ثبت آسان مشتری و فاکتور

تنظیم بر اساس نیاز شما

افزایش نرخ فروش

بازاریابی ایمیلی

گزارش های حیاتی مدیریتی

09191268139

support@kalocrm.com

ایران - تهران

Top

خصوصیاتی که می توان تقلید کرد و بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را داشت

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان کالو

خصوصیاتی که می توان تقلید کرد و بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را داشت

رقابت برای جذب مشتری جدید روز به روز گرم تر می شود، و برای کسب و کارهای مختلف پیروزی در این رقابت، پیروزی در جنگ حیاتی است، متفاوت کردن برند خود—و بروز بودن و درک رفتار مشتری بسیار اهمیت دارد. و این موضوع شامل دید درست داشتن بر روی برنامه مشتری مداری خود است تا مطمئن شویم این نرم افزارها خصوصیات بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را دارا باشد.

بر اساس تحقیق جدیدی که انجام شده است نشان می دهد 70 درصد از خریداران در آمریکا از برندی که بیشتر دوست دارند خرید بیشتری انجام می دهند، و فرهنگ قدیم “قیمت کم، سرویس بهتر” اولین دلیل برای اینکه مشتریان را مجبور کند تا خرید بیشتر انجام دهند نیست و باعث بوجود آمدن وفاداری نمی شود.

 

با فشاری که بر روی کسب و کارها وجود دارد تا برنامه های باشگاه مشتریان را ایجاد کنند تا بتوانند برند خود را در صدر نگهدارند، سوال حیاتی این است:

مهم ترین خصوصیات برای داشتن بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان چه چیزهایی است، تا هم مشتریان را درگیر کند و هم فروش را افزایش دهد؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که ما از کسب و کارها می پرسیم. با این حال، جواب، به همان راحتی است که فکر می کنید.

المان های مختلفی وجود دارد که اکثر برنامه های باشگاه مشتریان شامل آن می شود، و هیچ نرم افزار باشگاه مشتریانی وجود ندارد که تمام خصوصیات را شامل شود. و هیچ نرم افزار باشگاه مشتریانی وجود ندارد که بتواند برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد. بنابراین ما مهم ترین خصوصیات که می تواند بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باشد را در اینجا برای شما لیست کرده ایم. که این خصوصیات می تواند در موفقیت هر کسب و کاری به آن کمک کند.

برای آشنایی با نمونه ای از بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان در دنیا می توانید مقاله ای در مورد استارباکس را مطالعه کنید:

بهترین باشگاه مشتریان ها در دنیا و کافه های استارباکس یک نمونه فوق العاده از آنها

یک ساختار کامل برای برنامه باشگاه مشتریان ایجاد کنید

بر طبق یک تحقیق، 50 درصد خریداران در آمریکا یک کسب و کار یا فروشگاه را که دوست دارند به دوستان خود معرفی می کنند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه مشتریان را در تقابل با یک برند قرار دهد—و باعث شود که دوباره به شما مراجعه کنند—ایجاد یک ساختار بی نقص و کامل پاداش دهی است که کاملا با هداف کسب و کار شما همگام و هماهنگ باشد.

یک برنامه لویالتی در آمریکا که شامل 24.5 میلیون کاربر فعال است، این کار را به خوبی انجام داده است. مشتریان به ازا هر خریدی که انجام می دهند یک امتیاز دریافت می کنند  و می توانند این امتیازها را بر روی 20 هزار محصول مختلف خرج کنند. هر امتیازی که بدست آورید به معنا تخفیف بیشتر در خریدهای بعدی شما است. بعلاوه آفر تولد که شامل امتیاز 5 برابر در روز تولد است، مشتریان زمانی که 450 دلار خرج می کنند به سطح نقره ای می روند و می توانند از آفرهای بیشتری برخوردار شوند.

نرم افزار والگرین یک نرم افزار پیشرو در دنیا در زمینه بروز بودن و دادن آپدیت های مختلف بر اساس نیاز و سلیقه مشتری است و این نرم افزار توانسته است کاملا با نیازهای مخاطبان خود سازگار شود و نیازهای آنها را برطرف کند. در هسته این نرم افزار، این نرم افزار از همان حالت قدیم امتیاز بر اساس پول خرج شده استفاده می کند. با این حال، این سیستم در زمینه اینکه مشتریان به چه شیوه ای می توانند امتیاز دریافت کنند متفاوت است: علاوه بر دریافت امتیاز به ازا هر خرید، این سیستم بخاطر رفتار خرید متفاوت و پسندیده نیز به مشتریان خود پاداش می دهد، و دایره خود را با این روش افزایش می دهد.

راه های دریافت و خرج کردن امتیاز را برای مخاطبان خود اختصاصی سازی کنید

ایجاد راه های متفاوت و جذاب برای مخاطبان برای دریافت و خرج کردن امتیاز نه تنها باعث می شود گوی رقابت را از رقبای خود بگیرید، بلکه باعث رشد و پیشرفت کسب و کار شما نیز می شود.

نرم افزار وفاداری مشتری نورس فیس یک نرم افزار پیشرو در زمینه آفر دهی و دادن پاداش است. مشتریان می توانند امتیاز خود را در یک سفر خرج کنند مثل سفر به نپال برای کوهنوردی. مشتریان همچنین برای مشارکت در این سفر نیز می توانند از این شرکت امتیاز دریافت کنند. و تنوع در آفردهی نقطه اصلی در این باشگاه است.

اگر نرم افزاری بخواهد بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باشد باید بتواند آفرهای متنوعی ارائه کند

یک شرکت دیگر شیوه متفاوتی در بدست آوردن امتیاز ارائه می کند. علاوه بر اینکه به ازا هر پولی که خرج می کنید امتیاز دریافت می کنید، مشتریان می توانند از ارسال رایگان، آفر روز تولد و امتیاز دو برابر در روزهای خاص نیز بهرمند شوند. مشتریانی که مرحله بالای باشگاه می رسند و جز مشتریان ویژه می شوند، می توانند از آفرهای ویژه این سطح نیز برخوردار شوند، از سرویس های ویژه این سطح، بازگشت رایگان محصول و دریافت امتیازهایی خارج از خریدهای خود.

تجربه ای شخصی سازی شده ایجاد کنید

برند صفورا در ارائه مصحولات خود تجربه متفاوتی را برای مشتریان خود ایجاد کرده است. باشگاه مشتریان نه تنها تجربه شخص سازی شده ای را در ارائه محصولات بر اساس سلایق و نکات زیبایی برای مخاطبان خود ایجاد می کند، همچنین از این اطلاعات برای ایجاد محصولاتی بر اساس نیاز مشتری و شخص هر مشتری استفاده می کند. مشتریان می توانند از کادو هدیه تولد خود استفاده کنند و به محصولات زیبایی کلاس بندی شده دسترسی پیدا کنند. مشتریان بعد از خرج کردن 350 دلار می توانند به یک سری محصولات ویژه و خاص این سطح دسترسی پیدا کنند. و بعد از خرید 1000 دلار مشتریان به ایونت ها و رویدادهای خاص و خصوصی مرکز وارد می شوند و در واقع در این سطح کاملا با سایر مشتریان متفاوت می شوند. و تمام اینها یعنی شخصی سازی به تمام معنا بر اساس رفتار تک تک مشتریان و رفتار کردن با آنها بر اساس ارزشی که برای کسب و کار دارند.

سادگی در فهم و اجرا خصوصیت اصلی بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است

بدون شک استارباکس در زمینه باشگاه مشتریان کارهای زیادی انجام داده است. و یکی از مهم ترین خصوصیات باشگاه مشتریان استارباکس سادگی آن است. اپلیکیشن باشگاه مشتریان استارباکس بسیار ساده است و تمام بخش های باشگاه مشتریان را پشتیبانی می کند و می توان توسط آن وضعیت باشگاه را رسد کرد، به محصولات جدید دسترسی پیدا کرد، و سفارش و پرداخت توسط موبایل بخشی از امکانات این اپلیکیشن است.

مشتریان می توانند بر اساس خریدی که از استارباکس انجام می دهند از استارباکس ستاره دریافت کنند. مشتریانی که حداقل 300 ستاره دریافت کنند به طور خودکار به کارت طلایی انتقال داده می شوند، که پاداش های بسیار زیادی را شامل می شود، مثل قهوه رایگان و یا امتیاز دو برابر به ازا هر خرید.

برای پاداش دادن به مشتریانی با خریدهای بیشتر سطح بندی را ایجاد کنید

زمانی که تیم بازاریابی شما تمام تلاش خود را می کند که سطح بندی های مناسبی را برای برنامه باشگاه مشتریان شما طراحی کنند، از خودتان این سوال را بپرسید: “چگونه باشگاه مشتریان از برند من حمایت می کند؟” پیچیده است، پاداش ها باید در حدی باشد که زمانی که مشتریان در هر سطح هستند پاداش مشخصی را دریافت نکنند، اما به جای آن باید پاداش ها و خصوصیاتی را بدست آورند که به شما اجازه می دهد باشگاه مشتریانی خاص و ویژه داشته باشید و به شما کمک کند که باشگاه مشتریان خصوصیات و رفتار برند شما را در برداشته باشد.

سطح بندی های معنادار باید بخشی از باشگاه مشتریان شما باشد

ایجاد مزایای مختلف برای هر سطح با میزان خرج کردن مشخص باید بخشی از نرم افزار لویالتی شما باشد و شما را از رقبای خود متفاوت کند و ارزش افزوده ای ایجاد کند که هیچ برنامه مشابه ای نتواند این ارزش را بوجود آورد.

بست بای یک مثال برای این مفهوم است که از مفهومی پشتیبانی می کند که آن را با باقی رقبا متفاوت می کند و یکی از بهترین نرم افزارهای لویالتی است که دارای این خصوصیات است.

بست بای از ابزار مای بست بای استفاده می کند تا خود را از رقبا متفاوت کند. شیوه متفاوت ارزش گذاری این شرکت توانسته است آن را از باقی رقبا مثل آمازون متفاوت کند، زمانی که نیاز به کمک داشته باشند یا نیاز به تجربه متفاوتی داشته باشند این سیستم می تواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

در کنار بدست آوردن امتیاز به ازا هر خرید، مشتریان از مراکزی که زیرمجموعه این شرکت هستند می توانند خدمات دریافت کنند، از آفرها و تخفیف های ویژه برخوردار شوند، و حمل و نقل فوری برای خریدهای بالای 35 دلار. اعضایی که بیش از 1500 دلار در سال خرج می کنند جز مشتریان ویژه می شوند و از ارسال رایگان بدون محدودیت قیمت برخوردار می شوند و و یک نیم امتیاز به ازا هر خرید اضافه دریافت می کنند. و با خرج کردن 3500 دلار در سال شما جز مشتریان ویژه می شوید، و از همه مزایای بالا در کنار یک ربع امتیاز بیشتر به ازا هر خرید.

سطح بندی نرم افزار باشگاه مشتریان باید با مشتریان شما همخوان باشد

ایجاد فضایی اختصاصی،  و ایجاد مزایای کامل یکی از دقدقه های نرم افزار باشگاه مشتریان است، اما چیزی غیرممکن نیست. درک درست داشتن از مشتریان، فضای کسب و کار شما و رقبای شما تنها یک شروع است. به یاد داشته باشید که باید یک قدم به عقب برگردید و خود را از فضای راحت خود خارج کنید و بستر متفاوت و ویژه ای را برای باشگاه مشتریان خود ایجاد کنید که نه تنها مشتریان شما را به عضویت در باشگاه ترقیب می کند، بلکه آنها را برای مدت طولانی همگام با نرم افزار لویالتی شما می کند.

یک برنامه باشگاه مشتریان کامل ایجاد کنید

امروزه مشتریان دوست دارند به شیوه های مختلفی وجه خرید خود را پرداخت کنند. فروشگاه مد بانوان مثل تالبوت این موضوع را به خوبی درک کرده است و در نرم افزار خود جایی برای آن قرار داده است، عضویت و سود آن در حین استفاده از باشگاه مشتریان افزایش می یابد. و به مشتریان باشگاه اجازه می دهد به هر شیوه ای که دوست دارند پرداخت خود را انجام دهند.

باشگاه مشتریان اختصاصی خود را ایجاد کنید

همانطور که دیده اید، بیش از یک نرم افزار باشگاه مشتریان موفق وجود دارد. این لیست بهترین باشگاه مشتریان های دنیا به شما نشان می دهد که چگونه می توانید باشگاه مشتریانی اختصاصی برای خود ایجاد کنید که نه تنها امتیاز دریافت کنند و امتیاز خود را خرج کنند، بلکه با برند شما وفادار باشند. شاید یک یا چند شیوه از انواع بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان دنیا به کار شما بیاید—و این به هیچ وجه مشکلی ندارد. تمرکز خود را روی خصوصیاتی بگذارید که مشتریان شما آنها را دوست دارند. ذهن خود را باز بگذارید، شما می توانید باشگاه مشتریانی ایجاد کنید که برای مشتریان شما کامل و بی نقص باشد—و نرم افزاری داشته باشید که رسیدن به آن برای رقبای شما مشکل و یا غیرممکن باشد.

اگر نیاز به کمک برای رسیدن به این موضوع دارید که چه نرم افزار باشگاه مشتریان به شکل بهتری با کسب و کار شما همگام است و می تواند مشتریان شما را تشویق به خرید بیشتر کند پس با تیم ما تماس بگیرید تا راجع به این موضوع با هم صحبت کنیم.

شماره تماس بنده 09191268139

در طول روز با بنده تماس بگیرید تا با هم آَشنا شویم و راجع به بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

در مورد چرا و چگونگی راه اندازی باشگاه مشتریان مقاله زیر نیز می تواند کاربردی باشد:

تمام اطلاعاتی که برای داشتن یک نرم افزار باشگاه مشتریان موفق نیاز دارم

بدون دیدگاه

دیدگاهی بفرستید