی ارتباط با مشتریان شود.
مهم این است که کسب و کارهای کوچک بتوانند نرم افزار سی آر ام را با کسب و کار خود به شیوه درست همگام سازند.